Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Wizytówka Google Maps pomaga lokalnym przedsiębiorstwom przyciągnąć osoby poszukujące usług i produktów w miejscu swojego zamieszkania. Google wprowadziło nowe wytyczne dotyczące firm działających na określonym obszarze – nieposiadjących fizycznych placówek i świadczących usługi u klienta. Jakie zasady muszą przestrzegać przedsiębiorcy, tworząc profil Google Moja Firma?

Zakaz tworzenia „wirtualnych” oddziałów w wizytówce Google Maps

Niektórzy lokalni przedsiębiorcy nie posiadają fizycznej siedziby, ponieważ usługi świadczą wyłącznie u klienta. Tak jest w przypadku firm remontowych – przeważnie nie posiadają biura, a np. uzgadnianie warunków współpracy odbywa się w mieszkaniu zleceniodawcy. Tego typu przedsiębiorstwa mogą utworzyć konto w Google Moja Firma, jednak powinny:

  • założyć jedną stronę,
  • w sekcji adres zaznaczyć pole: Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów,
  • wskazać w wizytówce obszar, na którym świadczone są usługi.

Google nie pozwala na to, aby firmy działające na określonym obszarze podawały adres „wirtualnego” biura. Skoro klienci nie mogą przyjść do fizycznej siedziby, to informacja o lokalizacji może być dla nich myląca.

Hybrydowe firmy działające na danym obszarze

Z kolei przedsiębiorstwa, które posiadają swoje fizyczne placówki i świadczą usługi poza firmą lub dostarczają gotowe produkty wprost do klienta (np. pizzerie oferujące dostawę na wynos) mogą podać adres w wizytówce i zaznaczyć obszar działalności. Jednak należy pamiętać, że adres można udostępnić wyłącznie wtedy, gdy w godzinach pracy w placówce przebywają pracownicy, a klienci mogą z nimi porozmawiać o świadczonych usługach.

Czy Google będzie sprawdzał zgodność wpisanych danych z rzeczywistością? Z pewnością zareaguje na uwagi lokalnych przewodników oraz opinie użytkowników, ale samodzielna weryfikacja wszystkich wizytówek to raczej rzecz niemożliwa do zrealizowania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt