Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Uwaga na oszustów Google AdWords!

Uwaga na oszustów Google AdWords!

Przestrzegamy przed domeną www.mcc-adwords.com/, której właściciele chcą wyłudzić dane od właścicieli panelu AdWords.

 

Kampania AdWords i screen panelu do logowania

Dzisiaj w SERP zauważyliśmy, że po wpisaniu frazy „adwords” pojawia się wśród linków sponsorowanych domena www.mcc-adwords.com/. Postanowiliśmy sprawdzić, czy nie urosła nowa konkurencyjna firma w branży.

 

 

Okazało się jednak, że po kliknięciu w link zostaliśmy przekierowaniu do podstrony łudząco podobnej do panelu logowania AdWords. Ta sama grafika oraz logo Google mogą zmylić użytkownika i skłonić do wypełnienia okna loginu oraz hasła. Jednak nie dajmy się zwieść! Nie jest to prawdziwy panel tylko próba wyłudzenia danych, czyli phishing.

 

 

Kiedy przyjrzymy się dokładnie panelowi, zobaczymy, że grafika jest słabej jakości, a niektóre z pól nie są aktywne. Strona jest wyłącznie w j. angielskim – nie ma możliwości zmiany wersji językowej. Po wprowadzeniu danych do logowania, zostajemy poproszeni o wpisanie numeru telefonu oraz dodatkowego maila. Wszystkie wpisane przez nas dane trafiają do oszustów.

Wyłudzone dane mogą posłużyć do różnych celów – w panelu AdWords mogą znajdować się kolejne, wrażliwe dane (np. nr karty kredytowej), które przestępcy wykorzystają. W sieci znane są też przypadki preparowania kampanii AdWords na zhakowanych kontach i reklamowania niskiej jakości ofert typu „skuteczny środek na porost włosów”, używając budżetów nic nie podejrzewających właścicieli kont.

Osoby wchodzące do panelu AdWords za pomocą wyszukiwarki, powinny sprawdzać, czy strona z logowaniem znajduje się na zaufanej domenie Google i przed słowem „adwords” nie widnieje żaden przedrostek, w tym przypadku mcc-.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt