Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.03.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie użytkowników na wizytówkach GMF w wynikach wyszukiwania

Opinie użytkowników na wizytówkach GMF w wynikach wyszukiwania

Usługa Google Moja Firma wciąż jest udoskonalana z myślą o użytkownikach poszukujących lokalnych firm za pośrednictwem Google Maps. Większość podstawowych informacji można pozyskać z wizytówek – godziny otwarcia, numer telefonu, szczegóły dotyczące oferty. Pojawiła się także kolejna nowość: opinie internautów wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w sekcji local pack, w których pogrubione zostają słowa kluczowe użyte w zapytaniu wpisanym do wyszukiwarki. Przyszedł więc czas, aby na poważnie zabrać się za zdobywanie dobrych ocen od klientów!

Opinie użytkowników bezpośrednio w local pack – słowa kluczowe mają znaczenie!

Opinie użytkowników pojawią się bezpośrednio w boksie lokalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce i w bocznym listingu w Google Maps po wpisaniu zapytania typu: sklep sportowy Wrocław fachowa obsługa, smaczne jedzenie restauracja Wrocław. Znaczenie ma zastosowana fraza kluczowa, do której Google dobiera komentarze użytkowników, wyświetlając je obok adresu, numeru telefonu i średniej oceny przyznanej wizytówce przez lokalnych przewodników.

Co ciekawe, Google dość dobrze radzi sobie z odmianą i synonimami słów kluczowych użytych w zapytaniu, pogrubiając podobne wyrażenia w komentarzach pozostawionych przez internautów.

Niestety, nie wiadomo, na jakiej zasadzie wyszukiwarka dobiera jedną spośród wielu opinii zawierających daną frazę. Zaobserwowaliśmy jedynie, że pierwszeństwo uzyskują najstarsze komentarze, ale wydaje się, że ani liczba kciuków (polubień), ani liczba punktów zebranych w programie lokalnych przewodników nie ma wpływu na wybór wpisu do local pack.

 

Zajawki opinii pojawiają się również w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Sam pomysł na pokazywanie fragmentów opinii bezpośrednio w lokalnych wynikach wyszukiwania ma sens, ponieważ użytkownik może szybko sprawdzić, czy klienci oceniają lokal lub firmę w określony sposób – fachowa obsługa, smaczne jedzenie, szybka dostawa. Wiadomo, że internauci opiniują przede wszystkim te przedsiębiorstwa, które ich rozczarowały, dlatego może zdarzyć się i tak, że słowo kluczowe znajdzie się w negatywnej recenzji.

Jak reagować na opinie użytkowników w Google Maps?

Nawet jeśli obsługa będzie miła, jedzenie smaczne, a ceny konkurencyjne, zdarzą się klienci, którym coś się nie spodoba. Nigdy nie spełni się wymagań wszystkich użytkowników, więc należy spodziewać się, że negatywne opinie pojawią się na wizytówce Google Maps. Należy zareagować na nie odpowiednio – każda ocena i komentarz nie powinny pozostawać bez odpowiedzi. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy wrażliwi na potrzeby wszystkich konsumentów.

Zamieszczając odpowiedź na opinię użytkownika lub lokalnego przewodnika:

  • Podziękuj za wystawienie komentarza. Jeśli jest negatywny, napisz, że starasz się poprawić jakość świadczonych usług,
  • Nie wdawaj się w dyskusje, gdy klient nie ma racji i jego opinia jest czystym „hejtem”,
  • Jeśli klient opisał prawdziwą sytuację, w której dałeś plamę, zaproponuj rekompensatę – rabat na kolejny obiad, zniżkę na zakupy, darmową dostawę produktu. Nie każdy zwróci Ci uwagę osobiście.

Negatywne opinie stanowią okazję do autorefleksji – być może rzeczywiście jakość świadczonych przez Ciebie usług jest zbyt niska lub nieadekwatna do proponowanej ceny. Zastanów się, czy nie można czegoś ulepszyć – przekuj złą recenzję w konstruktywne działanie, wchodząc ze swoim biznesem na wyższy poziom.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt