Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Allegro to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych. Dla użytkowników jest to niemal idealne miejsce do zrobienia zakupów w sieci – w łatwy sposób można znaleźć interesujące produkty, porównać oferty, sprawdzić opinie i dokonać szybkiej płatności. Niestety, serwis allegro.pl przestaje być atrakcyjny dla sprzedających – ciągłe podwyżki prowizji zniechęcają przedsiębiorców do korzystania z tego kanału sprzedaży. Czy istnieje alternatywa dla Allegro? Tak, jest nią Google Shopping.

Podwyżki opłat na Allegro od 21 sierpnia 2017

O pierwszej fali podwyżek sprzedawcy dowiedzieli się w połowie lipca. Od 1 sierpnia zmienił się sposób naliczania opłat za wystawienie oraz promowanie produktów. Obecnie prowizja jest rozliczania w 10-dniowym cyklu, wprowadzono również 20-dniowy termin trwania oferty Kup teraz oraz 10-dniowy termin dla licytacji. W sieci zawrzało – niektórzy przedsiębiorcy oszacowali, że koszty sprzedaży na Allegro wzrosną nawet o 250 procent.

Na początku sierpnia pojawiły się kolejne informacje o wzroście prowizji w serwisie allegro.pl wchodzącym w życie 21.08. Dokonano zmian w cenniku Allegro i Sklepów Allegro. Opłaty za wystawienie produktów nie uległy zmianie, ale jeśli przedmiot nie sprzeda się, prowizja nie zostanie zwrócona (do tej pory sprzedający mogli ubiegać się o jej zwrot).

Podwyższono o 1 punkt procentowy prowizje od sprzedaży niektórych kategorii produktów w pierwszym progu cenowym. Bez zmian pozostały opłaty od przedmiotów wystawionych w takich działach jak komputery, RTV i AGD, Fotografia, Telefony i Akcesoria. Wzrost kosztów odnotują natomiast osoby handlujące grami komputerowymi. O wszystkich zmianach w cenniku Allegro można przeczytać na stronie: https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-ile-kosztuje-korzystanie-z-allegro-XEGmwoPy2UB

Wypróbuj Google Shopping zamiast Allegro

System AdWords oferuje przedsiębiorcom Reklamę w Zakupach Google. Jest to rodzaj promocji polecany sklepom internetowym. Uruchomienie kampanii pomaga promować w wyszukiwarce produkty dostępne online. Reklama przybiera atrakcyjną formę – wyświetlone zostaje zdjęcie, tytuł, cena oraz brand sprzedawcy. Kampanie produktowe pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania oraz w osobnej zakładce Zakupy (zwanej także Google Shopping).

Reklamy produktowe podobnie jak inne kampanie AdWords rozliczane są w modelu Pay Per Click (PPC). Sprzedający płaci za wyświetlenie produktu w wyszukiwarce dopiero wtedy, gdy użytkownik klinie link i przejdzie do sklepu internetowego. Koszty za kliknięcie wyznaczane są na zasadzie aukcji. Im większa konkurencja w danej branży, tym wyższa stawka CPC (kosztu za kliknięcie w reklamę).

Wielkim plusem Google Shopping jest możliwość rozpoczęcia kampanii z budżetem o praktycznie dowolnej wielkości. Kampanie produktowe można więc potraktować w ramach testu, zaczynając od niewielkich kwot wydanych na promocję w wyszukiwarce. Obecnie koszty kliknięcia w reklamy zakupowe kształtują się na niższym poziomie niż koszty kliknięcia w standardowe reklamy tekstowe.

Allegro czy Google Shopping?

Jeśli koszty prowizji na Allegro stanowią dla Ciebie dużą barierę w prowadzeniu biznesu online, wypróbuj kampanie produktowe. Reklamy w Zakupach Google mogą okazać się bardzo skuteczne. Chętnie pomożemy w prowadzeniu Twojej kampanii Google Shopping i zwiększymy konkurencyjność Twojego biznesu w e-commerce.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej
dane liczbowe 16.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak stworzyć plan marketingowy, który przyniesienie korzyści?

W 2025 roku skuteczny plan marketingowy to nie tylko dokument — to dynamiczne narzędzie, które decyduje o przewadze konkurencyjnej. Według raportu Nielsen, aż 72% globalnych marketerów planuje zwiększyć budżety reklamowe, koncentrując się na kanałach cyfrowych, takich jak CTV, wyszukiwarki i media detaliczne. Jednocześnie 91% specjalistów uznaje marketing oparty na danych za istotny dla osiągnięcia sukcesu, a 70% liderów biznesu przewiduje, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje personalizację i doświadczenia klientów w ciągu najbliższych lat. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku stworzyć plan marketingowy, który nie tylko odpowiada na te wyzwania, ale także przynosi realne korzyści biznesowe. Czytaj więcej
wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt