Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Allegro to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych. Dla użytkowników jest to niemal idealne miejsce do zrobienia zakupów w sieci – w łatwy sposób można znaleźć interesujące produkty, porównać oferty, sprawdzić opinie i dokonać szybkiej płatności. Niestety, serwis allegro.pl przestaje być atrakcyjny dla sprzedających – ciągłe podwyżki prowizji zniechęcają przedsiębiorców do korzystania z tego kanału sprzedaży. Czy istnieje alternatywa dla Allegro? Tak, jest nią Google Shopping.

Podwyżki opłat na Allegro od 21 sierpnia 2017

O pierwszej fali podwyżek sprzedawcy dowiedzieli się w połowie lipca. Od 1 sierpnia zmienił się sposób naliczania opłat za wystawienie oraz promowanie produktów. Obecnie prowizja jest rozliczania w 10-dniowym cyklu, wprowadzono również 20-dniowy termin trwania oferty Kup teraz oraz 10-dniowy termin dla licytacji. W sieci zawrzało – niektórzy przedsiębiorcy oszacowali, że koszty sprzedaży na Allegro wzrosną nawet o 250 procent.

Na początku sierpnia pojawiły się kolejne informacje o wzroście prowizji w serwisie allegro.pl wchodzącym w życie 21.08. Dokonano zmian w cenniku Allegro i Sklepów Allegro. Opłaty za wystawienie produktów nie uległy zmianie, ale jeśli przedmiot nie sprzeda się, prowizja nie zostanie zwrócona (do tej pory sprzedający mogli ubiegać się o jej zwrot).

Podwyższono o 1 punkt procentowy prowizje od sprzedaży niektórych kategorii produktów w pierwszym progu cenowym. Bez zmian pozostały opłaty od przedmiotów wystawionych w takich działach jak komputery, RTV i AGD, Fotografia, Telefony i Akcesoria. Wzrost kosztów odnotują natomiast osoby handlujące grami komputerowymi. O wszystkich zmianach w cenniku Allegro można przeczytać na stronie: https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-ile-kosztuje-korzystanie-z-allegro-XEGmwoPy2UB

Wypróbuj Google Shopping zamiast Allegro

System AdWords oferuje przedsiębiorcom Reklamę w Zakupach Google. Jest to rodzaj promocji polecany sklepom internetowym. Uruchomienie kampanii pomaga promować w wyszukiwarce produkty dostępne online. Reklama przybiera atrakcyjną formę – wyświetlone zostaje zdjęcie, tytuł, cena oraz brand sprzedawcy. Kampanie produktowe pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania oraz w osobnej zakładce Zakupy (zwanej także Google Shopping).

Reklamy produktowe podobnie jak inne kampanie AdWords rozliczane są w modelu Pay Per Click (PPC). Sprzedający płaci za wyświetlenie produktu w wyszukiwarce dopiero wtedy, gdy użytkownik klinie link i przejdzie do sklepu internetowego. Koszty za kliknięcie wyznaczane są na zasadzie aukcji. Im większa konkurencja w danej branży, tym wyższa stawka CPC (kosztu za kliknięcie w reklamę).

Wielkim plusem Google Shopping jest możliwość rozpoczęcia kampanii z budżetem o praktycznie dowolnej wielkości. Kampanie produktowe można więc potraktować w ramach testu, zaczynając od niewielkich kwot wydanych na promocję w wyszukiwarce. Obecnie koszty kliknięcia w reklamy zakupowe kształtują się na niższym poziomie niż koszty kliknięcia w standardowe reklamy tekstowe.

Allegro czy Google Shopping?

Jeśli koszty prowizji na Allegro stanowią dla Ciebie dużą barierę w prowadzeniu biznesu online, wypróbuj kampanie produktowe. Reklamy w Zakupach Google mogą okazać się bardzo skuteczne. Chętnie pomożemy w prowadzeniu Twojej kampanii Google Shopping i zwiększymy konkurencyjność Twojego biznesu w e-commerce.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt