Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Najpopularniejsze długoogonowe wyszukiwania w Google

Coraz częściej wpisujemy do wyszukiwarki kilkuwyrazowe frazy mające postać konkretnego pytania – np. jak ugotować jajko. Zależy nam na precyzyjnych odpowiedziach i dotarciu do stron, które pomogą rozwiązać dany problem. Google od 2014 r. do 2017 r. zaobserwowało wzrost popularności zapytań z wyrażeniem jak (ang. how to) o 140%. Poznajmy ranking najczęściej wyszukiwanych długoogonowych haseł, którymi posługują się użytkownicy.

Najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google

Na Google Trends (https://trends.google.pl/trends/?geo=PL) co 365 (lub 366 dni) możemy odkrywać podsumowania roku w wyszukiwarce Google. Najpopularniejsze zapytania w poszczególnych kategoriach często zaskakują. Użytkownicy interesują się najróżniejszymi tematami i sprawami.

Najpopularniejsze długoogonowe zapytania w 2019 r. to:

  1. Co to jest escape room – 6 600
  2. Co to jest apostazja – 590
  3. Co to jest większość konstytucyjna – 50
  4. Co to jest PPK – 390
  5. Co to jest SPA – 1 300
  6. Co to jest LGBT – 5 400
  7. Co to jest nutrikosmetyk – 590
  8. Co to jest pistol – brak danych
  9. Co to jest kerozyna – brak danych
  10. Co to jest mirra – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Zapytania z hasłem Jak…:

  1. Jak głosować w wyborach do UE? – brak danych
  2. Jak głosować w wyborach parlamentarnych? – 170
  3. Jak rozliczyć PIT za 2018? – 6 600
  4. Jak sprawdzić zwrot podatku? – 210
  5. Jak włączyć Asystenta Google? 4 400
  6. Jak zrobić czarnego Messengera? – 1 900
  7. Jak długo gotować grzyby? – 2 400
  8. Jak wyglądają hemoroidy? – 2 900
  9. Jak ugotować bób? – 6 600
  10. Jak ugotować botwinę? – 1300

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

Ranking najczęściej wpisywanych haseł typu long tail do wyszukiwarki Google w 2018 r.:

  1. Co to jest RODO? – 1 900
  2. Co to jest niepodległość? – 3 600
  3. Co to jest RRSO? – 1 900
  4. Co to jest habryka? – 50
  5. Co to jest alert RCB? – 210
  6. Co to jest spalony? – 590
  7. Co to jest sosręb? – 20
  8. Co to jest CRP? – 1000
  9. Co to jest pyskowanie? – 90
  10. Co to jest sinica? – 260

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

I ranking zapytań z hasłem ile?

  1. Ile palców ma koń? – 210
  2. Ile zebrał WOŚP? – brak danych
  3. Ile do wakacji? – 27 100
  4. Ile skrzydeł ma motyl? – 1 300
  5. Ile zarabia radny? – 390
  6. Ile odcinków ma Korona Królów? – 50
  7. Ile odcinków ma Pod Powierzchnią? – 10
  8. Ile drużyn wychodzi z grupy Mistrzostw Świata? – brak danych
  9. Ile odcinków ma Brzydula? – 260
  10. Ile odcinków mają Łzy Cennet? – brak danych

*przy frazie znajduje się liczba wyszukań z Planera słów kluczowych od Google

W 2017 r. Google pochwaliło się swoimi statystykami dotyczącymi najczęściej wyszukiwanych fraz z wyrażeniem how to. Do Top 10 należały (przy słowie kluczowym podajemy miesięczną liczbę wyszukań według Keyword Plannera):

  1. Jak zawiązać krawat – 14 800
  2. Jak się całować – 8 100
  3. Jak zajść w ciążę – 4 400
  4. Jak schudnąć – 22 200
  5. Jak rysować – 6 600
  6. Jak zarobić pieniądze – 8 100
  7. Jak zrobić naleśniki – 14 800
  8. Jak napisać list motywacyjny – 6 600
  9. Jak zrobić tosta – 320
  10. Jak stracić brzuch – 390

Na specjalnie przygotowanej stronie http://how-to-fix-a-toilet.com możemy prześledzić, jakie inne problemowe zapytania wpisują najczęściej użytkownicy do wyszukiwarki.

Rosnąca popularność zapytań z frazą how to

Korzystając z narzędzia Google Trends, z łatwością sprawdzimy, że popularność zapytania how to, a w Polsce słówka jak, od 2014 roku wzrastała dynamicznie.

Reakcją Google na wzrost użycia długoogonowych słów kluczowych było stworzenie boksu Direct Answer. Sekcja znajdująca się w wyszukiwarce pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania dostarcza użytkownikowi szybką odpowiedź na zapytanie w formie pytania.

Jak wykorzystać popularność długoogonowych fraz? Naszym klientom polecamy tworzenie tekstów na bloga, sekcji FAQ, podstron informacyjnych, które odpowiadają na najczęstsze pytania i problemy zgłaszane przez internautów. Takie działanie przyniesie korzyści w postaci zwiększenia widoczności strony na słowa kluczowe z długiego ogona, zaspokojenia potrzeb informacyjnych użytkowników oraz zachęcenia ich do zapoznania się i skorzystania ze świadczonych usług.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

uścisk dłoni z feedbackiem 18.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Czym jest feedback i jak wykorzystywać go w rozwoju firmy?

Dlaczego niektóre firmy rozwijają się szybciej niż inne? Rozwiązaniem może być coś, co na pierwszy rzut oka wydaje się banalne – feedback. To narzędzie, które, jeśli używane prawidłowo, może zrewolucjonizować sposób, w jaki prowadzisz swój biznes. W tym artykule dowiesz się, czym jest feedback i jak efektywnie go wykorzystywać, aby Twoja firma mogła osiągnąć nowe wyżyny. Przygotuj się na podróż ku lepszemu zrozumieniu tego, jak opinie mogą stać się Twoim największym atutem! Czytaj więcej
lead generation - wykresy 17.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Na czym polega lead generation i jak pozyskiwać klientów?

Jak skutecznie przyciągnąć nowych klientów do swojego biznesu? Lead generation to gwarancja sukcesu w marketingu. Dzięki odpowiednim strategiom możesz nie tylko zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ale także przekształcić ich w lojalnych nabywców. W tym artykule odkryjesz, czym dokładnie jest lead generation i jak efektywnie pozyskiwać klientów, aby Twoja firma rosła w siłę. Gotowy na podróż do świata skutecznego marketingu? Czytaj dalej! Czytaj więcej
analiza smart - wykresy 14.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Analiza SMART – jak poprawnie wyznaczać cele marketingowe?

Czy Twoje działania marketingowe przynoszą oczekiwane rezultaty? A może czujesz, że brakuje im jasnego kierunku? Każdy Twój krok może prowadzić do konkretnego celu, a efekty są mierzalne i satysfakcjonujące. To możliwe dzięki metodzie SMART. Dowiedz się, jak precyzyjnie definiować cele marketingowe, aby były Specyficzne, Mierzalne, Osiągalne, Realistyczne i Terminowe. Przekonaj się, że skuteczne planowanie to gwarancja sukcesu Twojej strategii! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt