Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Publikuj Google Post na profilu Google Moja Firma

Publikuj Google Post na profilu Google Moja Firma

Google nieustannie rozwija swoje usługi, dbając także o wizytówki Google Maps. Lokalni przedsiębiorcy mogą np. skorzystać z bezpłatnego narzędzia do tworzenia prostych stron internetowych oraz publikować wpisy o charakterze ofertowym wyświetlające się bezpośrednio na profilu Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.

Publikuj wpisy na wizytówce Google Maps

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma. Na stronie głównej oraz w menu po lewej stronie znajduje się sekcja Wpisy.

2. Po przejściu do zakładki z wpisami rozpoczynamy przygotowanie pierwszego postu. W tym celu możemy:

  • Dodać zdjęcie,
  • Napisać od 100 do 300 słów ciekawej treści,
  • Zrobić z wpisu wydarzenie (opcja będzie działała podobnie jak wydarzenia na portalu Facebook),
  • Utworzyć przycisk call to action wraz z linkiem odsyłającym np. do naszego serwisu, specjalnie przygotowanego landing page’a lub podstrony ofertowej.

3. Kliknij przycisk Podgląd, aby sprawdzić, jak wpis zaprezentuje się na wizytówce. Następnie naciśnij Opublikuj.

4. Gotowe! Twój pierwszy post po chwili pojawi się na wizytówce wyświetlonej w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google.

Użytkownicy po kliknięciu w post mogą go udostępnić w wybranych social mediach, przesłać mailem lub skopiować prowadzący do niego link.

Google Post po 7 dniach znikają z wizytówek GMF

Posty są wygaszane po 7 dniach od daty ich zamieszczenia.

Wpisy, które zniknęły z wizytówki i nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania, nie zostają usunięte z panelu administracyjnego. Właściciel może je przejrzeć i sprawdzić statystyki postu – liczbę wyświetleń i interakcji. Niestety nie ma możliwości ponownej publikacji nieaktywnego wpisu. Chcąc zamieścić taką samą treść, musimy przesłać zdjęcie i przekleić tekst z wygaszonego postu.

Istnieje jeden wyjątek od tej reguły – z wizytówek nie są wygaszane wpisy, które zostały ustawione jako wydarzenie. Jeśli zaplanujemy event na wiele dni do przodu, post cały czas będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Warto więc korzystać z różnych typów wpisów. W przypadku publikacji kilku postów na wizytówce pojawi się karuzela umożliwiająca zapoznanie się z wszystkimi informacjami.

Dlaczego warto publikować wpisy w Google Moja Firma?

Większość osób, które poszukują lokalnych firm, korzysta w tym celu z wyszukiwarki. Informacje dostępne na wizytówkach Google Maps czasami są wystarczające do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług przedsiębiorcy – użytkownik nie przechodzi na oficjalną stronę internetową. Posty stanowią okazję do wzbudzenia zainteresowania internauty, skierowania jego uwagi na wyjątkową ofertę lub sezonową akcję rabatową. Jeśli Google udostępnia nową opcję dotarcia do klientów, to zdecydowanie warto z niej skorzystać, aby choć przez chwilę być o krok przed konkurencją.

Google Post są widoczne zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wyszukiwarce Google.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt