Lucky 3 w Google

/ SEO
Artefakt Google Maps

Zauważyliśmy nowości w najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce Google. Do tej pory wpisując pożądaną do wyszukania frazę, np. „dentysta Wrocław”, otrzymywaliśmy 7 wyników, umieszczonych na mapie. Dziś jednak SERPy uległy zmianie. To, co początkowo odnosiło się do hoteli, dziś dotyczy wszystkich branż. O co chodzi? Otóż dla zapytań o biznesy lokalne na mapce zobaczymy już tylko trzy wyniki. Widać, że Google jest niebywale konsekwentne w swoich działaniach, gdyż ilość ta zmniejszyła się z 7 wyników, obserwowanych do niedawna i aż z 10 pozycji wyświetlanych na mapie na początku funkcjonowania tego rozwiązania.

Co jeszcze się zmieniło? Wyniki dla branży hotelarskiej, której zmiana z siedmiu lokalizacji dotknęła najwcześniej, teraz wyświetlają się w następujący sposób (dla zapytania hotel Rzeszów):

Google

Możemy zaobserwować, że nie są one już wyświetlane na mapie. Ich położenie pojawi się dopiero po kliknięciu na wybrany wynik.

Dodatkowo po wpisaniu frazy „dentysta” na mapie pojawią się wyniki lokalne, co spowodowane jest przyjęciem przez Google lokalizacji wskazanej w narzędziach.

Wyniki wyszukiwania

Oczywiście po dodaniu pożądanego miasta, uwzględnione zostaną wyniki dla lokalizacji poszukiwanej a nie domyślnej.

Bez zmian pozostały SERPy dla zapytań bez preferencji lokalnej (np. przy ustawieniu lokalizacji jako Polska). W takim wypadku wyniki zostaną wyświetlone bez mapy.

No cóż, wygląda na to, że będzie trzeba się bardziej starać, żeby znaleźć się w szczęśliwej trójce. Zatem do pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...