Lucky 3 w Google

/ SEO
Artefakt Google Maps

Zauważyliśmy nowości w najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce Google. Do tej pory wpisując pożądaną do wyszukania frazę, np. „dentysta Wrocław”, otrzymywaliśmy 7 wyników, umieszczonych na mapie. Dziś jednak SERPy uległy zmianie. To, co początkowo odnosiło się do hoteli, dziś dotyczy wszystkich branż. O co chodzi? Otóż dla zapytań o biznesy lokalne na mapce zobaczymy już tylko trzy wyniki. Widać, że Google jest niebywale konsekwentne w swoich działaniach, gdyż ilość ta zmniejszyła się z 7 wyników, obserwowanych do niedawna i aż z 10 pozycji wyświetlanych na mapie na początku funkcjonowania tego rozwiązania.

Co jeszcze się zmieniło? Wyniki dla branży hotelarskiej, której zmiana z siedmiu lokalizacji dotknęła najwcześniej, teraz wyświetlają się w następujący sposób (dla zapytania hotel Rzeszów):

Google

Możemy zaobserwować, że nie są one już wyświetlane na mapie. Ich położenie pojawi się dopiero po kliknięciu na wybrany wynik.

Dodatkowo po wpisaniu frazy „dentysta” na mapie pojawią się wyniki lokalne, co spowodowane jest przyjęciem przez Google lokalizacji wskazanej w narzędziach.

Wyniki wyszukiwania

Oczywiście po dodaniu pożądanego miasta, uwzględnione zostaną wyniki dla lokalizacji poszukiwanej a nie domyślnej.

Bez zmian pozostały SERPy dla zapytań bez preferencji lokalnej (np. przy ustawieniu lokalizacji jako Polska). W takim wypadku wyniki zostaną wyświetlone bez mapy.

No cóż, wygląda na to, że będzie trzeba się bardziej starać, żeby znaleźć się w szczęśliwej trójce. Zatem do pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...
Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...