Business dashboard - Google zachęca do aktualizacji GMF - Blog Artefakt

Google zachęca właścicieli wizytówek Google Maps do aktualizacji informacji

12.07.2017 / SEO
Artefakt Google Maps

Zakładając profil Google Moja Firma, należy uzupełnić podstawowe dane o prowadzonej działalności i dodać zdjęcia. Wszystkie informacje powinny być na bieżąco aktualizowane, aby użytkownicy korzystający z Google Maps oraz wyszukiwarki mogli się z nimi zapoznać. Google na różne sposoby zachęca właścicieli wizytówek do dokonywania zmian – tym razem dodając w wynikach wyszukiwania panel pozwalający na szybką modyfikację danych.

 

Kto może zobaczyć business dashboard w wyszukiwarce?

Panel do szybkiej modyfikacji informacji pojawia się osobom zalogowanym na konto Google i wpisującym do wyszukiwarki frazy, na które wyświetla się wizytówka – najczęściej jest to nazwa firmy – brand albo ogólne słowa kluczowe + lokalizacja (np. restauracja Kościelnik). Dashboard jest widoczny wyłącznie dla właściciela lub administratora profilu Google Moja Firma.

 

Business dashboard

 

W polskich wynikach wyszukiwania zobaczymy polsko-angielski panel – funkcjonalność znajduje się w fazie testów i na razie nie wszystkie przyciski zostały przetłumaczone. Poszczególne buttony umożliwiają wprowadzenie zmian w wizytówce bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki:

  • Edit info – dokonamy modyfikacji informacji widocznych w wynikach wyszukiwania,
  • Dodaj zdjęcie – prześlemy nowe fotografie, które pojawią się na profilu,
  • Opinie – przejdziemy do sekcji z komentarzami, z tego poziomu nie mamy możliwości dodania odpowiedzi,
  • Insights – zostaniemy przekierowani do panelu administracyjnego Google Moja Firma.

Dashboard prezentuje również liczbę wyświetleń, które uzbierała wizytówka w ciągu ostatnich 28 dni. Po kliknięciu w wartość widoczną na niebieskim tle, przeniesiemy się do sekcji statystyk w panelu administracyjnym.

Panel do zmiany informacji moja firma

Warto dokonywać zmian na koncie Google Moja Firma, aby klienci mieli dostęp do najnowszych informacji. Polecamy także przetestować nową opcję publikacji wpisów, dzięki którym można powiadomić użytkowników o promocjach, wydarzeniach czy ofertach specjalnych. Nie należy także zapominać o odpowiadaniu na komentarze oraz weryfikowaniu danych, które zamieszczają na wizytówce Lokalni przewodnicy.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...