Lokalne adresy URL na wizytówce w Google Moja Firma - Blog Artefakt

Zachęć użytkowników do interakcji dodając lokalne adresy URL w Google Moja Firma

11.08.2017 / SEO
Artefakt Google Maps

Wizytówki w Google Maps ułatwiają poszukiwanie lokalnych działalności. Dzięki nim można bezpośrednio skontaktować się z obsługą sklepu wybierając numer telefonu dostępny w sekcji z informacjami. Nowa funkcjonalność – lokalne adresy URL zachęcą użytkowników do podjęcia określonej akcji, np. rezerwacji stolika w restauracji.

Lokalne adresy URL w wizytówkach restauracji i firm usługowych

Możliwość zamieszczenia lokalnych adresów URL zależy od rodzaju działalności prowadzonej przed przedsiębiorcę. Dodatkowe linki zamieszczą właściciele wizytówek restauracji oraz firm świadczących usługi. Można uzupełnić URL-e prowadzące do podstron, za pomocą których użytkownik:

  • Złoży zamówienie,
  • Zarezerwuje stolik,
  • Przejrzy menu,
  • Zarezerwuje spotkanie,
  • Wyszukaj produkty.

Lokalne adresy URL na mapach Google

Lokalne adresy URL pojawiają się na wizytówce w wynikach wyszukiwania i na Google Maps. Po kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany do podstrony, na której będzie mógł wykonać określoną akcję.

lokalne adrey URL w wyszukiwarce

Jak dodać lokalne adresy URL?

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma i wybierz wizytówkę, na której chcesz dokonać zmiany.

2. Przejdź do sekcji Informacje.

3. Kliknij w sekcję Adresy URL.

4. Uzupełnij linki w poszczególnych polach.

sekcja lokalnych adresów URL

Jeśli prowadzisz stronę typu one page, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten sam adres URL pojawił się we wszystkich polach. Google wyświetli go w różnych miejscach na wizytówce w mapach i w wynikach wyszukiwania.

Automatyczne lokalne adresy URL – dlaczego pojawiają się na wizytówce?

Na Twojej wizytówce mogą pojawić się automatyczne linki do zewnętrznych systemów rezerwacji i zamawiania, np. do Booking.com. Takich adresów URL nie można edytować ani usunąć. Google współpracuje z niektórymi dostawcami systemów rezerwacyjnych i jeśli Ty też korzystasz z ich usług, ich link otrzyma pierwszeństwo w sekcji adresów URL nad Twoją podstroną kontaktową.

Dlaczego warto uzupełnić lokalne adresy URL na wizytówce?

Dodając bezpośrednie linki do podstrony kontaktowej lub systemu rezerwacyjnego, ułatwisz użytkownikowi podjęcie określonej akcji i zwiększysz szansę na konwersje. To największy plus nowej funkcjonalności udostępnionej przez Google.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...