Lokalne adresy URL na wizytówce w Google Moja Firma - Blog Artefakt

Zachęć użytkowników do interakcji dodając lokalne adresy URL w Google Moja Firma

/ SEO
Artefakt Google Maps

Wizytówki w Google Maps ułatwiają poszukiwanie lokalnych działalności. Dzięki nim można bezpośrednio skontaktować się z obsługą sklepu wybierając numer telefonu dostępny w sekcji z informacjami. Nowa funkcjonalność – lokalne adresy URL zachęcą użytkowników do podjęcia określonej akcji, np. rezerwacji stolika w restauracji.

Lokalne adresy URL w wizytówkach restauracji i firm usługowych

Możliwość zamieszczenia lokalnych adresów URL zależy od rodzaju działalności prowadzonej przed przedsiębiorcę. Dodatkowe linki zamieszczą właściciele wizytówek restauracji oraz firm świadczących usługi. Można uzupełnić URL-e prowadzące do podstron, za pomocą których użytkownik:

  • Złoży zamówienie,
  • Zarezerwuje stolik,
  • Przejrzy menu,
  • Zarezerwuje spotkanie,
  • Wyszukaj produkty.

Lokalne adresy URL na mapach Google

Lokalne adresy URL pojawiają się na wizytówce w wynikach wyszukiwania i na Google Maps. Po kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany do podstrony, na której będzie mógł wykonać określoną akcję.

lokalne adrey URL w wyszukiwarce

Jak dodać lokalne adresy URL?

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma i wybierz wizytówkę, na której chcesz dokonać zmiany.

2. Przejdź do sekcji Informacje.

3. Kliknij w sekcję Adresy URL.

4. Uzupełnij linki w poszczególnych polach.

sekcja lokalnych adresów URL

Jeśli prowadzisz stronę typu one page, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten sam adres URL pojawił się we wszystkich polach. Google wyświetli go w różnych miejscach na wizytówce w mapach i w wynikach wyszukiwania.

Automatyczne lokalne adresy URL – dlaczego pojawiają się na wizytówce?

Na Twojej wizytówce mogą pojawić się automatyczne linki do zewnętrznych systemów rezerwacji i zamawiania, np. do Booking.com. Takich adresów URL nie można edytować ani usunąć. Google współpracuje z niektórymi dostawcami systemów rezerwacyjnych i jeśli Ty też korzystasz z ich usług, ich link otrzyma pierwszeństwo w sekcji adresów URL nad Twoją podstroną kontaktową.

Dlaczego warto uzupełnić lokalne adresy URL na wizytówce?

Dodając bezpośrednie linki do podstrony kontaktowej lub systemu rezerwacyjnego, ułatwisz użytkownikowi podjęcie określonej akcji i zwiększysz szansę na konwersje. To największy plus nowej funkcjonalności udostępnionej przez Google.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...