Pytania i odpowiedzi na wizytówce Google Moja Firma - Blog Artefakt

Sekcja Pytania i odpowiedzi w Google Moja Firma

06.12.2017 / SEO
Artefakt Google Maps

Osoby korzystające zarówno z urządzeń mobilnych, jak i komputerów mogą wypróbować nową funkcję Google Moja Firma – sekcję Pytania i odpowiedzi przypominającą forum na wizytówce Google Maps. Dla właścicieli jest to szansa wejścia w interakcje z klientami, ale też kolejne miejsce, gdzie mogą pojawić się negatywne opinie. Przyjrzyjmy się bliżej nowości od Google.

Pytania i odpowiedzi na mobilnych wizytówkach w Google Moja Firma

Nową sekcję na urządzeniach mobilnych zobaczymy pod danymi kontaktowymi i lokalnymi adresami URL. Aby dodać opinię, wystarczy kliknąć w okienko edytora tekstowego.

Komentarze użytkowników Google Moja Firma

Zostaniemy przekierowani do kolejnego ekranu, gdzie aktywuje się dotykowa klawiatura. Możemy napisać dowolne pytanie lub opinię, o ile będą one związane z działalnością prowadzoną przez daną firmę. Google zastrzega, że treść niezgodna z zasadami zostanie usunięta z wizytówki (nie można np. reklamować innych marek, zamieszczać linków, poufnych lub wrażliwych danych, używać niecenzuralnego języka).

Google Moja Firma pytania i odpowiedzi

Po zatwierdzeniu treść pojawi się w sekcji Pytania i odpowiedzi – stanie się widoczna zarówno dla właściciela firmy, jak i innych użytkowników. Mamy możliwość edytowania zamieszczonego wpisu lub jego usunięcia. Jeśli na telefonie posiadamy aplikację Mapy Google, możemy otrzymać powiadomienie o pojawieniu się nowej odpowiedzi na nasze pytanie.

Powiadomienia Google Moja Firma

Powiadomienia można ustawić, przechodząc w aplikacji Google Maps do Menu, a następnie klikając w Ustawienia – Powiadomienia – Twój wkład i aktywując boks Pytania i odpowiedzi społeczności.

Sekcja Pytania i odpowiedzi na urządzeniach desktopowych

Od listopada sekcja z pytaniami i odpowiedziami dostępna jest na wizytówce GMF wyświetlającej się w wynikach wyszukiwania. „Forum” znajduje się nad boksem z popularnymi godzinami.

pytania i odpowiedzi na komputerze

Po kliknięciu w przycisk Zadaj pytanie, aktywuje się edytor służący do zamieszczenia pytania lub uwagi skierowanej do właściciela wizytówki. Możemy również skomentować wypowiedź innego użytkownika lub odnieść się do odpowiedzi zamieszczonej przez przedsiębiorcę albo administratora konta GMF.

pytania i odpowiedzi dodawanie pytania

Obecnie sekcja z pytaniami i odpowiedziami nie jest dostępna w wizytówce wyświetlanej z poziomu Google Maps na urządzeniach desktopowych (komputerach i laptopach).

Udzielanie odpowiedzi na forum w wizytówce Google Maps

Pytania i odpowiedzi to sekcja otwarta dla wszystkich użytkowników. Oznacza to, że udzielać mogą się tutaj właściciele wizytówki oraz internauci. Google chce w ten sposób stworzyć otwartą społeczność, która pomaga sobie w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wątpliwości dotyczących działalności prowadzonej przez daną firmę. Jeśli administrujesz kontem Google Moja Firma, aby odpowiedzieć na wpis klienta, musisz zalogować się:

  • na urządzeniu mobilnym, wejść na swoją wizytówkę np. z poziomu Map Google lub z wyszukiwarki,
  • na urządzeniu desktopowym, wejść na swoją wizytówkę z poziomu wyszukiwarki Google

a następnie przejść do nowej sekcji. Tam znajdziesz przycisk Odpowiedź.

Pytania i odpowiedzi Google Moja Firma

Odpowiedzi właściciela różnią się tym, że przy wypowiedzi pojawi się ikona sklepiku.

Sprawdzanie nowych wątków w sekcji Pytania i odpowiedzi

Niestety, jeśli właściciel wizytówki nie korzysta z aplikacji Google Maps na swoim smartfonie lub tablecie, nie otrzyma powiadomienia o pojawieniu się nowego pytania od użytkownika. W panelu administracyjnym Google Moja Firma dostępnym na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym nie ma możliwości sprawdzenia, czy opublikowane zostały nowe wpisy. Osoby administrujące profilem GMF muszą więc z poziomu wizytówki w mapach lub w wyszukiwarce weryfikować, czy dodano nowe pytania lub odpowiedzi.

Pytania i odpowiedzi – szansa czy zagrożenie?

Właściciel wizytówki nie ma możliwości usunięcia wpisu dodanego przez użytkownika w sekcji Pytania i odpowiedzi. Może go zgłosić do Google, jeśli nie jest zgodny z regulaminem lub oznaczyć jako pomocny. Istnieje więc ryzyko, że nowa funkcja będzie wykorzystywana przez niezadowolonych klientów lub konkurencję do zamieszczania negatywnych komentarzy.

Innym zagrożeniem jest konieczność monitorowania aktywności społeczności z poziomu  wyszukiwarki lub Google Maps. W związku z tym, że na pytanie użytkownika może odpowiedzieć inny użytkownik, właściciel powinien być pierwszy, aby wykazać się szybkością reagowania na wątpliwości klientów, pokazując profesjonalne podejście do prowadzenia biznesu. Dla administratorów Google Moja Firma może się to wiązać z koniecznością przeglądania wizytówki bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Czy istnieją jakieś plusy Pytań i odpowiedzi? Można zaliczyć do nich wejście w interakcje z klientami i zaspokojenie potrzeb informacyjnych użytkowników na poziomie wizytówki.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...