Zmiany w interfejsie Google Analytics

| czas czytania: 5 min | Analityka
Google Analytics

Google Analytics umożliwia analizę danych o ruchu i zachowaniach użytkowników w celu optymalizowania konwersji w serwisach internetowych. Panel jest dość intuicyjny, a już niedługo według zapowiedzi Google ma nastąpić redesign interfejsu GA. Pojawi się też kilka nowości usprawniających pracę ze statystykami. Na co powinniśmy być przygotowani, kiedy zaktualizowany GA pojawi się w Polsce?

Rewolucja czy tylko ewolucja interfejsu Google Analytics?

Na oficjalnym blogu gigant z Kalifornii zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zostanie wdrożona seria ulepszeń w panelu Google Analytics. Zmodyfikowany interfejs GA ma usprawnić pracę z danymi. Czy jest to kolejna wielka rewolucja a może po prostu wygląd panelu ulegnie delikatnemu redesignowi? Zapowiadane zmiany to m.in.:

Uproszczona nawigacja

Po zalogowaniu do panelu ukaże się nowy wygląd zgodny ze standardem Google Material Design – zmienione zostaną ikony i ogólny styl panelu administracyjnego. Nie zobaczymy także górnego paska nawigacyjnego, a menu boczne będzie skalowalne, aby każdy użytkownik mógł dostosować główne okno do wielkości swojego monitora. Ikona skrótu do konta admina umieszczona zostanie na samym dole strony; ją także będzie można zwinąć, aby nie przeszkadzała podczas analizy danych.

Zmiany w GA

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

W lewym pasku pojawią się także wszystkie opcje związane z tworzeniem niestandardowych raportów, dostosowywaniem poszczególnych funkcjonalności, ustawieniem alertów i powiadomień.

Łatwe przełączanie widoków

W panelu zostanie także wprowadzony nowy przycisk na samej górze strony, który ma umożliwić szybszą zmianę analizowanej domeny lub widoku, który nas w danym momencie interesuje.

Google Analytics

https://analytics.googleblog.com/2016/10/improvements-coming-to-google-analytics.html

Podobne rozwiązanie znajduje się obecnie w panelu, więc być może nastąpią jedynie kosmetyczne zmiany, których nie zauważy większość użytkowników. Poniżej screen z obecnego interfejsu GA.

Wygląd panelu GA

Zaloguj się tam, gdzie zakończyłeś pracę

Narzędzie także zapamięta, gdzie byliśmy podczas ostatniego logowania. Przy kolejnym wpisaniu hasła zostaniemy przekierowani do sekcji, w której uprzednio zakończyliśmy pracę. Jest to pomocna opcja, jeśli przez kilka logowań zajmujemy się analizą tych samych danych.

Możliwość zmiany domyślnego zakresu dat

Obecnie po zalogowaniu do panelu i przejściu do statystyk pokazują się dane z domyślnego okresu 30 dni. Już niedługo będziemy mieli możliwość zmienić zakres domyślny na np. 7 dni. Wtedy od razu po wejściu w GA zobaczymy świeże i aktualne dane dotyczące analizowanej witryny.

Usunięcie niektórych opcji

Google decyduje się także na usunięcie kilku funkcjonalności. Na tej liście znajdą się m.in.:

  • Zdarzenia analizy automatycznej – zostaną zastąpione przez Google Analytics Assistant,
  • In-Page Analytics (Analytics w treści strony) – ta funkcjonalność także zniknie z GA; wciąż będzie można korzystać z wtyczki in-page analytics do przeglądarki Google Chrome.

Nowa strona główna w Google Analytics

Do tej pory po zalogowaniu witał nas raport Odbiorcy ogółem. W odświeżonym Google Analytics pojawi się nowy landing page. Na Stronie głównej zaprezentowane zostaną najważniejsze informacje dotyczące obecności naszej witryny w sieci. Syntetycznie zestawione dane pozwolą na szybkie zapoznanie się z podstawowymi wskaźnikami serwisu.

nowy interfejs GA

Źródło: https://analytics.googleblog.com/2017/04/effortless-analytics-new-google.html

Google zadbało także o intuicyjne przeglądanie statystyk – nad poszczególnymi sekcjami pojawią się nagłówki w formie pytania (np. Skąd przychodzą Twoi użytkownicy), dzięki którym od razu będziemy wiedzieli, na jakie dane patrzymy i jak ich analiza może pomóc nam w rozwijaniu naszego biznesu.

nowy interfejs GA

Źródło: https://analytics.googleblog.com/2017/04/effortless-analytics-new-google.html

Jeśli będziemy chcieli dokonać dokładniejszej weryfikacji zgromadzonych danych, wystarczy, że klikniemy w wybrany boks – zostaniemy przeniesieni do szczegółowego raportu.

Discover – nowa sekcja z tutorialami

Możemy także spodziewać się nowej zakładki o angielskiej nazwie Discover. Tam znajdą się polecane narzędzia oraz poradniki, instrukcje oraz tutoriale, dzięki którym będziemy mogli pogłębić swoją wiedzę na temat analizy danych zbieranych na naszych stronach internetowych.

Kiedy zobaczymy nowy interfejs w Polsce?

Niestety, na to pytanie nie znamy odpowiedzi. Google poinformowało jedynie, że odświeżony Analytics niedługo pojawi się na naszych kontach. Jesteśmy ciekawi, czy nowy panel faktycznie będzie aż tak intuicyjny i łatwy w obsłudze, jak zapewnia nas kalifornijski gigant.

Ostatnie artykuły