Nowy filtr AMP w raporcie Analityka wyszukiwania GSC

/ Analityka
analityka internetowa e-commerce

Analityka wyszukiwania to raport, z którego często korzystają specjaliści SEO oraz właściciele stron internetowych. Dostępne dane pozwalają sprawdzić, jak strona radzi sobie w SERP. W maju został dodany nowy filtr AMP, a wczoraj Google zapowiedziało jego udoskonalenie.

 

AMP w SERP a AMP w sekcji kart rozszerzonych

Nowy filtr w Analityce wyszukiwania pozwala na sprawdzenie, jak wygląda liczba wyświetleń strony AMP w „tradycyjnych” mobilnych wynikach wyszukiwania i w sekcji kart rozszerzonych. Dzięki temu możliwe będzie przeanalizowanie, gdzie strona radzi sobie najlepiej i czy np. warto koncentrować swoje działania na rich card section.

 

Filtr AMP

Źródło: https://plus.google.com/+GoogleWebmasters/posts/TNe7ZjLGrjQ

Filtr znajdziemy w opcji Stan w wyszukiwarce (Search Appearance). Nie będzie on dostępny w panelu Google Search Console, jeśli strona nie posiada wersji AMP. Do tej pory filtr uwzględniał jedynie pozycje stron, które wyświetlały się w karuzeli tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Niedawno serwisy przygotowane w standardzie Accelerated Mobile Pages pojawiły się w „tradycyjnych” SERP i z tego względu Google zdecydowało się na uszczegółowienie tego filtru.

Najnowsze artykuły na blogu:
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...
Sprawdź, jak w kilku krokach założyć darmową wizytówkę w Google Moja...