Nowy filtr AMP w raporcie Analityka wyszukiwania GSC - Blog Artefakt

Nowy filtr AMP w raporcie Analityka wyszukiwania GSC

/ Analityka
analityka internetowa e-commerce

Analityka wyszukiwania to raport, z którego często korzystają specjaliści SEO oraz właściciele stron internetowych. Dostępne dane pozwalają sprawdzić, jak strona radzi sobie w SERP. W maju został dodany nowy filtr AMP, a wczoraj Google zapowiedziało jego udoskonalenie.

 

AMP w SERP a AMP w sekcji kart rozszerzonych

Nowy filtr w Analityce wyszukiwania pozwala na sprawdzenie, jak wygląda liczba wyświetleń strony AMP w „tradycyjnych” mobilnych wynikach wyszukiwania i w sekcji kart rozszerzonych. Dzięki temu możliwe będzie przeanalizowanie, gdzie strona radzi sobie najlepiej i czy np. warto koncentrować swoje działania na rich card section.

 

Filtr AMP

Źródło: https://plus.google.com/+GoogleWebmasters/posts/TNe7ZjLGrjQ

Filtr znajdziemy w opcji Stan w wyszukiwarce (Search Appearance). Nie będzie on dostępny w panelu Google Search Console, jeśli strona nie posiada wersji AMP. Do tej pory filtr uwzględniał jedynie pozycje stron, które wyświetlały się w karuzeli tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Niedawno serwisy przygotowane w standardzie Accelerated Mobile Pages pojawiły się w „tradycyjnych” SERP i z tego względu Google zdecydowało się na uszczegółowienie tego filtru.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...