Nowy filtr AMP w raporcie Analityka wyszukiwania GSC

/ Analityka
analityka internetowa e-commerce

Analityka wyszukiwania to raport, z którego często korzystają specjaliści SEO oraz właściciele stron internetowych. Dostępne dane pozwalają sprawdzić, jak strona radzi sobie w SERP. W maju został dodany nowy filtr AMP, a wczoraj Google zapowiedziało jego udoskonalenie.

 

AMP w SERP a AMP w sekcji kart rozszerzonych

Nowy filtr w Analityce wyszukiwania pozwala na sprawdzenie, jak wygląda liczba wyświetleń strony AMP w „tradycyjnych” mobilnych wynikach wyszukiwania i w sekcji kart rozszerzonych. Dzięki temu możliwe będzie przeanalizowanie, gdzie strona radzi sobie najlepiej i czy np. warto koncentrować swoje działania na rich card section.

 

Filtr AMP

Źródło: https://plus.google.com/+GoogleWebmasters/posts/TNe7ZjLGrjQ

Filtr znajdziemy w opcji Stan w wyszukiwarce (Search Appearance). Nie będzie on dostępny w panelu Google Search Console, jeśli strona nie posiada wersji AMP. Do tej pory filtr uwzględniał jedynie pozycje stron, które wyświetlały się w karuzeli tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Niedawno serwisy przygotowane w standardzie Accelerated Mobile Pages pojawiły się w „tradycyjnych” SERP i z tego względu Google zdecydowało się na uszczegółowienie tego filtru.

Najnowsze artykuły na blogu:
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...
Kompleksowy poradnik po optymalizacji artykułów na blogu firmowym. Sprawdź, jak skutecznie...
Uczestniczyliśmy w konferencji Digital Olympus 2019, która odbyła się we Wrocławiu. Poznaj naszą...