Skuteczny landing page – 6 wskazówek, jak zaprojektować stronę docelową – Blog Artefakt

Skuteczny landing page – 6 wskazówek

/ SEO
landing page

Landing page (inaczej strona docelowa lub strona lądowania) to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik na skutek działań marketingowych, np. pozycjonowania lub reklam AdWords. Jej celem jest skłonienie internauty do podjęcia określonej akcji – wypełnienia formularza kontaktowego, przejrzenia prezentowanej oferty, zapoznania się z parametrami flagowej usługi. Jak sprawić, aby landing page odgrywał swoją rolę? O jakie elementy należy zadbać podczas projektowania? Dzięki naszym 6 wskazówkom poprawisz konwersję swoich stron docelowych!

Atrakcyjny layout i odpowiednie rozmieszczenie elementów

Landing page ma przyciągnąć uwagę użytkownika, więc musi być atrakcyjny pod względem wizualnym. Ważny jest przejrzysty układ strony, dobór czytelnych czcionek, wielkość poszczególnych nagłówków, wysoka jakość zdjęć, kolorystyka witryny dopasowana do grupy docelowej, do której kierujemy ofertę. Warto pamiętać także o tym, jak mózg przetwarza informacje, czyli:

  • Elementy umieszczone po stronie lewej są analizowane przez prawą półkulę mózgu, a obiekty po prawej stronie trafiają do półkuli lewej,
  • Lewa półkula specjalizuje się w przetwarzaniu danych analitycznych – po prawej stronie należy więc zamieszczać statystyki, liczby, najistotniejsze informacje,
  • Prawa półkula doskonale radzi sobie ze skomplikowanymi obrazami i infografikami, więc po lewej stronie należałoby przedstawić informacje w postaci graficznej,
  • Obie półkule mózgu odczytają informacje z prostej grafiki, więc np. logo może znaleźć się w różnych miejscach strony.

Łączenie tekstu z elementami graficznymi na stronie docelowej ułatwia zapamiętywanie informacji – w treść należy wpleść obrazy, zdjęcia, piktogramy.

postrzeganie informacji

Treści dopasowane do grupy docelowej

Projektuj landing page z myślą o grupie docelowej. Wykorzystaj język nafaszerowany danymi i liczbami, gdy kierujesz swoją ofertę do biznesmenów, maklerów giełdowych lub bankowców. A jeśli twój asortyment kupują matki lub młode kobiety, swój przekaz nasyć emocjonalnymi zwrotami, wskazując korzyści, które dostarczają parametry techniczne produktów. Strona docelowa nie powinna przytłaczać użytkownika – zadbaj o przejrzyste rozmieszczenie tekstu i jego krótki oraz zwięzły charakter.

Call to action – wskaż klientowi, co ma zrobić na stronie

Landing page, aby konwertował, musi przekazywać użytkownikowi jasną informację, czego od niego oczekujesz. Dlatego widoczne przyciski call to action to jeden z kluczowych elementów strony lądowania. Zadbaj o to, aby wyróżniał się kolorem od tła i tekstu oraz znajdował się w prawym dolnym rogu, gdzie najszybciej zostanie zauważony przez potencjalnego klienta. Korzystaj z bezpośrednich zwrotów: Kup teraz, Wypełnij formularz, Poznaj naszą ofertę!. A jeśli strona landing page jest długa i zawiera dużą ilość treści, kilkakrotnie użyj call to action, aby ułatwić internaucie spełnienie określonej akcji z każdego miejsca na stronie.

Syntetyczne formularze kontaktowe

Użytkownicy nie lubią wypełniać formularzy kontaktowych, które zawierają wiele, często niepotrzebnych pól. Dlatego najpierw zastanów się, jakich danych tak naprawdę potrzebujesz od potencjalnego klienta. Czy na początku współpracy nie wystarczą Ci imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail? Czy naprawdę do Twojej bazy danych muszą trafić takie informacje jak data urodzenia, miejsce zamieszkania lub stan cywilny? Krótkie formularze kontaktowe stanowią sukces w generowaniu konwersji i pozyskiwaniu leadów.

Perswazyjna treść

Przygotowując content na landing page, musisz zastosować język korzyści i perswazję. Chwytliwy nagłówek to pierwszy element zapewniający interakcję z użytkownikiem. Następnie ważny jest opis usługi lub produktu, w którym powinieneś przekazywać w sposób obiektywny zalety swojej oferty. Zrezygnuj ze zbyt szczegółowych informacji technicznych, a wskazuj na możliwości, które oferujesz. Pamiętaj, że część klientów „kupuje oczami”, więc zadbaj o wysokiej jakości obrazy. A jeśli zamieścisz wideo, zyskasz dodatkową szansę na konwersję.

Tworząc treść na landing page, najpierw zastanów się, jaką wartość oferujesz użytkownikowi i jakie potrzeby zaspakajasz. Następnie przemyśl, jak perswazyjnie opisać najlepsze cechy swojej oferty.

Social-proof, czyli poprzyj ofertę referencjami od klientów

Jednym ze sposobów przekonania użytkownika do dokonania konwersji jest pokazanie referencji i statystyk dotyczących sprzedaży. Współpracowałeś z dużymi markami? Wśród Twoich klientów znalazły się znane brandy? Pochwal się tym na landing page’u. Nie zapomnij również o zamieszczeniu informacji, z iloma kontrahentami współpracujesz, ilu specjalistów pracuje w Twojej firmie, jak długo działasz na rynku. Takie dane wzbudzają zaufanie i przekonują do skorzystania z zaprezentowanej oferty.

referecje landing page

Skuteczny landing page – spójna koncepcja przede wszystkim!

Strony docelowe powinny być spójne z designem, kolorystyką i stylem Twojej strony firmowej. Dbałość o identyfikację wizualną pomoże zwiększyć rozpoznawalność marki w internecie. Ponadto pamiętaj także, że znalezienie złotego środka i przygotowanie konwertującego landing page’a wymaga nie raz przeprowadzenia wielu testów. Czasami zmiana rozmieszczenia elementów pomaga zwiększyć współczynnik konwersji o kilka procent.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...