Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.
Zarejestruj się bezpłatnieSprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Audytuj bezpłatnieZ roku na rok coraz więcej osób poszukuje produktów i usług w Internecie, dlatego obecnie praktycznie każdy właściciel biznesu posiada stronę internetową. Jednak ładna strona internetowa to dopiero początek długiej drogi pozyskania klienta i przekonania go, że to nasz produkt lub usługa trafia idealnie w jego potrzeby. Aby trafić do potencjalnego odbiorcy, konieczna jest inwestycja w reklamę internetową i pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki której klienci trafią na stronę (staną się leadem sprzedażowym), zamówią usługę lub kupią oferowany produkt.
Zdecydowana większość użytkowników Internetu, bo blisko 90% korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego to właśnie reklama w tej wyszukiwarce internetowej jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Reklama w wyszukiwarce daje możliwość dotarcia do klientów już zainteresowanych naszymi usługami lub produktami (przecież sami wpisali w wyszukiwarkę daną frazę kluczową) i może mieć zasięg zarówno lokalny jak i globalny.
Wprowadzony w 2012 roku algorytm Venice, funkcjonujący w oparciu o geolokalizację, umożliwia małym firmom zaistnienie w Google nawet na trudne frazy kluczowe, na które nie miałyby szansy konkurować na rynku ogólnopolskim lub światowym. Dla małych firm, nastawionych na klientów lokalnych reklama w wyszukiwarce Google to szansa nie tylko na zwiększenie ilości zapytań, ale także na zbudowanie marki na rynku lokalnym.
Według szacunków, w Polsce działa obecnie blisko 10 tysięcy sklepów internetowych, co oznacza ogromną konkurencję i wymusza ciągłe doskonalenie sklepów zarówno pod kątem technicznym i funkcjonalnym, jak i wymaga od właścicieli zagwarantowania konkurencyjnych cen oraz jednocześnie wysokiej jakości obsługi. Właściciele sklepów internetowych muszą spełnić wiele wymagań, które w ostatecznym rozrachunku zadecydują o sukcesie przedsięwzięcia, czyli przełożą się na zwiększenie sprzedaży w sklepie.
Badania pokazują, że jedną z największych bolączek w sklepach internetowych jest porzucanie koszyka zamówień oraz niedokończenie procesu zakupowego (7 na 10 użytkowników sklepów internetowych nie kończy zakupów). Oznacza to, że pomimo tego, że potencjalny klient trafił już do sklepu i sama oferta wydała mu się interesująca istnieją czynniki, które uniemożliwiają lub stanowią barierę nie do pokonania w zrealizowaniu zakupów. Problemy mogą wynikać zarówno z przyczyn technicznych spowodowanych trudnością w obsłudze, błędami technicznymi czy skomplikowanym procesem zakupu, jak również barierami psychologicznymi wynikającymi z braku zaufania do sprzedającego (może o tym decydować na przykład brak informacji o sprzedającym czy szczegółowych danych o kosztach przesyłki).
Elementy, których wprowadzenie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym:
Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, nie wystarczy bogaty asortyment oraz konkurencyjne ceny. Właściciele sklepów internetowych powinni wychodzić naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i wprowadzać udogodnienia, dzięki którym sam proces zakupu będzie prosty i intuicyjny. Zwiększa to szansę na to, że klient nie tylko zrobi zakupy w danym sklepie, ale także będzie w przyszłości do niego wracał.