Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

Opis strony pojawiających się w wynikach wyszukiwania pomaga użytkownikowi podjąć decyzję, czy kliknąć w link prowadzący do strony i zapoznać się z jej pełną zawartością. Co prawda description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w wyszukiwarce, ale może zwiększyć klikalność i liczbę wejść do serwisu. Jak tworzyć skuteczny meta opis? Skorzystaj ze wskazówek Google.

Skąd pochodzi treść, która trafia do description?

Do niedawna opisy description pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google pozyskiwało z 3 źródeł:

  • Treści ze strony,
  • Meta tagu description,
  • Katalogu DMOZ.

Pierwszym wyborem Google są teksty zamieszczone w serwisie. Jeśli odpowiadają na zapytania użytkowników, wybrany fragment tekstu trafia do wyniku wyszukiwania. Dzięki temu internauta dowie się, że przechodząc do wybranej strony, odnajdzie na niej to, czego poszukuje.

Następnie wyszukiwarka bierze pod uwagę ustawiony w kodzie strony meta opis description. Google zaleca, aby zwierał frazy, był krótki i treściwy – najlepiej oddawał zawartość merytoryczną strony, dla której został ustawiony.

Jeśli teksty na stronie nie były dopasowane do zapytania użytkownika, a opis description nie został ustawiony, Google czerpało treści do snippetów z DMOZ. Open Directory Project zakończył swoją działalność, więc tym samym wyszukiwarka nie może korzystać już z opisów pochodzących z DMOZ do przygotowywania description wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.

Jak przygotować skuteczny meta description?

Pamiętaj, aby był on krótki, miał marketingowy charakter oraz odzwierciedlał (lub streszczał) zawartość strony, do której się odnosi. Postaw się na miejscu użytkownika i zastanów się, czy przygotowany description zachęciłby Cię do kliknięcia w odnośnik prowadzący do strony. Przygotuj opisy dla każdej podstrony i nie przejmuj się, gdy Google wyświetli zamiast niego treść ze strony.

Upewnij się także, że każda podstrona ma ustawiony unikalny meta opis. Wyszukiwarka nie lubi duplikacji ani spamowania. W description przekazuj tylko te informacje, które zainteresują użytkowników.

Co prawda Google przyjmie całą treść, którą wpiszesz w znaczniku description, jednak snippety w wynikach wyszukiwania ograniczoną pojemność – wyświetlonych zostaje ok. 155-165 znaków. Z tego względu tworzenie długich opisów nie jest rekomendowane.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt