Kalendarz marketera 2021 – przygotuj promocje na wyjątkowe dni w roku

Aktualizacja 16.01.2020 | czas czytania: 5 min | EPR
kalendarz marketera 2019

Walentynki, Dzień Dziecka, Halloween to dziś jedne z wielu świąt, które marketingowcy mogą wykorzystać w skutecznej promocji, reklamie lub procesie budowania wizerunku marki. Internauci bardzo żywo reagują na zabawny, oparty na grze słów i dopasowany do charakteru firmy przekaz marketingowy, szczególnie jeśli wiąże się z rabatami i upustami. Na jakie wydarzenia warto się przygotować? Sprawdź nasz kalendarz marketera 2021 i wybierz święta, które będziesz obchodzić razem ze swoimi klientami!

Kalendarz marketingowca 2021

kalendarz marketera

Styczeń

  • 16.01 Dzień Pikantnych Przypraw
  • 23.01 Dzień bez Opakowań Foliowych
  • 28.01 Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych
  • 30.01 Dzień Rogalika

Luty

  • 5.02 Światowy Dzień Nutelli
  • 11.02 Dzień Bezpiecznego Internetu
  • 17.02 Dzień Kota
  • 24.02 Dzień niespodziewanego całusa

Marzec:

  • 4.03 Dzień Walki z Prokrastynacją
  • 12.03  Światowy Dzień Drzemki w Pracy
  • 15.03 Światowy Dzień Praw Konsumenta
  • 31.03 Światowy Dzień Backupu

Kwiecień:

  • 12.04 Dzień Czekolady
  • 25.04 Dzień Sekretarki
  • 26.04 Światowy Dzień Własności Intelektualnej
  • 27.04 Światowy Dzień Grafika

Maj:

  • 3.05 Dzień bez komputera
  • 06.05 Międzynarodowy Dzień Bez Diety
  • 17.05 Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego
  • 28.05 Europejski Dzień Sąsiada

Czerwiec:

  • 02.06 Dzień Bez Krawata
  • 8.06 Dzień Informatyka
  • 09.06 Dzień Przyjaciela
  • 22.06 Dzień Kultury Fizycznej

Lipiec:

  • 13.07 Dzień Frytek
  • 15.07 Dzień bez Telefonu Komórkowego
  • 17.07 Światowy Dzień Emoji
  • 25.07 Dzień Bezpiecznego Kierowcy

Sierpień:

  • 12.08 Dzień Pracoholików
  • 21.08 Światowy Dzień Optymisty
  • 24.08 Dzień Windowsa
  • 31.08 Dzień Blogów

Wrzesień:

  • 8.09 Dzień Dobrych Wiadomości
  • 13.09 Dzień Programisty
  • 22.09 Światowy Dzień bez Samochodu
  • 29.09 Dzień Kawy

Październik:

  • 4.10 Światowy Dzień Uśmiechu
  • 16.10 Dzień Szefa
  • 24.10 Dzień Bez Maila
  • 31.10 Dzień Rozrzutności

Listopad:

  • 09.11. Europejski Dzień Wynalazcy
  • 16.11 Dzień Tolerancji
  • 21.11 Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
  • 30.11 Dzień bez Zakupów

Grudzień:

  • 10.12 Dzień Bota
  • 15.12 Dzień Herbaty
  • 16.12. Dzień Pokrywania Wszystkiego Czekoladą
  • 17.12 Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz

Planer social media – jak wykorzystać ciekawe święta do promocji prowadzonej działalności?

Marketerzy najczęściej organizują obniżki cen i oferują drobne rabaty w dniu wybranego wydarzenia. Darmowa dostawa, wydłużenie okresu zwrotu produktów, kupony zniżkowe na kolejne zamówienie to gratisy, które mogą skutecznie zachęcić konsumentów do dokonywania konwersji. Pamiętajmy jednak o przejrzystym regulaminie promocji i jasnym komunikacie, jaki asortyment został objęty akcją rabatową.

dzień przyjaciela lajt mobile

Lajt Mobile z okazji Dzień Przyjaciela zorganizował akcję promocyjną skierowaną szczególnie do młodzieży chcącej pozostać w stałym kontakcie ze znajomymi.

Oprócz rabatów ciekawe święta pomagają także w nawiązaniu więzi z klientami. Szybkie porady, wskazówki lub możliwość wejścia w dyskusję z użytkownikami mogą także wzmocnić wizerunek marki. Przy okazji internauta może przypomnieć sobie o dokonaniu zakupów w naszym sklepie lub ponownym skorzystaniu z naszych usług.

dzień bez krawata wroclaw fashion outlet

Wroclaw Fashion Outlet doradza, jak elegancko ubrać się na Dzień bez krawata.

Zabawne wydarzenia to także okazja do stworzenia dowcipnego mema, który zapadnie w pamięci użytkowników. Warto zadbać o grę słów, ponieważ wzbudza ona pozytywne emocje. Jeśli nie masz pomysłu na wyrafinowany tekst, postaw na prostą informację i zwrócenie uwagi na kwestie ważne dla Twojego klienta.

światowy dzień backupu filttr

Filtr przypomina internautom, jak kiedyś przeprowadzało się backup danych.

Święta i wydarzenia z kalendarza marketera warto wykorzystać w procesie generowania konwersji oraz kształtowania dobrych relacji z klientami. Nie róbmy nic na ostatnią chwilę, ponieważ przemyślany, zabawny i dopasowany do grupy docelowej przekaz sprawdzi się najlepiej.

Ostatnie artykuły