Walentynki, Dzień Dziecka, Halloween to dziś jedne z wielu świąt, które marketingowcy mogą wykorzystać w skutecznej promocji, reklamie lub procesie budowania wizerunku marki. Internauci bardzo żywo reagują na zabawny, oparty na grze słów i dopasowany do charakteru firmy przekaz marketingowy, szczególnie jeśli wiąże się z rabatami i upustami. Na jakie wydarzenia warto się przygotować? Sprawdź nasz kalendarz marketera 2021 i wybierz święta, które będziesz obchodzić razem ze swoimi klientami!
Kalendarz marketingowca 2021
Styczeń
- 16.01 Dzień Pikantnych Przypraw
- 23.01 Dzień bez Opakowań Foliowych
- 28.01 Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych
- 30.01 Dzień Rogalika
Luty
- 5.02 Światowy Dzień Nutelli
- 11.02 Dzień Bezpiecznego Internetu
- 17.02 Dzień Kota
- 24.02 Dzień niespodziewanego całusa
Marzec:
- 4.03 Dzień Walki z Prokrastynacją
- 12.03 Światowy Dzień Drzemki w Pracy
- 15.03 Światowy Dzień Praw Konsumenta
- 31.03 Światowy Dzień Backupu
Kwiecień:
- 12.04 Dzień Czekolady
- 25.04 Dzień Sekretarki
- 26.04 Światowy Dzień Własności Intelektualnej
- 27.04 Światowy Dzień Grafika
Maj:
- 3.05 Dzień bez komputera
- 06.05 Międzynarodowy Dzień Bez Diety
- 17.05 Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego
- 28.05 Europejski Dzień Sąsiada
Czerwiec:
- 02.06 Dzień Bez Krawata
- 8.06 Dzień Informatyka
- 09.06 Dzień Przyjaciela
- 22.06 Dzień Kultury Fizycznej
Lipiec:
- 13.07 Dzień Frytek
- 15.07 Dzień bez Telefonu Komórkowego
- 17.07 Światowy Dzień Emoji
- 25.07 Dzień Bezpiecznego Kierowcy
Sierpień:
- 12.08 Dzień Pracoholików
- 21.08 Światowy Dzień Optymisty
- 24.08 Dzień Windowsa
- 31.08 Dzień Blogów
Wrzesień:
- 8.09 Dzień Dobrych Wiadomości
- 13.09 Dzień Programisty
- 22.09 Światowy Dzień bez Samochodu
- 29.09 Dzień Kawy
Październik:
- 4.10 Światowy Dzień Uśmiechu
- 16.10 Dzień Szefa
- 24.10 Dzień Bez Maila
- 31.10 Dzień Rozrzutności
Listopad:
- 09.11. Europejski Dzień Wynalazcy
- 16.11 Dzień Tolerancji
- 21.11 Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
- 30.11 Dzień bez Zakupów
Grudzień:
- 10.12 Dzień Bota
- 15.12 Dzień Herbaty
- 16.12. Dzień Pokrywania Wszystkiego Czekoladą
- 17.12 Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz
Planer social media – jak wykorzystać ciekawe święta do promocji prowadzonej działalności?
Marketerzy najczęściej organizują obniżki cen i oferują drobne rabaty w dniu wybranego wydarzenia. Darmowa dostawa, wydłużenie okresu zwrotu produktów, kupony zniżkowe na kolejne zamówienie to gratisy, które mogą skutecznie zachęcić konsumentów do dokonywania konwersji. Pamiętajmy jednak o przejrzystym regulaminie promocji i jasnym komunikacie, jaki asortyment został objęty akcją rabatową.
Lajt Mobile z okazji Dzień Przyjaciela zorganizował akcję promocyjną skierowaną szczególnie do młodzieży chcącej pozostać w stałym kontakcie ze znajomymi.
Oprócz rabatów ciekawe święta pomagają także w nawiązaniu więzi z klientami. Szybkie porady, wskazówki lub możliwość wejścia w dyskusję z użytkownikami mogą także wzmocnić wizerunek marki. Przy okazji internauta może przypomnieć sobie o dokonaniu zakupów w naszym sklepie lub ponownym skorzystaniu z naszych usług.
Wroclaw Fashion Outlet doradza, jak elegancko ubrać się na Dzień bez krawata.
Zabawne wydarzenia to także okazja do stworzenia dowcipnego mema, który zapadnie w pamięci użytkowników. Warto zadbać o grę słów, ponieważ wzbudza ona pozytywne emocje. Jeśli nie masz pomysłu na wyrafinowany tekst, postaw na prostą informację i zwrócenie uwagi na kwestie ważne dla Twojego klienta.
Filtr przypomina internautom, jak kiedyś przeprowadzało się backup danych.
Święta i wydarzenia z kalendarza marketera warto wykorzystać w procesie generowania konwersji oraz kształtowania dobrych relacji z klientami. Nie róbmy nic na ostatnią chwilę, ponieważ przemyślany, zabawny i dopasowany do grupy docelowej przekaz sprawdzi się najlepiej.