Strony AMP w mobilnych wynikach organicznych - Blog Artefakt

Strony AMP w mobilnych wynikach organicznych

/ Web Design
Telefony komórkowe

Technologia AMP ułatwi przeglądanie stron użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych. Przede wszystkim czas wczytywania strony opartej o AMP HTML skróci się, więc internauta znacznie szybciej dotrze do interesujących treści. Niedawno przedstawiciele Google poinformowali, że wprowadzona zostanie możliwość tworzenia reklam i landing page w tej technologii. AMP zdobywa mobilne wyniki wyszukiwania, strony w tym standardzie zaczynają pojawiać się w wynikach organicznych.

 

AMP w wynikach organicznych

Wczoraj na oficjalnym blogu Google dla Webmasterów pojawiła się informacja, że w mobilnych wynikach organicznych zaczną pojawiać się strony z oznaczeniem AMP. Dzięki temu internauta będzie wiedział, że po kliknięciu w dany odnośnik, zawartość serwisu wczyta się błyskawicznie.

 

AMP w SERP

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/amp-your-content-preview-of-amped.html

 

Aby sprawdzić, jak strony AMP będą wyglądały w SERP, możemy skorzystać z wersji demo, dostępnej pod adresem g.co/ampdemo na telefonach komórkowych. Następnie w okienku przeglądarki należy wpisać frazę typu french toast recipe. W wynikach wyszukiwania powinna znaleźć się domena w standardzie HTML AMP.

Accelerated Mobile Pages w SERP

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/amp-your-content-preview-of-amped.html

 

AMP to nowy czynnik rankingowy?

David Besbrisa, inżynier pracujący dla Google, wypowiedział się na temat tego, czy wprowadzenie AMP do wyników organicznych będzie miało wpływ na ranking. Na razie mobilny algorytm odpowiedzialny za pozycje w SERP nie będzie uwzględniał AMP jako czynnika rankingowego. Jednak w najbliższym czasie, kiedy standard Accelerated Mobile Pages zostanie dopracowany i upowszechniony, możemy się spodziewać wahań w pozycjach. Besbris wspomniał także, że w przypadku dwóch takich samych stron, z których jedna będzie oparta o HTML AMP, a druga dostosowana do urządzeń mobilnych, promowana będzie domena wykorzystująca standard AMP.

Przypomnijmy, że zastosowanie AMP daje wiele korzyści, m.in.:

  • Domeny w standardzie Accelerated Mobile Pages są 4 razy szybsze w porównaniu z mobilnymi wersjami stron,
  • Przecięty czas wczytywania strony AMP trwa krócej niż 1 sekunda,
  • 90% serwisów stosujących AMP osiąga wyższy CTR,
  • 80% właścicieli domen opartych o HTML AMP dostrzega większą widoczność reklam.

 

Technologia Accelerated Mobile Pages jest wciąż rozwijana i doskonalona. Każdy deweloper może mieć wpływ na jej rozwój. Dostępnych jest już obecnie kilka narzędzi do walidacji kodu AMP HTML. Warto zastanowić się nad wdrożeniem tego standardu, a jeśli AMP będzie czynnikiem rankingowym, zyskamy przewagę nad konkurencją.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...