Linki

Aktualizacja 11.01.2024 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO
linki w pozycjonowaniu

Link inaczej hiperłącze (ang. hyperlink) – to odwołanie się z jednego dokumentu (strony internetowej) do dowolnego miejsca w innym dokumencie (stronie internetowej). Odwołanie takie związane jest z fragmentem tekstu lub obrazem – uaktywnienie hiperłącza (kliknięcie) powoduje przejście do dokumentu docelowego.

Badanie topologii linków w sieci pozwala wyszukiwarkom internetowym na oznaczenie „popularności” danej strony w sieci. Ponieważ przy korzystaniu z wyszukiwarek posługujemy się słowami kluczowymi, to algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę treść linka (tzw. anchor text) i w dużej mierze zależnie od niej „ustawia” kolejność wyników wyszukiwania co jest jednym z czynników pozycjonowania strony.

Link wychodzący

Link wychodzący to link, który kieruje użytkownika poza obręb danego serwisu. Zbyt duża liczba linków wychodzących wpływa negatywnie na ocenę strony przez wyszukiwarkę. Strony zawierające same linki wychodzące uznawane są za tzw. farmy linków i w dużej mierze są usuwane z indeksu wyszukiwarki.

Link przychodzący (backlink)

Link, który kieruje do naszej strony internetowej. Algorytmy wyszukiwarki analizują tego typu odnośniki – jeśli będą pochodziły z serwisów o wątpliwej jakości, na domenę, do której odwołuje się link, może zostać nałożony filtr algoytmiczny lub kara ręczna.

Linki wewnętrzne

Prowadzą użytkownika do różnych sekcji serwisu, na którym zależy właścicielowi domeny. Pomagają także w indeksowaniu domeny, ułatwiając botom przechodzenie pomiędzy poszczególnymi podstronami serwisu.

Ostatnie artykuły