Google oznacza strony przyjazne komórkom

/ Web Design
pozycjonowanie stron mobilnych

Urządzenia mobilne, takie jak tablety czy smartfony, dla wielu z nas są nierozłącznymi towarzyszami w wolnych chwilach. Dzięki nim powolne podróże w korkach do pracy czy oczekiwanie na opóźnioną wizytę lekarską stają się krótsze i milsze. Teraz będzie jeszcze milej, ponieważ Google oznaczy strony przyjazne urządzeniom mobilnym.

Aby ułatwić użytkownikom wybór witryny posiadającej wersję mobilną, Google oznaczy ją snippetem „mobile-frendly” (przyjazna dla urządzeń mobilnych). Warto wiedzieć, że etykieta będzie ważna nie tylko dla użytkowników, ale i posiadaczy stron, ponieważ stanie się jednym z czynników rankingowych.

smartphone w ręce

By Google uznało stronę internetową za przyjazną komórkom, musi ona spełnić kilka ważnych kryteriów, które zweryfikuje Googlebot:

  • powinna korzystać z oprogramowania, które jest obsługiwane przez urządzenia mobilne (Flash zdecydowanie nie należy do tej grupy);
  • rozmiar tekstu na stronie powinien być czytelny, bez konieczności powiększania go;
  • odstępy między linkami powinny być na tyle duże, by nie utrudniać kliknięcia w każdy z osobna.

dziewczyna z telefonem

Żeby szybko sprawdzić, czy strona przystosowana jest do obsługi przez urządzenia mobilne wystarczy skorzystać z gotowego narzędzia Google: Mobile-Friendly Test.

Ponadto w sieci dostępny jest aktualny Przewodnik dla webmasterów witryn mobilnych o optymalizacji stron internetowych dla urządzeń mobilnych. Natomiast najważniejsze problemy związane z obsługą urządzeń mobilnych dla całej witryny internetowej można sprawdzić w raporcie Obsługi na urządzeniach mobilnych Google Webmaster Tools.

 

Aktualizacja: Mobilna rewolucja stron internetowych

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...