Google oznacza strony przyjazne komórkom - Blog Artefakt

Google oznacza strony przyjazne komórkom

/ Web Design
pozycjonowanie stron mobilnych

Urządzenia mobilne, takie jak tablety czy smartfony, dla wielu z nas są nierozłącznymi towarzyszami w wolnych chwilach. Dzięki nim powolne podróże w korkach do pracy czy oczekiwanie na opóźnioną wizytę lekarską stają się krótsze i milsze. Teraz będzie jeszcze milej, ponieważ Google oznaczy strony przyjazne urządzeniom mobilnym.

Aby ułatwić użytkownikom wybór witryny posiadającej wersję mobilną, Google oznaczy ją snippetem „mobile-frendly” (przyjazna dla urządzeń mobilnych). Warto wiedzieć, że etykieta będzie ważna nie tylko dla użytkowników, ale i posiadaczy stron, ponieważ stanie się jednym z czynników rankingowych.

smartphone w ręce

By Google uznało stronę internetową za przyjazną komórkom, musi ona spełnić kilka ważnych kryteriów, które zweryfikuje Googlebot:

  • powinna korzystać z oprogramowania, które jest obsługiwane przez urządzenia mobilne (Flash zdecydowanie nie należy do tej grupy);
  • rozmiar tekstu na stronie powinien być czytelny, bez konieczności powiększania go;
  • odstępy między linkami powinny być na tyle duże, by nie utrudniać kliknięcia w każdy z osobna.

dziewczyna z telefonem

Żeby szybko sprawdzić, czy strona przystosowana jest do obsługi przez urządzenia mobilne wystarczy skorzystać z gotowego narzędzia Google: Mobile-Friendly Test.

Ponadto w sieci dostępny jest aktualny Przewodnik dla webmasterów witryn mobilnych o optymalizacji stron internetowych dla urządzeń mobilnych. Natomiast najważniejsze problemy związane z obsługą urządzeń mobilnych dla całej witryny internetowej można sprawdzić w raporcie Obsługi na urządzeniach mobilnych Google Webmaster Tools.

 

Aktualizacja: Mobilna rewolucja stron internetowych

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...