Optymalizacja strony internetowej - Blog Artefakt

Optymalizacja strony internetowej

/ Słownik SEO
audyt strony www
Optymalizacja strony www – jest to dostosowanie (zoptymalizowanie) treści i kodu strony internetowej lub całego serwisu (witryny) pod określonym kątem. Optymalizację strony można podzielić na optymalizację kodu i optymalizację treści.
W przypadku większości popularnych programów do zarządzania treścią (CMS) optymalizację treści można przeprowadzić z ich poziomu. Optymalizacja kodu wymaga najczęściej ingerencji w kod skryptów.
Optymalizacja kodu:
  • Pod kątem prędkości wyświetlania się strony (objętość kodu),
  • Pod kątem zgodności ze standardami,
  • Pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe (metatatgi, hierarchia nagłówków).
Optymalizacja treści:
  • Pod kątem używania przez osoby niepełnosprawne: odpowiednie ułożenie kolejności (treść – menu – nagłówek),
  • Pod kątem wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe: odpowiednie zaznaczenie słów kluczowych i ustalenie hierarchii nagłówków,
  • Pod kątem przystępności dla użytkownika: uwypuklenie elementów istotnych, rozróżnienie elementów odrębnych logicznie.
Optymalizacja strony czy serwisu internetowego pod kątem jego widoczności dla wyszukiwarek jest pierwszym elementem pozycjonowania. Specjaliści badają, czy w serwisie znajduje się odpowiednia ilość słów kluczowych w formie przygotowanej dla wyszukiwarek, co zwiększa szansę na dobrą pozycję strony w rankingu wyników wyszukiwania. Sprawdzają również, czy znajduje się w nim odpowiednia ilość linków wewnętrznych prowadzących ze strony głównej na podstrony oraz linków między podstronami. Podczas analizy witryny specjalista SEO zwraca uwagę, czy na stronie nie znajdują się błędy techniczne.
Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...