Datacenter, Google datacenter

/ Słownik SEO
analityka internetowa e-commerce
Datacenter – dosłownie centrum danych (w skrócie DC) – miejsce, w którym zgromadzono komputery podłączone wspólnym łączem (lub łączami) do sieci, często współpracujące ze sobą. W przypadku Google Datacenter mówimy o jednym z wielu rozrzuconych po świecie centrów obliczeniowych. Wyniki wyszukiwania z różnych DC mogą się różnić.
Łącząc się z wyszukiwarką Google zostajemy przekierowani do najbliższego wolnego datacenter. Dlatego w tym samym czasie, nawet z tego samego miejsca można uzyskać różne informacje na temat pozycji danej frazy w wynikach wyszukiwania. Aby tego uniknąć, należy posługiwać się zestawieniami statystycznymi wyników, ujętymi w ramy czasowe (m.in. tydzień).
Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...