Datacenter, Google datacenter

/ Słownik SEO
analityka internetowa e-commerce
Datacenter – dosłownie centrum danych (w skrócie DC) – miejsce, w którym zgromadzono komputery podłączone wspólnym łączem (lub łączami) do sieci, często współpracujące ze sobą. W przypadku Google Datacenter mówimy o jednym z wielu rozrzuconych po świecie centrów obliczeniowych. Wyniki wyszukiwania z różnych DC mogą się różnić.
Łącząc się z wyszukiwarką Google zostajemy przekierowani do najbliższego wolnego datacenter. Dlatego w tym samym czasie, nawet z tego samego miejsca można uzyskać różne informacje na temat pozycji danej frazy w wynikach wyszukiwania. Aby tego uniknąć, należy posługiwać się zestawieniami statystycznymi wyników, ujętymi w ramy czasowe (m.in. tydzień).
Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...