Google eksperymentuje z tagami w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Powrót keywords? Google eksperymentuje z tagami w wynikach wyszukiwania

04.04.2017 / SEO
frazy kluczowe

W mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiły się białe etykiety z tagami określającymi tematykę danej podstrony. Google potwierdziło prowadzenie testów nowej funkcjonalności. Czy tagi oznaczają, że metatag keywords znów będzie miał znaczenie przy pozycjonowaniu serwisów?

Statyczne tagi w mobilnej wyszukiwarce

Nowe etykiety pojawiły się pomiędzy adresem URL serwisu, a opisem Description. Są to trzy nieklikalne, nieprzesuwalne kafelki, które informują o tematyce strony internetowej. W wynikach wyszukiwania tagi prezentują się następująco:

Tagi w mobilnych wynikach wyszukiwania

Źródło: http://searchengineland.com/google-testing-tags-label-search-results-snippets-272436

Amerykańscy użytkownicy, którzy jako pierwsi widzą w mobilnej wyszukiwarce nową funkcjonalność, są niepocieszeni, że tagi spełniają rolę wyłącznie informacyjną. Nie można po nich sortować wyników wyszukiwania, przeklikiwać się pomiędzy nimi lub przesuwać w prawą i lewą stronę. Google na razie nie zdradza, jakie są plany rozwoju tych etykiet.

Meta tag keywords odzyska swoje znaczenie?

Tagi wyświetlane w mobilnych wynikach wyszukiwania to nic innego jak bardzo ogólne słowa kluczowe, opisujące zawartość danej witryny. W 2009 r. Matt Cutts poinformował, że meta keywords nie są brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarki – nie mają więc wpływu na pozycjonowanie. Odradził także uzupełniania tego meta tagu w kodzie strony; lepiej poświęcić ten czas na inne działania SEO.

Ciekawe jest również to, na jakiej zasadzie Google dobiera tagi wyświetlane pod adresem URL w mobilnych wynikach wyszukiwania. Czy działa tutaj algorytm skanujący treści i analizujący najistotniejsze lub najczęściej powtarzające się informacje, a może tagi są odczytywane z meta keywords? Trudno powiedzieć. Będziemy obserwować, w jakim kierunku Google rozwinie tą nowość.

 

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...