Odpowiedzi z forum w direct answer – testy Google

/ SEO
zmiany w Google

Direct answer to wciąż rozwijana funkcjonalność, a mimo to Google zdecydowało się przetestować następną nowość – karuzelę z odpowiedziami pochodzącymi z forów internetowych. Czy to kolejny ze sposobów na zatrzymanie użytkownika w wynikach wyszukiwania?

Jak wyglądają odpowiedzi z forum w wynikach wyszukiwania?

Direct answer pochodzące z forów internetowych od początku grudnia obserwują amerykańscy internauci. W polskiej wyszukiwarce boksy z odpowiedziami pojawiły się w tym tygodniu. Mogą je zobaczyć tylko niektórzy użytkownicy po wpisaniu wybranych zapytań w formie pytania w j. angielskim. Nam udało się zaobserwować karuzelę na frazy: seo redirect exchange, what is difference between java and javascript oraz informatics jokes.

direct answer z forum w Google

Direct answer z forum znajdują się w prostokątnych boksach na karuzeli pod standardowym wynikiem wyszukiwania. Najlepsza odpowiedź w opinii Google zostaje wyróżniona kolorem zielonym i etykietą (na razie w j. angielskim) Best Answer. Po kliknięciu w dowolny prostokąt przenosimy się do strony z wątkami odpowiadającymi na nasze zapytanie.

direct answer z forum opis description

Co ciekawe, w niektórych przypadkach wynik wyszukiwania nie zawiera standardowego opisu description mieszczącego się w 4-5 linijkach. Z forum zaciągana jest np. odpowiedź pierwszego internauty udzielającego się w wątku.

direct answer odpowiedzi z forum w serp

Polecane fragmenty z odpowiedzią wyświetlają się zawsze pomiędzy linkami sponsorowanymi a wynikami organicznymi. Z kolei karuzelę z wypowiedziami z forum zobaczymy na różnych miejscach w rankingu Google.

Konsekwencje direct answer z forum

Podobnie jak direct answer karuzela z forum może zatrzymywać użytkowników w wyszukiwarce, jeśli w boksach znajdą oni wyczerpującą odpowiedź na swoje pytanie. A przy okazji ze względu na brak ruchu ucierpieć mogą także inne serwisy poruszające tematykę interesującą internautę. Na razie nowy wygląd wyników wyszukiwania znajduje się w fazie testów i ciężko coś więcej powiedzieć o jego globalnych konsekwencjach dla pozycjonowanych stron internetowych. Czy i jak rozwinie się ta funkcjonalność – będziemy obserwować i informować!

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...