Nowy wygląd kart rozszerzonych z przepisami w mobile - Blog Artefakt

Nowy wygląd kart rozszerzonych z przepisami w mobile

/ SEO
Internet w telefonie

Zaimplementowanie mikrodanych w kodzie strony pomaga zwiększyć widoczność domeny w SERP. W jaki sposób? Obecność na karuzeli z kartami rozszerzonymi daje możliwość przyciągnięcia uwagi internauty. Ostatnio wygląd rich snippets został zmodyfikowany przez Google w mobilnym rankingu, przez co użytkownik może poruszać się wyłącznie w obrębie kart, nie korzystając z tradycyjnych, tekstowych wyników wyszukiwania.

 

Nowy wygląd przepisów w mobilnych wynikach wyszukiwania

Po wpisaniu nazwy dania bądź potrawy pojawia się w mobilnych wynikach wyszukiwania sekcja przepisy wraz z karuzelą kart rozszerzonych. Użytkownik przesuwając obrazki w prawo lub w lewo, może zapoznać się z najbardziej trafnymi odpowiedziami, które przygotowała dla niego wyszukiwarka.

Dodatkowo pojawił się nowy przycisk o nazwie View all. Po kliknięciu w button użytkownik zostanie przeniesiony w głąb kart rozszerzonych i tam będzie mógł przejrzeć pozostałe przepisy pochodzące z domen korzystających z mikrodanych.

 

rich cards z przepisami

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-look-recipes-mobile-search-results-266674

 

Do dyspozycji internauty są także dodatkowe filtry, które pozwolą doprecyzować, jakie przepisy powinny zostać wyświetlone w mobilnych SERP w odpowiedzi na wpisane zapytanie.

 

Filtry w rich card

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-look-recipes-mobile-search-results-266674

W ten sposób użytkownik zostaje w obrębie kart rozszerzonych. Tradycyjne, tekstowe wyniki wyszukiwania umykają jego uwadze. Jeśli nawet wśród nich znajduje się świetny przepis na potrawkę z kurczaka, zniknie on wśród rich snippet i nie zostanie wypróbowany przez głodnego internautę. Dlatego warto zadbać o wdrożenie mikroformatów, dzięki którym można być bliżej użytkowników i wzbudzać ich zainteresowanie.

Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...