Nowy wygląd kart rozszerzonych z przepisami w mobile - Blog Artefakt

Nowy wygląd kart rozszerzonych z przepisami w mobile

/ SEO
Internet w telefonie

Zaimplementowanie mikrodanych w kodzie strony pomaga zwiększyć widoczność domeny w SERP. W jaki sposób? Obecność na karuzeli z kartami rozszerzonymi daje możliwość przyciągnięcia uwagi internauty. Ostatnio wygląd rich snippets został zmodyfikowany przez Google w mobilnym rankingu, przez co użytkownik może poruszać się wyłącznie w obrębie kart, nie korzystając z tradycyjnych, tekstowych wyników wyszukiwania.

 

Nowy wygląd przepisów w mobilnych wynikach wyszukiwania

Po wpisaniu nazwy dania bądź potrawy pojawia się w mobilnych wynikach wyszukiwania sekcja przepisy wraz z karuzelą kart rozszerzonych. Użytkownik przesuwając obrazki w prawo lub w lewo, może zapoznać się z najbardziej trafnymi odpowiedziami, które przygotowała dla niego wyszukiwarka.

Dodatkowo pojawił się nowy przycisk o nazwie View all. Po kliknięciu w button użytkownik zostanie przeniesiony w głąb kart rozszerzonych i tam będzie mógł przejrzeć pozostałe przepisy pochodzące z domen korzystających z mikrodanych.

 

rich cards z przepisami

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-look-recipes-mobile-search-results-266674

 

Do dyspozycji internauty są także dodatkowe filtry, które pozwolą doprecyzować, jakie przepisy powinny zostać wyświetlone w mobilnych SERP w odpowiedzi na wpisane zapytanie.

 

Filtry w rich card

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-look-recipes-mobile-search-results-266674

W ten sposób użytkownik zostaje w obrębie kart rozszerzonych. Tradycyjne, tekstowe wyniki wyszukiwania umykają jego uwadze. Jeśli nawet wśród nich znajduje się świetny przepis na potrawkę z kurczaka, zniknie on wśród rich snippet i nie zostanie wypróbowany przez głodnego internautę. Dlatego warto zadbać o wdrożenie mikroformatów, dzięki którym można być bliżej użytkowników i wzbudzać ich zainteresowanie.

Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Lead Response Time to jeden z czynników mających wpływ na konwersje. Optymalizuj LRT za pomocą...
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach w dniach 12-13 marca i na...
Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...