Mobile-first index najwcześniej w 2018 r.

/ SEO
Tablet

W marcu Gary Illyes informował, że mobile-first indexing zostanie wdrożony jeszcze w 2017 r. Na konferencji SMX Advanced powiedział o przedłużeniu prac nad nowym algorytmem. Specjaliści SEO i webmasterzy mogą więc jeszcze chwilę spać spokojnie – na zmiany w sposobie indeksowania stron poczekamy do 2018 r.

Co się zmieni po wprowadzeniu mobile-first index?

Cała branża SEO czeka na konkretne informacje o dacie wprowadzenia mobile-first index, ponieważ będzie to kolejna duża zmiana w sposobie rankingowania stron internetowych. Podczas tworzenia listy wyników pierwszeństwo uzyskają witryny dostosowane do urządzeń mobilnych. Nie będzie miało znaczenia, czy użytkownik dokona wyszukiwania za pomocą komputera, czy smartfona. Mobile i responsywne serwisy zyskają przewagę.

urządzenia mobilneGoogle intensywnie pracuje nad implementacją mobile-first indexing, ale Illyes nie był w stanie określić konkretnego terminu wprowadzenia nowego algorytmu. Prac zostało jeszcze dużo, więc amerykański gigant myśli o dokonaniu zmian w sposobie indeksowania na początku przyszłego roku.

Gary dodał, że pierwsza wersja algorytmu nie zaszkodzi stronom niedostosowanym do urządzeń mobilnych. Zmiany mają następować etapami, aby na początku nie powstało zbyt duże zamieszanie i wahania w pozycjach. Pełne wdrożenie mobile-first index nastąpi w przeciągu kilku lat – Illyes wspominał o 5 letnim okresie przejściowym.

Google zapewnia, że treść na stronach desktopowych cały czas będzie miała znaczenie w kształtowaniu rankingu wyników. Po prostu w pierwszej kolejności przeanalizowana zostanie zawartość witryn mobilnych. Gdy tam znajdzie się wysokiej jakości content, serwisy prześcigną rozbudowane strony desktopowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....