Czy Twoja strona jest przygotowana na mobile-first index? Checklista Google

/ SEO
urządzenia mobilne

Przeszło rok temu Gary Illyes poinformował o mobile-first indexing, czyli nowym sposobie rankingowania stron na urządzeniach mobilnych. Wszyscy jesteśmy ciekawi, kiedy nastąpi wdrożenie nowej technologii. Jak zapewnia Google rok 2018 będzie kolejnym krokiem w rozwoju mobilnej wyszukiwarki i zwiększaniu zadowolenia osób korzystających z urządzeń mobilnych. Aby nie czekać z zakasanymi rękawami, zweryfikujmy, czy nasza strona jest przygotowana do mobile-first indexing.

Masz stronę responsywną? Nie obawiaj się zmian!

Mobile-first index nie muszą przejmować się ci, którzy zainwestowali w responsywną wersję strony dynamicznie prezentującą pełną zawartość witryny desktopowej na urządzeniach mobilnych. W tym przypadku nie trzeba podejmować żadnych dodatkowych działań – strona jest gotowa na wdrożenie nowego sposobu indeksowania stron w wyszukiwarce mobilnej.

Strona mobilna a mobile-first indexing

Mobilna wersja strony (m.domena.pl) to osobna witryna dostępna dla użytkowników urządzeń mobilnych. Przeważnie zawiera nieco inne treści niż desktopowa wersja serwisu (domena.pl), a brak jej odpowiedniej optymalizacji tylko przeszkadza w poprawie widoczności formy w internecie. Google radzi, aby właściciele stron mobilnych przed wdrożeniem mobile-first index zadbali o:

  • Wysokiej jakości treść – tekst, grafikę z atrybutami alt oraz wideo,
  • Poprawne wdrożenie danych strukturalnych na tych samych podstronach w mobilnej i desktopowej wersji serwisu,
  • Uzupełnienie metaznaczników – Title i Description dla poszczególnych podstron w wersji mobilnej i responsywnej powinny być takie same,
  • Wersje językowe – w przypadku korzystania z atrybutu rel=hreflang należy osobno połączyć desktopową i mobilną wersję strony z wersjami językowymi, np. polską stronę mobilną łączymy ze niemieckojęzyczną stroną mobilną, a polską stronę desktopową z niemieckojęzyczną stroną desktopową,
  • Wdrożenie w wersji komputerowej atrybutu rel=”alternate” ze wskazaniem na wersję mobilną oraz zaimplementowanie w wersji mobilnej atrybutu rel=”canonical” odwołującego się do strony desktopowej. W ten sposób obie wersje serwisu zostaną indeksowane, ale nie będzie istniało ryzyko powstania kopii treści.
  • Techniczne przygotowanie do wzrostu szybkości indeksowania strony internetowej – należy sprawdzić, czy obecny serwer lub hosting jest na tyle wydajny, aby poradzić sobie z częstymi obciążeniami wywołanymi skanowaniem strony przez Googleboty.

Google przypomina, że nie będzie czekać, aż wszystkie serwisy będą gotowe na mobile-first indexing – kiedy technologia zostanie wdrożona, witryny w sieci zostaną analizowane z uwzględnieniem nowych zasad. Czy w przyszłym roku rzeczywiście możemy spodziewać się kolejnej rewolucji w mobilnych wynikach wyszukiwania? Trudno powiedzieć, ponieważ pracownicy Google na razie nie chcą zdradzić konkretnej daty globalnego uruchomienia mobile-first index.

Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...