Jak przebiega proces pozycjonowania? – 3 najważniejsze etapy - Blog Artefakt

Jak przebiega proces pozycjonowania? – 3 najważniejsze etapy

28.10.2016 / SEO
3 etapy pozycjonowania

Właściciele domen, jeśli chcą być widoczni w sieci, muszą zainwestować w marketing internetowy. Stabilna pozycja w wynikach wyszukiwania wpływa na wzrost konwersji i osiągnięcie zakładanych celów biznesowych. Droga do Top10 bywa wyboista i trudna. Przed podpisaniem umowy z agencją SEO warto dowiedzieć się, jak przebiega proces pozycjonowania, by zrozumieć specyfikę tej usługi oraz zdobyć zaufanie do osób dbających o widoczność strony w internecie.

 

Etapy procesu pozycjonowania

Według naszych standardów usługa pozycjonowania strony internetowej składa się z następujących etapów:

  • Działania przygotowawcze i podpisanie umowy,
  • Pozycjonowanie właściwe.

Proces pozycjonowania

Na każdym etapie zabiegamy o aktywną współpracę z klientem. Wzajemna wymiana wiedzy i informacji pomaga w skutecznym pozycjonowaniu i osiągnieciu wysokiego miejsca w rankingu Google.

 

Działania przygotowawcze

Po wstępnym zapoznaniu się ze stroną i branżą nasz specjalista kontaktuje się z klientem. Pierwsza rozmowa ma na celu poznanie oczekiwań oraz potrzeb właściciela domeny, historii serwisu, podejmowanych działań SEO. Kolejne kroki to:

 

Wstępna analiza profilu linkowania domeny i zawartości serwisu

Sprawdzamy, jakie linki prowadzą do serwisu, czy są one wysokiej jakości, jaka jest ich ilość. Weryfikujemy także, czy na domenę nie został nałożony filtr od Google – ręczny lub algorytmiczny. Ważna jest także sama struktura strony, system CMS, zastosowane rozwiązania oraz możliwości wprowadzania zmian w kodzie strony.

 

Analiza konkurencji

Nie bez znaczenia jest także branża, w której działa klient. Dzięki doświadczeniu oraz wiedzy potrafimy oszacować, ile czasu zajmie osiągniecie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania (ang. SERP) w zależności od tematyki serwisu oraz liczby witryn działających w sieci. Analizujemy także, czy w danej branży jest wiele stron korzystających z pozycjonowania – na tej podstawie oceniamy intensywność działań SEO, które będzie należało podjąć, aby serwis znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania.

 

Dobór słów kluczowych

Po przeprowadzeniu analizy serwisu oraz konkurencji przygotowujemy listę fraz, na które strona klienta może być pozycjonowana. Trudne słowa kluczowe wyceniane są nieco wyżej. Przedsiębiorcom działającym na rynku lokalnym oferujemy specjalną usługę – pozycjonowanie lokalne. Dzięki niej można osiągnąć zdecydowanie większą skuteczność dysponując niewielkim budżetem. Słowa kluczowe dopasowujemy do działalności klienta, tematyki serwisu, trendów w branży oraz oczekiwań klientów, którym zawsze doradzamy, jaki kierunek działań będzie najbardziej efektywny.

 

Umowa na pozycjonowanie

Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną umowę o pozycjonowanie. Na dalszym etapie jej realizacją zajmuje się dedykowany konsultant, czyli jeden z naszych specjalistów SEO.

 

Pozycjonowanie właściwe

Umowa została podpisana i co się dzieje dalej? Specjalista SEO kontaktuje się z właścicielem domeny i powiadamia o rozpoczęciu współpracy. W jej ramach podjęte zostaną następujące działania:

 

Pozycjonowanie właściwe

Optymalizacja serwisu

Doskonale rozumiemy, że nie każdy serwis jest przystosowany do wymagań wyszukiwarki Google. Dlatego specjalista ds. SEO na samym początku współpracy przygotowuje audyt witryny oraz zalecenia optymalizacyjne. Oferuje także wsparcie przy wdrożeniu zaleceń optymalizacyjnych oraz konsultacje SEO mające na celu poprawne wyświetlanie witryny w SERP.

Z doświadczenia wiemy, że szybkie wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych i pełna optymalizacja strony pomaga przyśpieszyć uzyskanie pierwszych efektów w postaci wzrostów pozycji. Z drugiej strony brak optymalizacji serwisu znacząco utrudnia, a w bardziej konkurencyjnych branżach właściwie uniemożliwia, uzyskanie oczekiwanych efektów pozycjonowania.

 

Budowanie popularności serwisu w internecie

Wstępne działania nastawione na rozbudowę profilu linków pod kątem naturalnego tła z fraz niesprzedażowych typu „tutaj” czy adresów URL są realizowane od początku współpracy. W dalszym jej etapie i po ocenie reakcji domeny na pierwsze linki oraz wdrożone zalecenia optymalizacyjne specjalista SEO opracowuje indywidualną strategię link buildingu obejmującą:

 

  • Dokładniejszą analizę dotychczasowego profilu linków,
  • Zamieszczanie linków w tematycznych artykułach na zapleczach własnych,
  • Analizę i rekomendację wykorzystania serwisów partnerskich i własnych klienta,
  • Okresową weryfikację zmian profilu linków i korektę założeń przyjętej strategii.

Budowanie profilu linków zgodnie z doświadczeniem i wiedzą specjalisty oraz bieżące dostosowywanie tempa i intensywności działań pomaga podnieść pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Analiza statystyk

Po wdrożeniu optymalizacji i strategii linkowania przeprowadzamy okresowe analizy danych dotyczących serwisu dla weryfikacji postępów. Sprawdzamy, jak na serwis reagują klienci oraz roboty wyszukiwarki. W ramach tego etapu następuje:

  • Analiza ruchu na stronie w narzędziu Google Analytics oraz Google Search Console,
  • Monitoring stanu domeny i wybranych adresów URL za pomocą narzędzi własnych oraz danych w Google Search Console,
  • Konsulting SEO – propozycja zmian oraz dodatkowych działań i bieżąca optymalizacja serwisu w celu zwiększenia skuteczności pozycjonowania.

 

Od momentu podpisania umowy pracujemy systematycznie nad pozycjami naszego klienta. Jednak na zadowalające efekty trzeba poczekać. Na wyniki w SERP ma wpływ nie tylko specjalista ds. SEO zajmujący się daną witryną, ale także działania konkurencji, Google dokonujący zmian w algorytmie, sami użytkownicy wpisujący określone zapytania do wyszukiwarki oraz również właściciele serwisów, od których zależy dopasowanie strony do zaleceń SEO. Skuteczne pozycjonowanie ma na celu zwiększenie ilości wejść na stronę oraz powinno wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji, o co dbamy na każdym etapie procesu pozycjonowania.

 

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...