Grupowanie usług Google Search Console - Blog Artefakt

Grupowanie usług w zestawy w Google Search Console

31.05.2016 / SEO
Analityka wyszukiwania

Wiele serwisów posiada przynajmniej dwie wersje: mobilną i na urządzenia desktopowe. Aby móc analizować kliknięcia, wyświetlenia czy CTR, dla każdej z nich należało utworzyć osobną usługę w Google Search Console. Następnie za pomocą indywidualnych raportów można było zapoznać się z dostępnymi informacjami. Webmasterzy zgłaszali potrzebę analizowania zagregowanych danych. Google przyznało im rację i obecnie mamy możliwość pogrupowania usług w zestawy – analiza stron stała się o wiele łatwiejsza, ponieważ kliknięcia i wyświetlenia zaprezentowane są w jednym raporcie.

Jakie usługi mogą zostać pogrupowane?

Z pewnością najczęściej z grupowania usług w zestawy będą korzystali właściciele posiadający domeny z HTTP i HTTPS, www i bez www, aplikacje mobilne, wersje mobilne oraz strony dostosowane do urządzeń desktopowych. W supporcie Google znajdziemy listę wytycznych, których spełnienie umożliwi skorzystanie z nowej funkcjonalności – m.in. możemy zgrupować do 200 stron i aplikacji w jeden zestaw, który może składać się z dowolnego rodzaju usług, jednak nie może zawierać innych zestawów.

Grupowanie usług w zestawy krok po kroku

Zaloguj się do Google Search Console. Następnie po prawej stronie zobaczysz nowe pole Utwórz zestaw. Kliknij.

Grupowanie usług w zestawy

Wpisz nazwę dla swojego zestawu. Wybierz usługi, dla których ma być przygotowywany wspólny raport Analityka wyszukiwania. Zapisz ustawienia. Jeśli się rozmyślisz i klikniesz Anuluj, zestaw co prawda zostanie utworzony, ale będziesz mógł go usunąć przechodząc na stronę główną GSC.

Usługi w zestawie GSC

Po połączeniu usług w zestaw jedynie raport Analityka wyszukiwania będzie przedstawiał zagregowane dane. Pozostałe raporty będziemy musieli przeglądać osobno. Jednak Google nie wyklucza poszerzenia możliwości wdrożonej funkcjonalności.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...