Grupowanie usług w zestawy w Google Search Console – szybka instrukcja

/ SEO
Analityka wyszukiwania

Wiele serwisów posiada kilka wersji: mobilną i desktopową, z http i z https, z www i bez www. W celu sprawdzenia kliknięć, wyświetleń czy CTR każdej z nich, należy utworzyć osobne usługi w Google Search Console, a następnie w indywidualnych raportach zapoznać się ze statystykami witryny. Można jednak ułatwić proces analizowania strony, korzystając z funkcji grupowania usług w zestawy, która pozwala na weryfikowanie zagregowanych danych.

Jakie usługi można pogrupować w zestawy?

Z grupowania usług w zestawy powinni skorzystać przede wszystkim właściciele serwisów posiadający domeny z HTTP i HTTPS, www i bez www, aplikacje mobilne, wersje mobilne oraz strony dostosowane do urządzeń desktopowych. W supporcie Google znajdziemy wytyczne, które powinniśmy spełnić, aby przetestować funkcję – m.in. możemy zgrupować do 200 stron i aplikacji. Grupowaniu nie polegają jedynie stworzone wcześniej zestawy usług.

Grupowanie usług w zestawy krok po kroku

Zaloguj się do Google Search Console. Po prawej stronie kliknij przycisk Utwórz zestaw.

Grupowanie usług w zestawy

Wpisz nazwę tworzonego zestawu. Wybierz usługi, które zostaną zgrupowane. Zapisz ustawienia. Jeśli się rozmyślisz i klikniesz Anuluj, zestaw zostanie utworzony, ale będziesz mógł go usunąć, przechodząc na stronę główną GSC.

Usługi w zestawie GSC

6 raportów w zestawach usług

Po stworzeniu zestawu usług do dyspozycji mamy następujące raporty:

  • Analityka wyszukiwania,
  • Obsługa na urządzeniach mobilnych,
  • Przyspieszone strony mobilne,
  • Kierowanie międzynarodowe,
  • Karty informacyjne (Rich Cards),
  • Zablokowane zasoby.

Pamiętaj, że dane w raportach nie pojawią się od razu po utworzeniu zestawu. Grupując usługi, Google powtórnie przetwarza informacje o witrynach i po kilku dniach wykresy albo powiadomienia o błędach będą dostępne w panelu administracyjnym.

Zestawy usług

Grupowanie usług w zestawy nie wyklucza przeglądania danych usług indywidualnie. Warto co jakiś czas zaglądać do statystyk poszczególnych wersji witryny, ponieważ tam dostępnych jest o wiele więcej raportów i informacji dotyczących ewentualnych problemów związanych z indeksacją strony internetowej, niepoprawną strukturą znaczników lub mikrodanych.

Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...