Googlarze już nie raz i nie dwa powtarzali, że zarówno większe, jak i mniejsze poprawki w głównym algorytmie wyszukiwarki wdrażane są na bieżąco. W ubiegłym miesiącu za wahania w pozycjach odpowiedzialny był również core algorithm update. Zawirowania w wynikach wyszukiwania, które miały miejsce w ostatnich tygodniach, wychwyciły narzędzia służące do monitorowania zmian w rankingu Google.Tradycyjnie Google wystosowało enigmatyczny komunikat, z którego niestety nie dowiemy się, jakie czynniki rankingowe zostały zaktualizowane.
Treść oficjalnego komunikatu Google:
On Monday, we released a broad core algorithm update, as we routinely do throughout the year. For background and advice about these, see our tweet from last month: https://t.co/uPlEdSu6xp
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 20 kwietnia 2018
Czego może dotyczyć aktualizacja algorytmu z 16 kwietnia? Wielu ekspertów z branży stawia na trafność treści, czyli dopasowanie tematyczne contentu publikowanego na stronach internetowych. Temat tekstów cały czas przewija się w komunikatach od Google, a SEO Copywriting i Content Marketing to usługi, po które coraz częściej sięgają osoby pozycjonujące strony internetowe. Treści są z pewnością ważne, ale nie sama liczba znaków ma znaczenie – liczy się wyczerpanie tematu, adekwatnie dobrane słowa kluczowe oraz spełnienie potrzeb informacyjnych użytkowników.