PageRank

/ Słownik SEO
PageRank

PageRank jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google, który określa wartość dla danej strony internetowej, wykorzystując skalę od 0 do 10. Podstawą tych obliczeń są linki prowadzące do danej domeny, a dokładne ich ilość i jakość. Strona, która publikuje wartościowe treści i jest merytorycznie interesująca dla internautów, częściej zostaje polecona w sieci za pomocą odnośników – wtedy mamy do czynienia z prawdziwym PageRankiem. Natomiast zmanipulowany PR polegać na nienaturalnym zdobywaniu linków zwrotnych do strony.

Aktualnie współczynnik PageRank nie ma już większego znaczenia. Jego ostatnia aktualizacja odbyła się w 2013 r. W kwietniu 2016 roku Google poinformowało o wyłączeniu możliwości podglądu danych, które nie będą udostępniane publicznie.

 

Najnowsze artykuły na blogu:
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz ułatwić prowadzenie bloga firmowego? Skorzystaj z naszej listy narzędzi, które usprawniają...
Gallery Ads to najnowszy typ reklam w Google Ads. Czy reklamy z galerią są już dostępne na Twoim...
Chciałbyś dowiedzieć się, jak poprawić użyteczność strony internetowej? Wypróbuj nagrywanie sesji...
Zewnętrzna duplikacja treści zagraża pozycjom serwisu w wynikach wyszukiwania. Specjalnie dla...