Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Komornicy i notariusze to osoby zaufania publicznego, działające w imieniu państwa. Chociaż prowadzą działalność gospodarczą, obowiązuje ich całkowity zakaz reklamy osobistej. Taki przepis związany jest przede wszystkim ze specyfiką tych profesji, jej celami oraz społecznym odbiorem zawodu. Czy podejmowanie działań SEO i pozycjonowanie strony internetowej zostanie uznane za naruszenie zakazu promocji? W jaki sposób komornicy i notariusze mogą walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Notariusze i komornicy ograniczeni zakazem reklamy

W art. 25-27 Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza zostały uregulowane kwestie związane z nieuczciwą konkurencją. Znajdziemy tam zapis, który zabrania podejmowania reklamy osobistej. Ponadto notariusze nie powinni miedzy sobą rywalizować w żadnej formie o klientów, ani zabiegać o nich kosztem spadku merytorycznej jakości podejmowanych przez nich czynności. Tylko organy samorządu notarialnego są uprawnione do przekazywania informacji o notariuszach środkom masowego przekazu.

Komorników obowiązuje także całkowity zakaz reklamy. Jednak Kodeks Etyki Zawodowej Komornika zezwala na informowanie o prowadzonej kancelarii za pośrednictwem własnej strony www. Serwis nie może mieć charakteru promocyjnego. Zabronione jest podejmowanie jakichkolwiek formy nieuczciwej konkurencji, a także redagowanie relacji medialnych, które odnoszą się do czynności służbowych prowadzonych przez komornika.

Pozycjonowanie notariusza – jakie działania są dozwolone?

Notariusz może posiadać swoją stronę internetową o wyłącznie informacyjnym charakterze. Zabronione jest zamieszczanie treści, które nakłaniałyby do skorzystania z usług danej kancelarii notarialnej lub wyróżniałby ją na tle konkurencji.

Notariusz może prowadzić eksperckiego bloga, a publikowane artykuły powinny dotyczyć czynności notarialnych. Aby poradzić sobie z duplikacją treści wynikającą z odwoływania się do obowiązujących ustaw i rozporządzeń, cytowane fragmenty przepisów można umieszczać w formie grafiki. Dobrze jest także opisywać zastosowanie prawa w praktyce, podając przykłady, obszernie tłumacząc konsekwencje prawne.

Kancelarie notarialne mogą posiadać profile na portalach społecznościowych, jeśli zamieszczane posty będą dotyczyły wyłącznie czynności notarialnych.

Jak wygląda pozycjonowanie komornika?

Komornicy podobnie jak notariusze mogą posiadać swoje strony internetowe. Za ich pośrednictwem mają możliwość informowania o wykonywanym zawodzie i prowadzonej działalności. Należy pamiętać, aby wpisy nie miały charakteru reklamowego, nie wprowadzały w błąd ani nie zachęcały do skorzystania z oferty danej kancelarii.

 

Nie jest wskazane prowadzenie bloga lub kont na profilach społecznościowych, co potwierdza brak zainteresowania tymi formami wśród komorników. Piastując stanowiska publiczne należy zachować powściągliwość w internecie. Natomiast na swojej stronie internetowej można publikować informacje o rodzajach czynności notarialnych, cenniki świadczonych usług. Możliwe jest także zamieszczenie wzorów dokumentów.

Pozycjonowanie nie łamie zakazu reklamy!

Google to wyszukiwarka tekstowa. Znaczenie ma jakość i ilość treści na stronie, a nie jej charakter. Zamieszczanie w serwisie interesujących artykułów wyjaśniających kwestie prawne zachęci użytkowników do podjęcia określonej akcji – skorzystania z pomocy prawnej. Jednocześnie informacyjny charakter opublikowanych tekstów nie złamie zakazu reklamy osobistej. SEO pomoże wydobyć potencjał strony internetowej bez naruszenia przepisów, tym samym stając się działaniem legalnym, które nie ma znamion tradycyjnie pojmowanej promocji działalności usługowej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać! 20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać! Czytaj wiecej
Strategia ESG w marketingu – jak wygląda? 25.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Strategia ESG w marketingu – jak wygląda?

Odpowiednia strategia w marketingu często decyduje o jej sukcesie. Strategia ESG polega na zintegrowanym podejściu. W jej skład wchodzą 3 sektory: środowiskowy, społeczny i ład korporacyjny. Dzięki temu firmy mogą prowadzić działalność w etyczny i stabilny sposób. W naszym artykule dokładnie opisujemy, na czym polega ta strategia w marketingu. Czytaj wiecej
Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt