Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

Komornicy i notariusze to osoby zaufania publicznego, działające w imieniu państwa. Chociaż prowadzą działalność gospodarczą, obowiązuje ich całkowity zakaz reklamy osobistej. Taki przepis związany jest przede wszystkim ze specyfiką tych profesji, jej celami oraz społecznym odbiorem zawodu. Czy podejmowanie działań SEO i pozycjonowanie strony internetowej zostanie uznane za naruszenie zakazu promocji? W jaki sposób komornicy i notariusze mogą walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Notariusze i komornicy ograniczeni zakazem reklamy

W art. 25-27 Kodeksu Etyki Zawodowej Notariusza zostały uregulowane kwestie związane z nieuczciwą konkurencją. Znajdziemy tam zapis, który zabrania podejmowania reklamy osobistej. Ponadto notariusze nie powinni miedzy sobą rywalizować w żadnej formie o klientów, ani zabiegać o nich kosztem spadku merytorycznej jakości podejmowanych przez nich czynności. Tylko organy samorządu notarialnego są uprawnione do przekazywania informacji o notariuszach środkom masowego przekazu.

Komorników obowiązuje także całkowity zakaz reklamy. Jednak Kodeks Etyki Zawodowej Komornika zezwala na informowanie o prowadzonej kancelarii za pośrednictwem własnej strony www. Serwis nie może mieć charakteru promocyjnego. Zabronione jest podejmowanie jakichkolwiek formy nieuczciwej konkurencji, a także redagowanie relacji medialnych, które odnoszą się do czynności służbowych prowadzonych przez komornika.

Pozycjonowanie notariusza – jakie działania są dozwolone?

Notariusz może posiadać swoją stronę internetową o wyłącznie informacyjnym charakterze. Zabronione jest zamieszczanie treści, które nakłaniałyby do skorzystania z usług danej kancelarii notarialnej lub wyróżniałby ją na tle konkurencji.

Notariusz może prowadzić eksperckiego bloga, a publikowane artykuły powinny dotyczyć czynności notarialnych. Aby poradzić sobie z duplikacją treści wynikającą z odwoływania się do obowiązujących ustaw i rozporządzeń, cytowane fragmenty przepisów można umieszczać w formie grafiki. Dobrze jest także opisywać zastosowanie prawa w praktyce, podając przykłady, obszernie tłumacząc konsekwencje prawne.

Kancelarie notarialne mogą posiadać profile na portalach społecznościowych, jeśli zamieszczane posty będą dotyczyły wyłącznie czynności notarialnych.

Jak wygląda pozycjonowanie komornika?

Komornicy podobnie jak notariusze mogą posiadać swoje strony internetowe. Za ich pośrednictwem mają możliwość informowania o wykonywanym zawodzie i prowadzonej działalności. Należy pamiętać, aby wpisy nie miały charakteru reklamowego, nie wprowadzały w błąd ani nie zachęcały do skorzystania z oferty danej kancelarii.

 

Nie jest wskazane prowadzenie bloga lub kont na profilach społecznościowych, co potwierdza brak zainteresowania tymi formami wśród komorników. Piastując stanowiska publiczne należy zachować powściągliwość w internecie. Natomiast na swojej stronie internetowej można publikować informacje o rodzajach czynności notarialnych, cenniki świadczonych usług. Możliwe jest także zamieszczenie wzorów dokumentów.

Pozycjonowanie nie łamie zakazu reklamy!

Google to wyszukiwarka tekstowa. Znaczenie ma jakość i ilość treści na stronie, a nie jej charakter. Zamieszczanie w serwisie interesujących artykułów wyjaśniających kwestie prawne zachęci użytkowników do podjęcia określonej akcji – skorzystania z pomocy prawnej. Jednocześnie informacyjny charakter opublikowanych tekstów nie złamie zakazu reklamy osobistej. SEO pomoże wydobyć potencjał strony internetowej bez naruszenia przepisów, tym samym stając się działaniem legalnym, które nie ma znamion tradycyjnie pojmowanej promocji działalności usługowej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt