Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Ile kosztuje pozycjonowanie?

 

Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowa metoda promocji biznesu w sieci. Nic więc dziwnego, że pytanie o cennik pozycjonowania pojawia się już podczas pierwszego kontaktu klienta z tą usługą. Odpowiedź jednak nie jest prosta i nawet najbardziej doświadczony specjalista w większości przypadków nie będzie w stanie w ciągu kilku sekund podać dokładnej wyceny pozycjonowania strony i określić, ile kosztuje reklama w Google. Dzieje się tak z prostej przyczyny – zbyt wiele czynników ma wpływ na koszt pozycjonowania, dlatego wycena nigdy nie powinna być przeprowadzona „od ręki”. Aby rzetelnie podać, ile kosztuje pozycjonowanie strony, należy w pierwszej kolejności przeprowadzić dokładną analizę serwisu, na którą składa się sprawdzenie kilku elementów.

Czynniki wpływające na koszt pozycjonowania strony

W dużym uproszczeniu możemy przyjąć, że są to elementy zależne od samej strony, czyli czynniki on-site  jak i od otoczenia – czynniki off-site.

Czynniki on-site:

  1. Jakość strony internetowej, m.in.:
  • stopień optymalizacji strony,
  • treść serwisu,
  • rodzaj strony, np. sklep internetowy, strona korporacyjna
  • inne
  1. Liczba słów kluczowych
  • Kilka – kilkanaście fraz,
  • pozycjonowanie szerokie – long tail, dla nawet kilkuset wyrażeń
  1. Charakter tych słów
  • frazy generyczne, np.
  • frazy lokalne,
  • słowa brandowe,
  • złożenia słów, ilość wyrazów w frazie
  1. Dotychczasowa historia pozycjonowania
  • czy strona była pozycjonowana,
  • jakie były efekty,
  • czy nastąpiły spadki pozycji / ruchu
  1. Techniczne aspekty, m.in.:
  • wiek domeny,
  • technologia wykonania strony www,
  • itp.

 

Czynniki off-site:

  1. Konkurencyjność branży, m.in.:
  • np. finanse,
  • turystyka,
  • nieruchomości,
  • motoryzacja,
  • usługi
  1. Analiza konkurencji SEO np.:
  • jakie serwisy znajdują się w pierwszych 20 wynikach wyszukiwania
  • jakimi metodami pozycjonują się serwisy z pierwszych kilku miejsc
  1. Analiza konkurencji w reklamach Google AdWords
  • ilość reklam,
  • stawka CPC
  • potencjalny budżet miesięczny
  1. Sezonowość
  2. Zmiany w algorytmie Google

 

Koszt pozycjonowania a ilość wyników wyszukiwania w Google

Do czynników off-site nie zaliczamy parametru „ilość wyników wyszukiwania w Google”. W naszej opinii ilość zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google witryn, zawierających dane słowa kluczowe – czyli wspomniana „ilość wyników…” – jest drugorzędnym składnikiem procesu wyceny działań SEO.

Dla poniżej zamieszczamy zrzuty z wyszukiwarki Google dla dwóch wyrażeń :

 

Jak widać fraza „wózki widłowe” jest ponad tysiąc razy mniej popularna od frazy „a to co”. Mimo tego uważamy, że właśnie to pierwsze wyrażenie jest o wiele trudniejszym do wypozycjonowania. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka wcześniej wymienionych czynników off-site, aby wnioskować, które słowo kluczowe jest ciężej wprowadzić do top 10 wyszukiwarki Google.pl.

 

Fraza „wózki widłowe” „a to co”
Ilość wyników wyszukiwania w Google 1 280 000 1 820 000 000
Branża Bardzo konkurencyjna Brak
Analiza konkurencji SEO Bardzo duża Brak
Analiza konkurencji AdWords Bardzo duża Brak

 

Co się składa na koszt pozycjonowania?

Kolejnym po „ile kosztuje reklama w internecie”, bardzo często zadawanym pytaniem przez naszych klientów jest „dlaczego to tyle kosztuje?”. Będąc już po analizie on-site i off-site wiemy z jaką skalą trudności mamy do czynienia i na tej podstawie możemy estymować jakie nakłady należy przeznaczyć na pozycjonowanie danej frazy bądź zestawu słów kluczowych dla konkretnego klienta.

Do najważniejszych części składowych decydujących o koszcie pozycjonowania należą:

Audyt SEO – koszt

Dla każdego klienta, w ramach współpracy, przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne, które są wynikiem audytu SEO. Jest to dokumentacja zgodna z wytycznymi Google, więc wdrożenie zawartych w niej zaleceń znacznie poprawia widoczność strony dla przeglądarek internetowych. Zalecenia optymalizacyjne zazwyczaj mają od 15 do nawet kilkudziesięciu stron, więc nie jest to zwykły, standardowy dokument, a zaawansowany raport z analizy SEO, na którą trzeba poświęcić sporo czasu.

Koszt Konsultingu SEO

Działania doradcze z zakresu pozycjonowania są bardzo często niewidocznym dla klienta nakładem, który musimy ponieść . Cyklicznie analizujemy takie narzędzia Google jak Analytics i Google Search Console (Webmaster Tools) oraz wykonujemy badania domeny na kilku zewnętrznych aplikacjach typu MajesticSEO, Semstorm, Ahrefs. Do tego dochodzi bieżąca obsługa i kontakt z klientem, np. w sprawie wdrażanych zmian na stronie internetowej bądź planowanych działań w innych kanałach marketingowych, które mogą mieć wpływ na pozycje serwisu.

Koszt Link building

Jest to największa część składowa naszej wyceny pozycjonowania. Bardzo dbamy o jakość naszego zaplecza, inwestujemy w nie sporo środków, aby było wartościowe, unikalne, zoptymalizowane oraz tematycznie powiązane z branżą klienta. Niestety, takie działania pochłaniają kolejne środki, które podwyższają kwoty na fakturze za usługi SEO. Na rynku istnieją narzędzia, które mogą obniżyć koszt link building – np. masowe katalogowanie czy Systemy Wymiany Linków,  jednak jest to pozorna oszczędność, ponieważ użycie wspomnianych „automatów pozycjonerskich” w większości przypadków powoduje nałożenie kary filtra, dlatego nie korzystamy z tego typu wsparcia, a nasze linkowanie opieramy wyłącznie o własne zaplecze.

[/vc_column_text]

Koszty pozycjonowania w Artefakt

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest koszt pozycjonowanie strony internetowej. W zależności od wybranego modelu rozliczeń właściciel serwisu może płacić stałą, miesięczną opłatę za działania SEO lub dokonywać płatności jedynie wtedy, gdy specjaliści SEO osiągną pożądany efekt, np. witryna znajdzie się w TOP10 w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. U nas koszty pozycjonowania kształtują się mniej więcej następująco:

  • Ryczałt (abonament) miesięczny – od 599 zł miesięcznie,
  • Płatność za ruch – od 0,10 zł do 3 zł za 1 sesję,
  • Płatność za konwersje – od 5 zł za konwersję,
  • Audyt SEO – o 1800 zł,
  • Konsulting SEO – od 300 zł.

Wybierając ryczałt miesięczny, czyli stałą opłatę abonamentową, właściciel domeny musi liczyć się z kosztami pozycjonowania na kwotę min. 350 zł/mies. Jednak jeśli serwis będzie duży, a lista słów kluczowych długa, wydatki na działania SEO wzrosną. Decydując się na taki model rozliczeń, można zaplanować inwestycję na pozycjonowanie, ponieważ przez cały okres umowy stawka ryczałtu nie ulega zmianie.

Niektórzy obawiają się, że pozycjonowanie to usługa, za którą ciężko rozliczyć agencję SEO. Aktualizacje Google, działania konkurencji, ataki hakerów często uniemożliwiają zajęcie dobrej pozycji w SERP. Klient może zdecydować się na płatność za ruch (od 0,1 do 3,00 zł za sesję) lub za konwersję. Wybierając taki model rozliczeń właściciel domeny ponosi zmienne koszty pozycjonowania zależne od efektów, które wypracowali specjaliści SEO. Z tego względu trudno jest oszacować wysokość wydatków ponoszonych w kolejnych miesiącach współpracy.

W ramach pozycjonowania świadczymy także usługi dodatkowe: audyt SEO oraz usługi doradcze SEO. Są one proponowane dla serwisów, które chcą zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i pokonać konkurencję w pogoni za TOP10. Cena audytu SEO rozpoczyna się od 1500 zł za kompletny dokument zawierający gotowe zalecenia do wdrożenia. Z kolei koszt usług doradczych to min. 500 zł. Część usług dodatkowych świadczymy w ramach umowy na ryczałt, płatności za konwersje lub płatności za ruch.

To w końcu ile kosztuje pozycjonowanie?

Aby się o tym dowiedzieć – najłatwiej i najszybciej jest wysłać zapytanie. Zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na naszej stronie. Staramy się odpisać w ciągu jednego dnia roboczego. W trudniejszych przypadkach nasz czas odpowiedzi może się wydłużyć, jednak nie powinien on przekroczyć 3 dni roboczych.[/vc_column][/vc_row]

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt