O co warto zapytać firmę pozycjonującą? 5 pytań klientów – Blog Artefakt

5 spraw dotyczących pozycjonowania serwisu, o które warto zapytać firmę pozycjonującą

18.12.2017 / SEO
współpraca z agencją seo

Wiele przedsiębiorstw w trosce o przychody ze sprzedaży internetowej postanawia skorzystać z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej strony internetowe. Decyzja ta zazwyczaj zapada po długim namyśle. Po podpisaniu umowy rozpoczyna się współpraca. W dużej mierze to od klienta zależy, jak przebiegnie i jaki będzie jej finał. Wątpliwości dotyczące usługi w dłuższej perspektywie prowadzą do frustracji i zakłócają komunikację, a w skrajnych sytuacjach mogą doprowadzić do zakończenia partnerstwa. Prezentujemy 5 najczęstszych pytań, które warto zdać agencji SEO na początku procesu pozycjonowania.

1. Nie mam pojęcia, czym jest CMS i FTP. O co chodzi z tym Analyticsem?

To pierwsza rozterka, która przychodzi do głowy po podpisaniu umowy. Specjalista ds. marketingu internetowego prosi o dostępy do serwisu. Bez tego nie będzie możliwe wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych, a czasami także przygotowanie optymalizacji. Standardowo chodzi o loginy do:

  • panelu CMS – to system zarządzania treścią służący do administrowania stroną internetową bez konieczności ingerowania w kod źródłowy strony. Do najpopularniejszych CMS-ów należy WordPress, Drupal, PrestaShop, Magento,
  • FTP (File Transfer Protocol) – pozwala na połączenie z serwerem, na którym znajdują się pliki tworzące stronę internetową. Nie wszystkie zmiany w serwisie można przeprowadzić z poziomu CMS-a, dlatego dane do FTP pomagają webmasterom wprowadzić zalecenia optymalizacyjne,
  • Google Analytics – narzędzie analityczne umożliwiające badanie zachowania użytkowników na stronie internetowej – ruchu, liczby sesji, współczynnika odrzuceń. Odpowiednia konfiguracja aplikacji daje możliwość analizy konwersji i celów,
  • Google Search Console – darmowa usługa od Google zapewniająca monitorowanie stanu witryny w wynikach wyszukiwania. O wszelkich problemach, atakach hakerskich, stopniu indeksowania serwisu dowiemy się z raportów i powiadomień, które generowane są na bieżąco.

 

Specjalista SEO w razie potrzeby wyjaśni, dlaczego potrzebuje tych danych. Może się oczywiście zdarzyć, że klient nie wie, gdzie szukać dostępów albo nawet nie jest pewny, czy korzysta z narzędzi Google. To jednak nie powinno go martwić; wystarczy cierpliwie wykonywać instrukcje ekspertów, którzy wszystko wytłumaczą i pomogą.

2. Podpisałem umowę, nadałem dostępy, a pozycje się nie zmieniają.

Taka sytuacja jest zupełnie normalna. Początkowy okres jest najważniejszym etapem współpracy. Na początku serwis jest analizowany przez ekspertów SEO. Efektem ich pracy będą zalecenia optymalizacyjne, których wdrożenie to kolejny krok w pozycjonowaniu. Na efekty audytu SEO należy trochę poczekać – wędrówka w górę rankingu Google i wzrost konwersji to proces, który trwa nawet kilka miesięcy. To trochę tak, jakbyśmy chcieli zjeść już owoc z drzewa, które jeszcze nie zakwitło.

3. Nie znam się na informatyce, nie umiem dokonywać wdrożeń.

Pytanie o wdrożenia następuje najczęściej zaraz po zaprezentowaniu zaleceń optymalizacyjnych –  zmian, które należy wprowadzić, by dostosować stronę do wymagań wyszukiwarki i tym samym zwiększyć szansę na poprawę pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania. To, kto będzie się tym zajmował, zależy przede wszystkim od zapisów podpisanej umowy. Oczywiście całkiem możliwe, że agencja marketingowa za zgodą klienta wdroży możliwe zmiany samodzielnie. W takim przypadku o najwyższą jakość usługi będą troszczyć się webmasterzy.

4. Minął miesiąc naszej współpracy, a ja widzę zaledwie niewielką różnicę w pozycji fraz. Czy to normalne?

Oczywiście, że tak. Pozycjonowanie różni się znacząco od usługi Google AdWords. Na efekty trzeba poczekać, ale są za to trwalsze. Pozycja fraz zależy od wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Istnieje ponad 200 elementów, które każdego dnia analizują roboty Google, ustalając kolejność poszczególnych serwisów. Te czynniki to m.in. unikalna treść w serwisie, czas ładowania strony czy dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych.

5. Pracujemy ze sobą już rok. Jestem zadowolony z pozycji mojej strony. Osiągnąłem cel. Czy już nie muszę pozycjonować swojego serwisu?

Proces pozycjonowania strony internetowej to dynamiczne przedsięwzięcie. Pozycje raz osiągnięte przy braku zaangażowania można stracić. Oczekiwanym efektem pozycjonowania jest wzrost pozycji serwisu, które wspomogą pozyskiwanie konwersji. Jeśli np. po roku współpracy pojawiają się już satysfakcjonujące wyniki, nie jest wskazane osiadanie na laurach. W sposób naturalny należy zwiększać ilość unikalnego tekstu na podstronach, rozbudowywać serwis i zwiększając zaufanie użytkowników, starać się pozycjonować nowe frazy kluczowe. To istotne, ponieważ obecnie marketing internetowy jest jednym z ważniejszych narzędzi promocji. Konkurencja na rynku nie próżnuje, a rezygnacja z pozycjonowania może oznaczać spadki.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...