Raport na temat widoczności reklam w GSC - Blog Artefakt

Raport na temat widoczności reklam w GSC – popraw jakość reklam AdWords

/ SEM
Analityka wyszukiwania

Nieciekawe i irytujące reklamy szkodzą wszystkim reklamodawcom, ponieważ użytkownicy blokują w przeglądarce możliwość wyświetlania wszystkich treści reklamowych. By zapobiegać takiej sytuacji i edukować właścicieli witryn, jak tworzyć wysokiej jakości reklamy, Google dołączyło do Coalition for Better Ads i promuje ich dobre praktyki przygotowywania przekazu reklamowego. Ale na tym nie koniec – reklamodawcy otrzymali nowe narzędzie: Raport na temat widoczności reklam dostępny w Search Console.

Monitoruj reklamy w Google Search Console

Search Console to narzędzie pozwalające na weryfikację stanu witryny w wynikach wyszukiwania. Tutaj pojawiają się komunikaty o naruszeniu wytycznych Google, informacje o karach ręcznych, a od niedawna Raport na temat widoczności reklam. Znajdziemy go przechodząc w zakładkę Narzędzia internetowe.

Raport na temat widoczności

 

W raporcie wyświetlone zostaną reklamy naruszające Standardy lepszych reklam. Pojawią się tutaj także informacje o niezaakceptowanych reklamach wprowadzających w błąd użytkowników. Zapoznając się z treścią raportu, dowiemy się, na co należy zwrócić uwagę, aby poprawić jakość przekazu reklamowego i dostarczać lepsze treści reklamowe. Po usunięciu problematycznych elementów, należy zwrócić się do Google o ponowne sprawdzenie strony internetowej.

 

Raport widoczności reklamy w GSC

 

Raport dostępny jest zarówno dla desktopowej, jak i mobilnej wersji serwisu.

 

Przeglądarka Chrome promuje Standardy lepszych reklam

Korzystając z Chrome’a, jesteśmy chronieni przed niektórymi uciążliwymi reklamami. Przeglądarka np. blokuje pop-upy otwierane w nowej karcie, ponieważ są one denerwujące dla internauty. Google planuje pójść o krok dalej i od początku 2018 zaprzestać wyświetlanie reklam niespełniających Better Ads Standards bez względu na to, czy zostaną one przygotowane za pomocą systemu AdWords, czy też nie. Będzie to duży ukłon w stronę użytkowników, którzy obecnie zarzucani są nachalnymi i trudnymi do pominięcia boksami.

Również na naszym blogu
Big data znajduje zastosowanie w marketingu online, pomagając w wyciąganiu wniosków na temat...
Jak kreować wizerunek w internecie i zadbać o dobre imię firmy? Przedstawiamy 12 sposobów na...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Zastanawiasz się nad zmianą nazwy domeny, systemu CMS, a może tylko wyglądu strony www? Sprawdź,...
Zastanawiasz się, jak promować małą firmę w internecie? Przygotowaliśmy 9 wskazówek!...
pozycjonowanie