Nieciekawe i irytujące reklamy szkodzą wszystkim reklamodawcom, ponieważ użytkownicy blokują w przeglądarce możliwość wyświetlania wszystkich treści reklamowych. By zapobiegać takiej sytuacji i edukować właścicieli witryn, jak tworzyć wysokiej jakości reklamy, Google dołączyło do Coalition for Better Ads i promuje ich dobre praktyki przygotowywania przekazu reklamowego. Ale na tym nie koniec – reklamodawcy otrzymali nowe narzędzie: Raport na temat widoczności reklam dostępny w Search Console.
Monitoruj reklamy w Google Search Console
Search Console to narzędzie pozwalające na weryfikację stanu witryny w wynikach wyszukiwania. Tutaj pojawiają się komunikaty o naruszeniu wytycznych Google, informacje o karach ręcznych, a od niedawna Raport na temat widoczności reklam. Znajdziemy go przechodząc w zakładkę Narzędzia internetowe.
W raporcie wyświetlone zostaną reklamy naruszające Standardy lepszych reklam. Pojawią się tutaj także informacje o niezaakceptowanych reklamach wprowadzających w błąd użytkowników. Zapoznając się z treścią raportu, dowiemy się, na co należy zwrócić uwagę, aby poprawić jakość przekazu reklamowego i dostarczać lepsze treści reklamowe. Po usunięciu problematycznych elementów, należy zwrócić się do Google o ponowne sprawdzenie strony internetowej.
Raport dostępny jest zarówno dla desktopowej, jak i mobilnej wersji serwisu.
Przeglądarka Chrome promuje Standardy lepszych reklam
Korzystając z Chrome’a, jesteśmy chronieni przed niektórymi uciążliwymi reklamami. Przeglądarka np. blokuje pop-upy otwierane w nowej karcie, ponieważ są one denerwujące dla internauty. Google planuje pójść o krok dalej i od początku 2018 zaprzestać wyświetlanie reklam niespełniających Better Ads Standards bez względu na to, czy zostaną one przygotowane za pomocą systemu AdWords, czy też nie. Będzie to duży ukłon w stronę użytkowników, którzy obecnie zarzucani są nachalnymi i trudnymi do pominięcia boksami.