Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Raport na temat widoczności reklam w GSC – popraw jakość reklam AdWords

/ SEM
Analityka wyszukiwania

Nieciekawe i irytujące reklamy szkodzą wszystkim reklamodawcom, ponieważ użytkownicy blokują w przeglądarce możliwość wyświetlania wszystkich treści reklamowych. By zapobiegać takiej sytuacji i edukować właścicieli witryn, jak tworzyć wysokiej jakości reklamy, Google dołączyło do Coalition for Better Ads i promuje ich dobre praktyki przygotowywania przekazu reklamowego. Ale na tym nie koniec – reklamodawcy otrzymali nowe narzędzie: Raport na temat widoczności reklam dostępny w Search Console.

Monitoruj reklamy w Google Search Console

Search Console to narzędzie pozwalające na weryfikację stanu witryny w wynikach wyszukiwania. Tutaj pojawiają się komunikaty o naruszeniu wytycznych Google, informacje o karach ręcznych, a od niedawna Raport na temat widoczności reklam. Znajdziemy go przechodząc w zakładkę Narzędzia internetowe.

Raport na temat widoczności

 

W raporcie wyświetlone zostaną reklamy naruszające Standardy lepszych reklam. Pojawią się tutaj także informacje o niezaakceptowanych reklamach wprowadzających w błąd użytkowników. Zapoznając się z treścią raportu, dowiemy się, na co należy zwrócić uwagę, aby poprawić jakość przekazu reklamowego i dostarczać lepsze treści reklamowe. Po usunięciu problematycznych elementów, należy zwrócić się do Google o ponowne sprawdzenie strony internetowej.

 

Raport widoczności reklamy w GSC

 

Raport dostępny jest zarówno dla desktopowej, jak i mobilnej wersji serwisu.

 

Przeglądarka Chrome promuje Standardy lepszych reklam

Korzystając z Chrome’a, jesteśmy chronieni przed niektórymi uciążliwymi reklamami. Przeglądarka np. blokuje pop-upy otwierane w nowej karcie, ponieważ są one denerwujące dla internauty. Google planuje pójść o krok dalej i od początku 2018 zaprzestać wyświetlanie reklam niespełniających Better Ads Standards bez względu na to, czy zostaną one przygotowane za pomocą systemu AdWords, czy też nie. Będzie to duży ukłon w stronę użytkowników, którzy obecnie zarzucani są nachalnymi i trudnymi do pominięcia boksami.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od sierpnia 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...