Jak pozycjonować stronę lub bloga na CMS Wordpress? - Blog Artefakt

Jak pozycjonować stronę opartą na CMS WordPress?

10.07.2015 / Web Design

WordPressTo pytanie zadaje sobie wielu właścicieli stron internetowych i blogów, którzy chcą zaistnieć w sieci. System zarządzania treścią (ang. Content Management System) oparty na skrypcie WordPress, jest jednym z najpopularniejszych obecnie systemów wykorzystywanych do tworzenia stron internetowych oraz prowadzenia hobbystycznych blogów. Dzieje się tak za sprawą jego funkcjonalności i prostej obsługi. Panel administracyjny systemu WordPress jest intuicyjny co sprawia, że nawet laik nie będzie miał większych problemów z poruszaniem się po platformie. Samo posiadanie strony internetowej nie sprawi jednak, że klienci nagle zaczną ją odwiedzać. Najpierw muszą dowiedzieć się o jej istnieniu, a najprostszą drogą do tego jest wyszukiwarka internetowa. Nawet najbardziej estetyczna strona, która nie została odpowiednio zoptymalizowana, nie będzie generowała odwiedzin.

 

WordPress to platforma bardzo przyjazna, szczególnie wyszukiwarce Google. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych elementów SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Mając stronę opartą na WordPressie jesteśmy w stanie w kilku krokach dostosować jej optymalizację tak, aby była przyjazna Google.

 

Pierwszym elementem, o którym należy pamiętać przy tego typu działaniach, jest przekierowanie wersji domeny z www na wersję bez www lub odwrotnie. Wszystko zależy od tego, która wersja jako pierwsza została zindeksowana w Google. Unikniemy dzięki temu duplikacji treści, co przy pozycjonowaniu jest bardzo ważną kwestią. WordPress przychodzi nam tutaj z pomocą. Wystarczy wybrać w panelu wersję, którą preferujemy i automatycznie utworzy się przekierowanie. Zaletą tego systemu jest możliwość instalacji specjalnych wtyczek, dzięki którym ułatwimy sobie pracę bez konieczności ingerencji w kod strony.

 

Kolejną kwestią, na jaką trzeba zwrócić uwagę, by skutecznie wypozycjonować stronę na WordPressie jest ustawienie przyjaznych adresów URL. Google rekomenduje tworzenie tzw. przyjaznych linków, co w praktyce oznacza m.in. umieszczanie słów kluczowych w adresach URL. Dzięki platformie WordPress jednym kliknięciem sprawimy, by adresy podstron były maksymalnie przyjazne internautom oraz wyszukiwarce Google.

 

Trzecim elementem skutecznej optymalizacji i pozycjonowania bloga czy strony opartej na systemie WordPress jest wprowadzenie unikalnych meta tagów title. Służy do tego popularną wtyczkę All in One SEO Pack, która należy zainstalować. Tytuł strony m niebagatelne znaczenie dla pozycjonowania. Optymalna jego długość to 55 znaków, które są widoczne w wyszukiwarce. Title powinno zawierać najważniejsze słowa kluczowe charakteryzujące zawartość danej podstrony. Należy pamiętać jednak, aby nie przesadzać z ilością keywords w tytule, ponieważ może to spowodować nałożenie przez Google filtra.

 

WordPress CMS

Kolejnym często zaniedbywanym elementem jest meta description. Opis nie jest czynnikiem biorącym udział w ustalaniu rankingu strony i nie wpływa na pozycjonowanie jednak jest istotny. Internauci bardzo często zwracają uwagę wyłącznie na opis strony, dlatego należy zadbać, by był on zwięzły i przekazywał maksymalnie dużo informacji, które są w stanie zainteresować użytkownika. Każda podstrona powinna mieć unikalny opis na około 150 znaków.

 

Piątym czynnikiem optymalizacji WordPressa wpływającym na pozycjonowanie danej frazy jest właściwe wykorzystanie nagłówków h1 i h2. Są to jedne z najważniejszych treści na stronie, dlatego warto umieszczać w nich słowa kluczowe. Oczywiście zbyt nachalne umieszczenie danego słowa w h1 i h2 może być źle odebrane przez roboty Google, co w konsekwencji może spowodować spadki tych słów w wynikach wyszukiwania.

 

Wykorzystanie tych pięciu elementów optymalizacji strony czy bloga, połączone z bogatą treścią na stronie, gwarantuje nam lepszą widoczność w Google. Są to oczywiście podstawy, a SEO i pozycjonowanie w całościowym ujęciu jest o wiele bardziej skomplikowane. Dzięki WordPressowi staje się jednak łatwiejsze, ponieważ nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy programistycznej, aby samodzielnie dostosować stronę do wytycznych Google.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...