Rodzaje anchor textów i ich wpływ na pozycjonowanie

| czas czytania: 5 min | SEO
Anchor tekst

Anchorem (kotwicą) nazywamy widoczną dla użytkownika treść linka, która wyświetlona zostaje na stronie internetowej. Przeważnie anchory mają inny kolor niż otaczający ich tekst, wskazując w ten sposób na istnienie klikalnego elementu. Tekst zakotwiczenia nie jest bez znaczenia – to, co wpiszemy, wpłynie na skuteczność strategii link buildingu. Jakie są rodzaje anchorów, z których możemy skorzystać, umieszczając hiperłącza w serwisie?

Znaczenie anchorów w pozycjonowaniu strony

Analizując profil linków, specjaliści SEO zwracają uwagę na anchory. Treść linka jest istotna, ponieważ wskazuje robotom Google tematykę linkowanej strony internetowej oraz jej zawartość. Przypadkowe wyrażenia pojawiające się w kotwicach sprawiają, że odnośnik wygląda nienaturalne – algorytmy wyszukiwarki mogą ocenić go jako spam. Tym samym link nie będzie miał wartości dla pozycjonowania.

skorzystaj-z-oferty

Anchory należy uzupełniać zarówno w przypadku stosowania linkowania zewnętrznego, jak i wewnętrznego, pamiętając o tym, aby linki odsyłały do tematycznie powiązanych podstron lub serwisów.

Rodzaje anchor textów

Umieszczając odnośniki na stronie, należy korzystać z różnych anchorów. Złą praktyką jest stosowanie tych samych treści linków. Google premiuje naturalne i zróżnicowane kotwice.

Rodzaje anchorów są następujące:

Exact Match (anchor sprzedażowy)

Jest to rodzaj anchoru zawierający ścisłe dopasowanie frazy kluczowej, na którą pozycjonowana jest linkowana strona. Zbyt częste użycie anchorów sprzedażowych może zostać uznane przez Google za próbę manipulacji algorytmem i narazić serwis na kary algorytmiczne lub ręczne.

Sprawdź, jakie buty do biegania Adidas można znaleźć w internecie.

Partial Match (anchor półsprzedażowy)

Zawiera odmienioną lub rozbudowaną frazę kluczową, na którą pozycjonowany jest linkowany serwis. Jest to nieco bezpieczniejszy sposób konstruowania anchorów, ponieważ często użytkownicy posługują się nim podczas naturalnego linkowania.

Rozpoczynając bieganie, ważny jest wybór odpowiednich butów do biegania, które zapewnią wysoką amortyzację.

Zero Match (anchor tła)

W treści linka nie znajduje się słowo kluczowe. Anchorem jest wyrażenie, które najczęściej zachęca internautę do podjęcia określonej akcji lub wskazuje, gdzie znajdują się dodatkowe informacje. Zero match są jednymi z bezpieczniejszych i najbardziej naturalnych anchorów.

By zapoznać się z ofertą butów do biegania, kliknij tutaj.

Adres URL

Anchorem jest sam link. Takie kotwice spotykane są na potęgę na stronach internetowych. Użytkownicy, którzy często nie wiedzą, czym jest treść odnośnika, umieszczają adres URL w treści wpisu.

Aby poznać najnowszą ofertę butów do biegania, sprawdź stronę: http ://sklep.sportowy/buty-do-biegu.

Anchor brandowy

W treści linka zostaje umieszczone nazwa firmy/marki albo nazwa domeny serwisu, do którego odsyła odnośnik. Brand ma znaczenie wizerunkowe – pomaga budować rozpoznawalność strony internetowej wśród użytkowników. Odmianą anchoru brandowego jest wykorzystanie imienia i nazwiska osoby, która pozycjonuje się na swoje dane osobowe.

Korzystną ofertę butów do biegania prezentuje Sport By Love. Sprawdź, czy wśród asortymentu znajdziesz odzież sportową spełniającą Twoje potrzeby.

Jakie są idealne proporcje anchorów w profilu linków?

Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Anchory tła, brandowe oraz adresy URL wyglądają naturalnie, ponieważ z nich najczęściej korzystają blogerzy i użytkownicy, umieszczając linki na swoich stronach. Są nieco mniej skuteczne niż Exact Match, jednak nie można ich pominąć w przyjętej strategii linkowania.

Warto także zadbać o samo otoczenie odnośnika – treść akapitu lub wpisu, a także obrazki i opisy alt powinny nawiązywać do linkowanej strony. Dzięki temu Google oceni wysoko zamieszczony link, uznając go za wartościowy i pomocny użytkownikom.