Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.03.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

Anchor text

Anchor text

Anchor text (kotwica, tekst linka) jest to treść linka, która pojawia się na stronie internetowej i najczęściej zostaje wyróżniona innym kolorem niż zwykły tekst. Po najechaniu myszką na anchor użytkownik może zobaczyć, gdzie zostanie przekierowany po kliknięciu w odnośnik. Anchor text znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a> w kodzie strony.

Anchor najczęściej zawiera frazę kluczową zgodną z tematyką strony, do której odsyła osadzony link. Anchor należy do jednego z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki podczas oceny jakości linków.  Bardzo istotne jest tworzenie naturalnie wyglądających anchorów oraz ich trafny dobór, dopasowany do treści na stronie.

 

Przykład anchor textu zapisanego w HTML-u:

<a href=”https://www.artefakt.pl/”> firma pozycjonująca </a>

 

Możemy wyróżnić kilka rodzajów anchorów, których używanie powinno być odpowiednio zróżnicowane:

  • brandowe – linki tego typu zawierają w tekście zakotwiczenia nazwę firmy albo witryny np. „NazwaHotelu”,
  • URL – gdzie pokazany jest cały link do strony,
  • Exact Match – treść opisująca pozycjonowaną frazę np. „hotel w Poznaniu”,
  • Zero Match – treść nakłaniająca użytkownika do czynności np. „zobacz więcej”.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej
wykresy przedstawiające sprzedaż 22.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEM

CPA – co to znaczy i jak działa model rozliczeń za efekt?

Czy wiesz, że w świecie marketingu internetowego istnieje model rozliczeń, w którym płacisz tylko za osiągnięte efekty? To właśnie CPA – Cost Per Action. A co gdyby Twoje kampanie reklamowe generowały realne działania, takie jak rejestracje czy zakupy, a Ty płacisz tylko wtedy, gdy te działania się wydarzą? Brzmi obiecująco, prawda? W tym artykule odkryjemy, jak działa model CPA i dlaczego może być gwarancją sukcesu Twojej strategii marketingowej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt