Należy również przemyśleć kwestie związane z użytecznością strony (user experience), by poprowadzić klienta wprost do konwersji – wysłania zapytania ofertowego i umówienia się na wizytę w biurze obsługi. Dobrze sprawdzają się tabele z dostępnymi i zarezerwowanymi mieszkaniami zawierające informacje o metrażu, garażu, balkonie, tarasie, kondygnacji, piętrze oraz cenie. Poprawnie działająca wyszukiwarka, filtry i sortowanie ułatwiają użytkownikom poszukiwanie idealnego mieszkania.
Warto także popracować nad kartą mieszkania – rzut powinien być czytelny, przygotowany w pliku graficznym lub pliku PDF o wysokiej jakości. Coraz częściej można spotkać na stronach deweloperów wizualizacje 3D z przykładowymi aranżacjami, które przemówią do wyobraźni klienta.
Pozycjonowanie inwestycji – katalogi czy samodzielne strony internetowe?
Inwestycje mieszkaniowe to produkty o relatywnie krótkim cyklu życia. Po sprzedaniu wszystkich mieszkań lub lokali usługowych kończą się działania promocyjne i zaczyna się reklama nowego osiedla. To, czy każdą inwestycję lepiej promować na osobnej witrynie, czy w katalogu strony głównej, zależy od przyjętego modelu biznesowego dewelopera. Zalety i wady każdej z opcji są następujące:
Samodzielne strony dla każdej inwestycji – witryny poświęcone danej inwestycji nie rozpraszają uwagi użytkownika. Każde osiedle można promować jako osobny brand, wiążąc je jedynie luźno z marką dewelopera. Można wykorzystać wzajemne linkowanie pomiędzy domeną główną a poszczególnymi stronami promującymi poszczególne inwestycje. Zagrożenie stanowi duplikacja treści w sekcji O nas. Każdy z serwisów traktowany jest także jako indywidualny projekt, którego widoczność w wynikach wyszukiwania buduje się od postaw wraz z uruchomieniem strony.
Inwestycje jako podstrony – w obrębie strony głównej najczęściej w katalogu tworzy się osobne podstrony poświęcone poszczególnym inwestycjom. Takie rozwiązanie jest lepsze z punktu widzenia pozycjonowania – serwis o rozbudowanej strukturze, bogaty w treści, w którym można wykorzystać linkowanie wewnętrzne, wyszukiwarka oceni pozytywnie. Ponadto można zminimalizować ryzyko duplikacji treści – strona O nas nie będzie powielona pomiędzy inwestycjami. Z kolei „wyprzedane” inwestycje warto przenieść do zakładki realizacje, by wykorzystać przygotowany uprzednio content. Zagrożenia? Zła reputacja dewelopera wpłynie na wizerunek poszczególnych inwestycji.
Mieszkania 2-pokojowe, lofty czy apartamenty? Dobór adekwatnych słów kluczowych
Listę fraz, na które pozycjonowana będzie strona dewelopera, należy wyłonić w oparciu o ofertę i sposób jej kreacji. Np. mieszkania o podwyższonym standardzie zlokalizowane w prestiżowej okolicy często określane są mianem apartamentów. Użycie takiego wyrażenia zawęża także docelową grupę klientów – trafiamy do osób poszukujących dużych przestrzeni z doskonałym widokiem za oknem.
Deweloperzy działają na lokalnym rynku, dlatego najskuteczniejszą strategią pozycjonowania będzie lokal SEO. Słowa kluczowe powinny zawierać wyrażenia odpowiadające lokalizacji, w której znajduje się inwestycja (np. mieszkanie 2-pokojowe Wrocław Krzyki). Pozycjonowanie strony dewelopera na frazy ogólne (mieszkania 2-pokojowe) często staje się działaniem kosztownym i nieskutecznym. Dodatkowo frazy z długiego ogona, chociaż mają zdecydowanie mniej wyszukań, to częściej konwertują, ponieważ kierują do strony użytkowników o ściśle określonych wymaganiach.
Warto także zdecydować się na frazy uzupełniające, które doskonale opisują potrzeby mieszkaniowe nabywców, np.
- Mieszkania z garażem,
- Mieszkanie z ogródkiem,
- Przestronna kawalerka,
- Kawalerka z antresolą.
Słowa kluczowe należy umieszczać w różnych elementach na stronie internetowej: w treści, nagłówkach, metaznacznikach, atrybutach alt. Ważne jest także odpowiednie dopasowanie fraz kierowanych na poszczególne podstrony, by np. nie dopuścić do zjawiska kanibalizacji słów kluczowych.
Optymalizacja wizytówek Google Moja Firma dla każdej inwestycji
Wizytówki Google Moja Firma pomagają budować widoczność na lokalnym rynku i wspomagają proces pozycjonowania lokalnego. Deweloperzy powinni założyć konto GMF dla głównej siedziby oraz spróbować utworzyć profile dla sprzedawanych inwestycji – jednak w tym przypadku może wystąpić problem z ich weryfikacją (w celu potwierdzenia prawdziwości profilu GMF na adres firmy najczęściej wysyłana jest pocztówka z kodem weryfikacyjnym).