Haker w sieci

Strona została zaatakowana i rozsyła w świat spamerskie linki z viagrą i/lub chińskimi krzaczkami – co robić?

czas czytania: 5

min

W wynikach wyszukiwania na miejscu title lub description mogą pojawić się chińskie krzaczki. Oznacza to, że domena została zaatakowana przez hakera i rozsyła spam. Jak uporać się z tym problemem włamu na stronę?

Wyszukiwarka internetowa Google

Grafy wiedzy w postaci nakładek znikają z wyników wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Google usuwa grafy wiedzy, które pojawiały się w postaci popupów w wynikach wyszukiwania. Funkcjonalność ta nie była użyteczna z punktu widzenia internautów, którzy z niej nie korzystali.

Narzędzia i aplikacje internetowe

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

czas czytania: 5

min

Strony przygotowywane w technologii AMP można testować za pomocą narzędzia AMP Validator oraz Test AMP. Informacje o błędach znajdziesz również w Search Console.

optymalizacja e-sklepu

Wielki powrót zakładki „Zakupy” w wyszukiwarce Google

czas czytania: 5

min

W wyszukiwarce Google pojawiła się nowa funkcjonalność – zakładka Zakupy. Dzięki niej można dokonać zakupu interesującej rzeczy bezpośrednio z wyników wyszukiwania. Produkty, które się tam znajdą, pochodzą z kampanii Product Listing Ads.

Internet w telefonie

Grafika w snippetach w mobilnych wynikach wyszukiwania

czas czytania: 5

min

W mobilnych wynikach wyszukiwania wyświetlone zostają miniaturki grafiki obok adresu URL prowadzącego do danej podstrony. Grafika pojawia się na zapytania dotyczące produktów. Czy taka forma prezentacji SERP w mobile przyjmie się na stałe?

Projektowanie stron internetowych

Optymalizacja witryny pod SEO w pigułce

czas czytania: 5

min

Właściwie zoptymalizowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych stanowi podstawę w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonując naszą stronę internetową, pamiętajmy o kilku podstawowych zasadach, które z całą pewnością będą pomocne w osiągnięciu zamierzonego celu.

Artefakt Google Maps

Pozycjonowanie regionalne strony firmowej – porady eksperta Artefakt.pl

czas czytania: 5

min

Strategia pozycjonowania lokalnego ma na celu wypromowanie działalności w ramach miasta czy regionu. Dowiedz się, czym jest Local SEO i w jaki sposób możesz zapewnić swojej firmie sukces dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.

Telefony komórkowe

Add stop – nowa funkcjonalność w mobilnej aplikacji Google Maps

czas czytania: 5

min

W aplikacji mobilnej Google Maps wprowadzone zostały zmiany, które ułatwią wyznaczanie trasy. Aktualnie można wprowadzić kilka punktów docelowych, dzięki czemu możemy określić, przez jakie miejsca chcemy przejechać lub gdzie chcemy się zatrzymać.

Artefakt Google Maps

Zmiany w Google Maps: 1 reklama i 2 wyniki organiczne w Local Pack oraz etykieta Deal

czas czytania: 5

min

Specjaliści SEO będą musieli zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem, czyli pojawieniem się reklamy w Local Pack. Zmniejszenie liczby lokalnych wyników organicznych z 3 na 2 wymusi podejmowanie skuteczniejszych działań tak, aby znaleźć się na mapkach Google.

koszty seo

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

czas czytania: 5

min

Dysponując niskim budżetem, należy bardzo dokładnie przemyśleć strategię pozycjonowania, aby była ona skuteczna. Posiadając ograniczone środki finansowe, także można osiągnąć ponadprzeciętne efekty, wpływające na wzrost konwersji.

optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Google wprowadza nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania – karty rozszerzone. Rich cards wyróżnią URL strony podobnie jak rich snippets, jednak z wyglądu bardziej przypominają reklamy AdWords.

wyszukiwarka internetowa

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

czas czytania: 5

min

W Stanach Zjednoczonych użytkownicy dodają wyrażenie near me do wyszukiwanej frazy na mobilnej wyszukiwarce. W Polsce zapytania typu fryzjer blisko mnie, fryzjer w pobliżu zaczynają dopiero się pojawiać. Czy mamy do czynienia z nowym trendem w wyszukiwaniach?

koszty seo

Zlecę pozycjonowanie. Jakie rozliczenie będzie korzystne?

czas czytania: 5

min

Wybór sposobu rozliczania się z agencją zajmującą się SEO może stanowić jedną z trudniejszych decyzji. Warto przeanalizować wady i zalety dwóch najpopularniejszych sposobów rozliczania: pozycjonowanie na ryczałt oraz płatności uzależnione od efektów, czyli zajęcie określonej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Filtr ręczny od Google, co dalej?

czas czytania: 5

min

Nagłe pogorszenie się pozycji domeny w wynikach wyszukiwania? Gwałtowny spadek liczby wyświetleń i kliknięć z wyszukiwarki Google? Te problemy nie oznaczają od razu, że domena została ukarana filtrem, ale są pierwszym sygnałem, że powinniśmy przyjrzeć się kondycji naszej witryny.

Artefakt Google Maps

Zmiany w wyglądzie mapy Google

czas czytania: 5

min

Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych.

Urządzenie mobilne

Zakup domen z rynku wtórnego

czas czytania: 5

min

Nie masz strony internetowej – nie istniejesz. Zgodnie z tym powiedzeniem rynek domen kurczy się każdego dnia. Na pomoc przychodzą domeny z rynku wtórnego. Na co warto zwrócić uwagę przed zakupem? Gdzie szukać i na co uważać? Warto znać odpowiedzi na te i inne pytania zanim się zdecydujemy na dany adres URL.

Co to jest linkowanie?

Budowanie profilu linków

czas czytania: 5

min

Linki to wciąż istotny element rankingowy. W połączeniu z odpowiednią optymalizacją pozwoli nam na poprawę pozycji w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać, że proces pozyskiwania linków powinien być przeprowadzany rozważnie, a strategię linkowania należy dostosować do serwisu, którym się zajmujemy.

Haker w sieci

Witryna została zainfekowana wirusem? Trzeba działać szybko!

czas czytania: 5

min

Twoja strona internetowa została zainfekowana? Co zrobić, gdy dojdzie do takiego zdarzenia? Jak uchronić się przez wirusami? Bezpieczeństwo witryny powinniśmy stawiać na pierwszym miejscu, szczególnie że atak hakerski może wypłynąć na pozycję w wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

czas czytania: 5

min

W związku ze wzrostem znaczenia geolokalizacji pozycjonowanie lokalne staje się ważnym elementem działań SEO. Ten rodzaj pozycjonowania jest istotny szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jak wypromować swój biznes w mapach Google?

analityka e-commerce

Google Search Console zastąpiło Google Webmaster Tools

czas czytania: 5

min

Google kieruje swoją ofertę również do przedsiębiorców, którzy samodzielnie zajmują się administracją swojego serwisu. Dlatego po dziesięciu latach postanowiono zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.

słowa kluczowe pozycjonowanie

Frazy z długiego ogona a konwersja

czas czytania: 5

min

Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań. To sygnał dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych, że potencjalnym odbiorcom zależy na jak najszybszym dotarciu do interesujących ich informacji i produktów. Warto zatem przyjrzeć się pozycjonowaniu na frazy szerokie, czyli frazy z długiego ogona.

Użytkownik z tabletem

Mobilna rewolucja stron internetowych

czas czytania: 5

min

Z uwagi na użytkowników smartfonów i tabletów Google wprowadza nowe wymogi dotyczące urządzeń mobilnych. Strony internetowe, którą będą do nich nieprzystosowane, zanotują spadek w rankingu. Jakie konsekwencje będzie niósł jeszcze nowy algorytm?

pozycjonowanie SEO

Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości

czas czytania: 5

min

Google lubi unikalną treść na stronach internetowych. Miłość ta jest silna do tego stopnia, że na witryny, w których zostaną wykryte duplikaty treści, nakładane są kary, a ich pozycje w wynikach wyszukiwania ulegają drastycznemu pogorszeniu. Twórz więc piękne artykuły na swoją stronę!

linki w pozycjonowaniu

Zróżnicowane profile linków występujących na serwisach oraz ich typy

czas czytania: 5

min

Każdy właściciel serwisu zabiega o to, aby linki do jego serwisu pojawiały się na jak największej liczbie cieszących się zaufaniem domen. Profil odnośników powinien być zróżnicowany. Prowadząc strategię link – building należy pamiętać o Pingwinie, który tylko czyha na nasz błąd.