Od jakiegoś czasu wybrani użytkownicy mogą testować wersję beta narzędzia Search Console. W poniedziałek Google na swoim oficjalnym blogu poinformowało, że w najbliższym czasie wszystkie konta uzyskają dostęp do nowego interfejsu. Zmiany dotyczą nie tylko warstwy wizualnej – pojawią się nowe raporty, zmieni się nazewnictwo poszczególnych sekcji i prezentowane będą dane z 16 ostatnich miesięcy (a nie z 90 dni!).
Jak przejść na nowe Search Console? Oczekuj maila od Google
O możliwości korzystania z nowej wersji Search Console Google poinformuje nas mailem o treści:
Po kliknięciu w niebieskie pole Otwórz nową wersję Search Console zostaniemy przekierowani do okna logowania, a następnie pojawi się zmodyfikowany interfejs googlowskiego narzędzia. Należy czekać cierpliwie na maila, gdyż dopiero po otrzymaniu wiadomości otrzymamy dostęp do zaktualizowanego widoku.
Co nowego w Search Console?
W nowym Search Console zobaczymy tylko kilka, wybranych raportów. W wersji beta uzyskamy dostęp do takich sekcji jak:
Google deklaruje, że narzędzie jest przebudowywane od postaw i jeszcze trochę czasu minie, zanim wszystkie funkcjonalności pojawią się w wersji beta. Do czasu pełnej integracji użytkownicy mogą korzystać zarówno ze starego, jak i nowego Search Console. Dzięki temu mamy możliwość stopniowego przygotowania się do zmodyfikowanego interfejsu.
Najwięcej trudności z pewnością przyniosą nowe nazwy raportów – np. Raport skuteczności będzie zawierał dane do tej pory znajdujące się w Raporcie Analityka wyszukiwania. Dlatego warto dobrze wykorzystać „okres przejściowy”, aby przyzwyczaić się do zmian, zanim na dobre pożegnamy się ze starą wersją Search Console.
Do niezaprzeczalnych plusów należy wydłużenie zakresu danych, które możemy przeglądać. Do tej pory w Analityce wyszukiwania analizowaliśmy wyniki witryny dla ostatnich 90 dni. W wersji beta otrzymamy dane z 16 miesięcy! Dodatkowo udostępniona została możliwość współdzielenia raportów.
Zupełną nowością jest Raport o stanie ofert pracy. Sekcja pojawi się w Search Console, gdy strona internetowa zawiera ogłoszenia o pracę, a Google natrafi w serwisie na wyniki wyszukiwania ofert pracy z elementami rozszerzonymi. Celem zestawienia będzie wskazanie ewentualnych błędów popełnionych podczas wdrażania mikodanych i uchronienia serwisu przed karą ręczną za niewłaściwą strukturę znaczników.
Nowe Search Console – zmiana na lepsze?
Nowe Search Console wizualnie przypomina narzędzie do testowania mobilności strony: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl oraz nową aplikację do weryfikacji poprawności wdrożenia elementów rozszerzonych: https://search.google.com/test/rich-results. Kafelkowy układ sekcji sugeruje, że panel administracyjny będzie można z łatwością obsługiwać na ekranach dotykowych i urządzeniach mobilnych. A jeśli chodzi o intuicyjność wersji beta, na razie trudno ją oceniać. Czekamy na aktualizację kolejnych raportów, by móc w pełni porównywać dostępne funkcjonalności w obu wersjach narzędzia Google Search Console.