W maju ubiegłego roku Google poinformowało o wprowadzeniu nowego sposobu prezentacji wyników wyszukiwania – Rich Cards. Dzięki kartom rozszerzonym serwisy zyskały szansę na przyciągnięcie uwagi osób korzystających z mobilnej wyszukiwarki. Na początku nowa funkcjonalność była dostępna jedynie na amerykańskim rynku. Od wtorku wszyscy użytkownicy mogą wdrażać rich cards na swoich stronach internetowych.
Jak zaimplementować karty rozszerzone?
Na razie rich cards dostępne są wyłącznie dla serwisów o tematyce związanej z filmami oraz przepisami kulinarnymi. Podczas ich implementacji należy zadbać o poprawną strukturę znaczników. W tym celu warto zerknąć na dokumentację Google i przykłady poprawnego wdrożenia.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html
Po wprowadzeniu zmian w kodzie strony powinniśmy skorzystać z narzędzia do testowania danych strukturalnych, dzięki któremu wykryjemy newralgiczne błędy. Raport Karty rozszerzone, który jest dostępy w sekcji Stan w wyszukiwarce w narzędziu Search Console, pozwala na systematyczny monitoring błędów i dokonywanie zmian według wskazówek. Ponadto Analityka wyszukiwania pomaga w weryfikacji, czy użytkownicy klikają w nasze karty rozszerzone.
Jakie są plany rozwoju Rich Cards?
W listopadzie na amerykańskim rynku uruchomione zostały karty informacyjne dla kolejnych branż: lokalnych gastronomii oraz kursów online. Google na razie nie ujawnia, czy planuje dalszą ekspansję tej funkcjonalności. Wszystko pewnie zależy od tego, czy rich cards spodobają się użytkownikom, a właściciele serwisów będą zwracali uwagę na poprawne wdrażanie mikrodanych.
Karty rozszerzone wyświetlają się wyłącznie w mobilnych wynikach wyszukiwania. Forma karuzeli z przesuwanymi obrazkami nie zapowiada, aby rich cards zostały także przeniesione do desktopowej wyszukiwarki.