Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.12.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Chwytliwe nagłówki, które konwertują – jak tworzyć ciekawe tytuły i śródtytuły na stronie internetowej?

Chwytliwe nagłówki, które konwertują – jak tworzyć ciekawe tytuły i śródtytuły na stronie internetowej?

Nagłówek ma moc przyciągania uwagi użytkownika – bardzo często decyduje o tym, czy internauta zapozna się z pełną treścią artykułu lub tekstu opublikowanego na stronie internetowej. Jak przygotować chwytliwy tytuł, który pomoże pozyskać konwertującego czytelnika? Rozpatrzyliśmy sprawę nagłówków pod względem ich popularności, SEO, najnowszych trendów i przygotowaliśmy 8 wskazówek dotyczących tworzenia skutecznych headline’ów!

Najchętniej klikane nagłówki reklamowe w sieci – badanie Buzzsumo

Jakie są przykłady chwytliwych nagłówków? Buzzsumo zbadało ponad 100 milionów nagłówków wzbudzających największe zaangażowanie użytkowników na Twitterze i Facebooku (lajki, udostępnienia, komentarze i tweety) w okresie od marca do maja. Na liście 20 najczęściej powtarzających się fraz znajdują się następujące zwroty:

Źródło: buzzsumo.com/blog/most-shared-headlines-study

Jak możemy zauważyć, wśród najpopularniejszych fraz pojawiają się wyrażenia poradnikowe (will make you, can we guess), nacechowane emocjonalnie (are freaking out, tears of joy), wskazujące przyczynę – skutek (this is way, the reason is), zawierające rankingi (top X songs, X things only). Jest to zbieżne z obecnymi trendami wyszukiwania – użytkownicy coraz częściej poszukują konkretnych rad oraz sposobów, które pomogą im rozwiązać dany problem. Uwagę internauty pobudzają także przykłady tytułów wzbudzających emocje, a więc zwroty nasycone zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi emocjami.

Znasz już przykłady tytułów emocjonalnych. Z kolei na liście najgorzej konwertujących fraz do chwytliwych nagłówków artykułów znalazły się wyrażenia sugerujące, że artykuł zawiera jedynie podstawowe informacje na dany temat (the introduction of, X simple tips) albo związany jest z ryzykiem i negatywnymi konsekwencjami jakiegoś działania (the risks of, control of you).

Źródło: buzzsumo.com/blog/most-shared-headlines-study

Jak powinny wyglądać chwytliwe przykłady tytułów? Buzzsumo znalazło także odpowiedź na to, jak rozpoczynać nagłówki. Najlepiej sprawdzają się tytuły zawierające liczby (X resasons why, X things you), w formie pytania (How to make, Why you should) oraz wskazujące na konkretny sposób rozwiązania danego problemu (This is way, These are the).

Źródło: buzzsumo.com/blog/most-shared-headlines-study

Jeśli decydujemy się na liczby w nagłówkach, to jakie najlepiej konwertują? Buzzsumo odkryło, że w TOP5 są: 10, 5, 15, 7, 20. Trudno jednak powiedzieć, czy popularność tych cyfr wynika z ich mocy przyciągania uwagi użytkownika, czy może z faktu, że najwięcej artykułów zawiera je w swoich tytułach. Warto jednak zastosować chwytliwe nagłówki dla list.

Źródło: buzzsumo.com/blog/most-shared-headlines-study

Długość tytułu również wpływa na jego popularność w Social Mediach. Najwięcej komentarzy, udostępnień i lajków zdobywają nagłówki przyciągające uwagę, składające się z 12-18 słów zawierających w sumie 80-90 znaków.

Źródło: buzzsumo.com/blog/most-shared-headlines-study

Badania Buzzsumo były przeprowadzane na amerykańskim rynku, więc z pewnością nie można przełożyć jeden do jednego zwrotów pojawiających się w najpopularniejszych nagłówkach na polskie realia. Wyniki analizy można jednak potraktować jako pewne trendy dla chwytliwych nagłówkach poradników, na których warto się wzorować, czyli:

  • Korzystać z liczb,
  • Formułować tytuły w formie pytań,
  • Przemycać emocje,
  • Wskazywać na poradnikowy charakter treści,
  • Tworzyć nagłówki o optymalnej długości 15 słów i 85 znaków.

Chwytliwe nagłówki dla zaawansowanych – jakie jest znaczenie nagłówków SEO dla wyników wyszukiwania?

Czy chwytliwe nagłówki artykułów i SEO odgrywają jakąś istotną rolę? Okazuje się, że tak. Nagłówki SEO są kluczowe w procesie pozycjonowania stron internetowych, ponieważ wpływają na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Są one istotne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek, gdyż pomagają zrozumieć tematykę strony oraz ułatwiają nawigację.

Poprawne stosowanie nagłówków SEO zwiększa szanse na lepsze pozycjonowanie, co przekłada się na większą ilość odwiedzin oraz potencjalnych klientów. Warto więc zadbać o odpowiednie struktury nagłówków, używając słów kluczowych i tworząc atrakcyjne tytuły, które przyciągną uwagę odbiorców. Zadbaj o przykłady chwytliwych nagłówków i miej wpływ na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce.

Jak tworzyć chwytliwe nagłówki? Słowa kluczowe i znaczniki H1-H6

Jak stworzyć nagłówek przyciągający uwagę? Przygotowując nagłówki, należy także mieć na uwadze 2 kwestie związane z pozycjonowaniem:

  • Słowa kluczowe – dzięki nim użytkownicy odnajdą Twój tekst wśród organicznych wyników wyszukiwania. Popularne frazy warto umieszczać w tytule oraz kolejnych śródtytułach. Często słowo kluczowe z długiego ogona (np. Gdzie jechać na wakacje w Polsce; 880 wyszukań miesięcznie) stanowią doskonały nagłówek na stronę internetową, artykuł blogowy lub tekst poradnikowy,
  • Poprawną hierarchię znaczników H1-H6 – nagłówki HTML to znaczniki w kodzie strony, które wskazują robotom wyszukiwarki znaczenie i wagę kolejnych śródtytułów ustawionych na podstronie serwisu internetowego. Tytuł strony oznaczany jest H1 i tutaj powinny znajdować się najważniejsze słowa kluczowe. Następnie można korzystać z kolejnych Hx, pamiętając, aby kolejne nagłówki stosować zgodnie z ich hierarchią.

Co to oznacza w praktyce? Optymalizacja nagłówków pod SEO bardzo często nie zadowala właścicieli stron, ponieważ interesujący i ciekawy tytuł nierzadko przekształca się w wyrażenie nasycone frazami kluczowymi. Aby pozyskać zainteresowanie użytkowników z wyszukiwarki i tworzyć chwytliwe konstrukcje zdaniowe, trzeba pójść na kompromis – połączyć słowa kluczowe z dobrze brzmiącymi sformułowaniami. Tylko wtedy możliwe będzie przyciągnięcie uwagi.

Jakie są narzędzia pomocne w tworzeniu chwytliwych nagłówków SEO?

Znasz już przykłady tytułów z emocjami. Jakie są wobec tego chwytliwe nagłówki dla przełomowych treści? Warto znać narzędzia, które ułatwią ich tworzenie:

  • Answer the Public,
  • Google Trends,
  • Ubersuggest,
  • SEMrush,
  • Yoast SEO.

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy? 8 wskazówek na przygotowanie skutecznego nagłówka

Jak pisać chwytliwe nagłówki? Do wyników badań Buzzsumo oraz kwestii związanych z pozycjonowaniem dodajemy jeszcze kilka wskazówek, jak stworzyć chwytliwy nagłówek. Przygotuj chwytliwe tytuły artykułów, które:

  • Odzwierciedlają treść artykułu – nie powinno się zawierać w tytule informacji, o których nie wspomina się w tekście, tzw. clickbaity sprawdzają się tylko na krótką metę, ponieważ użytkownicy szybko je rozpoznają i rezygnują ze stron stosujących tego rodzaju praktyki,
  • Opierają się na grze słów – dobre nagłówki nawiązują do znanych związków frazeologicznych, powiedzeń, tytułów filmów i książek. Subtelne złożenia wyrazów, które można rozumieć dwuznacznie, wzbudzają zainteresowanie, dlatego warto sprawdzić przykłady tytułów z grą słów,
  • Angażują zmysły odbiorcy – wyrazy pobudzające zapach, dotyk, wzrok, słuch i smak użytkowników wpłyną na ich wyobraźnię oraz wzbudzą ciekawość. Sprawdzą się też power words,
  • Odwołują się do emocji – nagłówki nasycone emocjonalnymi zwrotami potęgują zainteresowanie użytkowników, budzą pozytywne lub negatywne wrażenie oraz potęgują chęć do zapoznania się z tekstem,
  • Prezentują profesjonalizm i wiedzę ekspercką – dobrze jest uczyć się od najlepszych, dlatego jeśli przygotowałeś wywiad ze specjalistą lub jeden z Twoich pracowników jest ekspertem w tym, czym się zajmuje, skorzystaj z mocy jego osobistej marki i stwórz chwytliwe tytuły tekstów np. 10 wskazówek dot. SEO od Jana Kwiatkowskiego specjalisty ds. Marketingu Internetowego,
  • Podkreślają korzyści odpowiadające potrzebom użytkownika – tytuły wskazujące na rozwiązanie problemu, z którym zmaga się internauta, same w sobie są clickbaitami, pozyskującymi uwagę czytelnika,
  • Zawierają spersonalizowany przekaz – korzystaj z zaimków osobowych, zwracając się do czytelnika na „Ty”, ewentualnie używaj formy grzecznościowej. Zrezygnuj z bezosobowej formy,
  • Jest kontrowersyjny i humorystyczny – zaskakując czytelnika humorem i kontrowersyjnymi tezami, prowokujesz go do skonfrontowania się z treścią napisanego przez Ciebie tekstu, co jest Twoim celem!

Jak ułożyć chwytliwy, dobry nagłówek? – Wnioski

Przygotowanie dobrego nagłówka, który będzie jednocześnie zoptymalizowany pod SEO oraz ciekawy dla użytkownika, to sztuka poszukiwania kompromisów. W niektórych przypadkach stworzenie chwytliwego tytułu może zająć dużo czasu. Dobrze jest wobec tego znać przykłady tytułów z power words. W takiej sytuacji lepiej postawić na proste, zwięzłe i zawierające słowa kluczowe headline’y, pomagające pozyskać użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej
Księga znaku 13.12.2024 | czas czytania: 5 | SEM

Księga znaku, czyli ważny element identyfikacji wizualnej w sieci

Brand book to księga znaku określająca wszystkie graficzne wytyczne dotyczące naszego logo. Podpowiadamy, jakie elementy uwzględnić przy jej tworzeniu. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt