Aktualizacja głównego algorytmu Google (core algorithm) w kwietniu

/ SEO
Google

Duże wahania w pozycjach już od kilku dni niepokoiły branżę SEO. Plotki i przypuszczenia na temat zmian w mechanizmach wyszukiwania potwierdził oficjalny komunikat zamieszczony na jednym z oficjalnych googlowskich kont na Twitterze – 16 kwietnia wdrożona została kolejna aktualizacja głównego algorytmu Google (tzw. core algorithm).

Główny algorytm jest aktualizowany systematycznie

Googlarze już nie raz i nie dwa powtarzali, że zarówno większe, jak i mniejsze poprawki w głównym algorytmie wyszukiwarki wdrażane są na bieżąco. W ubiegłym miesiącu za wahania w pozycjach odpowiedzialny był również core algorithm update. Zawirowania w wynikach wyszukiwania, które miały miejsce w ostatnich tygodniach, wychwyciły narzędzia służące do monitorowania zmian w rankingu Google.

update Google kwiecień 2018

Tradycyjnie Google wystosowało enigmatyczny komunikat, z którego niestety nie dowiemy się, jakie czynniki rankingowe zostały zaktualizowane.

Treść oficjalnego komunikatu Google:

Czego może dotyczyć aktualizacja algorytmu z 16 kwietnia? Wielu ekspertów z branży stawia na trafność treści, czyli dopasowanie tematyczne contentu publikowanego na stronach internetowych. Temat tekstów cały czas przewija się w komunikatach od Google, a SEO Copywriting i Content Marketing to usługi, po które coraz częściej sięgają osoby pozycjonujące strony internetowe. Treści są z pewnością ważne, ale nie sama liczba znaków ma znaczenie – liczy się wyczerpanie tematu, adekwatnie dobrane słowa kluczowe oraz spełnienie potrzeb informacyjnych użytkowników.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...