Aktualizacja głównego algorytmu Google (core algorithm) w kwietniu

/ SEO
Google

Duże wahania w pozycjach już od kilku dni niepokoiły branżę SEO. Plotki i przypuszczenia na temat zmian w mechanizmach wyszukiwania potwierdził oficjalny komunikat zamieszczony na jednym z oficjalnych googlowskich kont na Twitterze – 16 kwietnia wdrożona została kolejna aktualizacja głównego algorytmu Google (tzw. core algorithm).

Główny algorytm jest aktualizowany systematycznie

Googlarze już nie raz i nie dwa powtarzali, że zarówno większe, jak i mniejsze poprawki w głównym algorytmie wyszukiwarki wdrażane są na bieżąco. W ubiegłym miesiącu za wahania w pozycjach odpowiedzialny był również core algorithm update. Zawirowania w wynikach wyszukiwania, które miały miejsce w ostatnich tygodniach, wychwyciły narzędzia służące do monitorowania zmian w rankingu Google.

update Google kwiecień 2018

Tradycyjnie Google wystosowało enigmatyczny komunikat, z którego niestety nie dowiemy się, jakie czynniki rankingowe zostały zaktualizowane.

Treść oficjalnego komunikatu Google:

Czego może dotyczyć aktualizacja algorytmu z 16 kwietnia? Wielu ekspertów z branży stawia na trafność treści, czyli dopasowanie tematyczne contentu publikowanego na stronach internetowych. Temat tekstów cały czas przewija się w komunikatach od Google, a SEO Copywriting i Content Marketing to usługi, po które coraz częściej sięgają osoby pozycjonujące strony internetowe. Treści są z pewnością ważne, ale nie sama liczba znaków ma znaczenie – liczy się wyczerpanie tematu, adekwatnie dobrane słowa kluczowe oraz spełnienie potrzeb informacyjnych użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....