Google wprowadza zmiany w sposobie wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Zniknie prawa kolumna z reklamami. Zastąpią ją oferty powiązane z usługami świadczonymi przez amerykańskiego giganta.
Google AdWords – jakich zmian możemy się spodziewać?
Zniknięcie prawej kolumny z reklamami nie stanowi jedynej zmiany, którą zamierza wprowadzić Google. Już niedługo zobaczymy 7 linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania – 4 reklamy AdWords pojawią się nad wynikami organicznymi, a 3 tuż pod nimi.
Blok reklamowy z prawej strony nie zawsze będzie pusty. Będą się tam pojawiały reklamy produktowe promujące określone kategorie asortymentu, np. laptopy czy drukarki.
Dlaczego Google zdecydowało się na zmniejszenie liczby reklam? Nowa polityka ma przybliżyć sposób prezentowania wyników wyszukiwania do tego, co jesteśmy w stanie zobaczyć w wersji mobilnej. Mniejsza liczba linków sponsorowanych będzie wpływała na większą skuteczność tworzonych treści reklamowych. Użytkownik może być zadowolony – szukając określonej rzeczy, ukażą mu się tylko te reklamy AdWords, które będą precyzyjnie odpowiadać wpisanej frazie.
Walka o reklamę AdWords
Zmniejszenie powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania z pewnością będzie miało wpływ na wzrost stawek za kliknięcie w link sponsorowany (CPC). Reklamodawcy muszą nastawić się na większą konkurencję. Treści reklam będą musiały bardzo precyzyjnie odpowiadać wybranym słowom kluczowym, aby wyświetliły się użytkownikom, mogącym stanowić potencjalnych klientów. Od teraz będzie liczyła się przede wszystkim wysoka jakość przygotowywanych reklam AdWords oraz możliwość zaproponowania wysokiej stawki CPC.