Z technicznego punktu widzenia będzie to zupełnie nowy typ kampanii. Reklamy będą tworzone tak jak reklamy elastyczne – automatycznie z wprowadzonych przez użytkownika nagłówków, opisów i grafik.
3. Reklamy Showcase Shopping zwiększają zasięg
To kolejny typ reklam bazujący mocno na grafikach. Reklamy produktowe z funkcją prezentacji (Showcase Shopping) to reklamy produktowe zawierające katalog kilku różnych produktów jednego reklamodawcy. Ten typ reklamy jest wyświetlany dla dość ogólnych zapytań dotyczących kategorii produktowych, a nie konkretnych produktów. Nie jest jednak jeszcze zbyt popularny w Polsce.
Reklamy Showcase Shopping zyskają niedługo dodatkowe przestrzenie do wyświetlania. Będzie to feed na YouTube, karta Discover w aplikacji Google oraz Grafika Google. To bardzo ciekawe posunięcie umożliwiające łatwiejsze znajdowanie interesujących produktów z takich kategorii jak moda czy wyposażenie wnętrz.
4. Zmiany w Smart Bidding
Google coraz bardziej polega na uczeniu maszynowym w wielu aspektach funkcjonowania swojego systemu reklamowego. Tego typu rozwiązania mają w najbliższym czasie stawać się coraz lepiej dostosowane do oczekiwań użytkowników. Jedną z takich znaczących zmian ma być dopasowanie mechanizmów smart bidding, czyli inteligentnego określania stawek, do potrzeb reklamodawców.
Po pierwsze, Google ma umożliwić ustalanie celów konwersji dla poszczególnych kampanii a nie na poziomie konta, jak to było dotychczas. Dodatkowo możliwe będzie również dostosowywanie strategii ustalania stawek do sezonowych zmian efektywności kampanii czy planowanych akcji promocyjnych, czyli okresów, w których reklamodawcy spodziewają się lepszych wyników kampanii, niż zwykle.
Wygląda na to, że mechanizmy inteligentnego ustalania stawek stają się coraz bardziej zaawansowanie i niedługo mogą niemal całkowicie wyprzeć ręczne ustawianie stawek.
5. Połączenie niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach i niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach
Google cały czas stara się rozwijać metody kierowania oparte o grupy odbiorców. Dzięki nim reklamodawcy mają szansę dotrzeć do grup docelowych charakteryzujących się wspólnymi cechami ważnymi z punktu widzenia marketingu.
Na konferencji ogłoszono, że dwa rodzaje grup niestandardowych odbiorców dostępne do tej pory staną się jednym i będą określane teraz jako custom audiences. Nie wszyscy reklamodawcy cieszą się ze zmiany, oznacza ona bowiem, że nowe grupy będą zawierać użytkowników zarówno gotowych do zakupów, jak i tych ogólnie interesujących się daną kategorią. Czas pokaże, jakie efekty będzie przynosiło kierowanie kampanii na tego typu grupy.
Google Marketing Live 2019 – czekamy na testowanie nowości!
Jesteśmy ciekawi, jak zapowiadane zmiany przełożą się na skuteczność kampanii w Google Ads i czy ułatwią pracę przy ich optymalizacji. Widać, że Google stara się uprościć pracę z coraz bardziej skomplikowanym systemem reklamowym.