Dystrybucja treści – co zrobić po opublikowaniu wpisu na blogu? 10 wskazówek

/ SEM
content marketing

Piszesz angażujący tekst, wyjaśniający wątpliwości użytkowników, optymalizujesz go zgodnie z zasadami SEO, umieszczasz na swojej stronie i co dalej? Czekasz na ruch z organicznych wyników wyszukiwania? To może nie wystarczyć. Bardzo często dobry artykuł po prostu znika w informacyjnym szumie w internecie i nie pomaga w procesie generowania konwersji. Z tego względu warto przyjrzeć się prostym sposobom na dystrybucję treści, by uzyskać jak największe korzyści z inwestycji poniesionej na przygotowanie i publikację tekstów w serwisie internetowym.

Konta w social media – naturalne źródło dystrybucji treści

Z pewnością prowadzisz profil firmowy na najpopularniejszym serwisie społecznościowym – Facebooku. Wykorzystaj go w procesie dystrybucji tekstów publikowanych na swojej stronie internetowej w następujący sposób:

  • Podlinkuj artykuł, dodając ciekawe zdjęcie i zajawkę,
  • Wyciągaj najważniejsze informacje z tekstu i udostępniaj je na grafikach lub w postaci krótkich postów,
  • Przypominaj fanom o tekstach, które już jakiś czas temu pojawiły się w Twoim serwisie.

Możesz także zainwestować w płatną promocję treści za pomocą reklam na Facebooku, jednak na początku odpuść sobie ten kanał dystrybucji, ponieważ nieumiejętnie prowadzone działania mogą narazić Cię na duże koszty niegwarantujące żadnych efektów.

Tip! Jeśli prowadzisz profile w kilku portalach społecznościowych, zawsze dopasowuj przekaz do swojej grupy docelowej.

Wykorzystaj moc YouTube’a

Kanał na YouTube’ie to również doskonałe miejsce do dystrybucji treści. W opisie opublikowanych filmików tematycznie powiązanych z artykułami z Twojej strony internetowej, podlinkuj wybrane treści. Dzięki temu zyskasz szansę na pozyskanie użytkowników z największego serwisu wideo.

Informuj klientów o nowych treściach za pomocą newslettera

E-mail marketing nie jest doceniany, ponieważ najczęściej kojarzy się ze spamem i nachalnymi wiadomościami ignorowanymi przez użytkowników. Jeśli jednak zadbasz o odpowiednią częstotliwość wysyłki newslettera oraz dostarczysz w nim ciekawe treści, możesz nawet pozyskać dodatkowe konwersje. Przemycaj linki do artykułów z bloga firmowego rozważnie, a zyskasz dodatkowe grono czytelników.

Grupy na Facebooku, portale tematyczne, fora internetowe

Podlinkowywanie artykułów w przypadkowych miejscach w internecie z pewnością zostanie odebrane negatywnie. Jeśli jednak zamieszczasz odnośnik do napisanej przez siebie treści na grupie tematycznej na Facebooku lub forum internetowym, trafisz do grupy docelowej, zainteresowanej Twoją treścią. Merytoryczne dyskusje wokół wpisu wpłyną także na budowanie wizerunku eksperta oraz zwiększanie rozpoznawalności marki.

Podejmij współpracę z influencerami i blogerami

Influencer marketing zyskuje na popularności, ponieważ za jego pomocą możemy dotrzeć do użytkowników, którzy nas jeszcze nie znają lub nie są do nas przekonani, a wpisują się w założenia naszej grupy docelowej. Przewaga influencerów polega na tym, że cieszą się zaufaniem oraz szacunkiem swoich odbiorców, więc polecane przez nich produkty, usługi lub artykuły spotykają się z pozytywnym oceną.

Współpraca z blogerem będzie wiązała się z poniesieniem pewnych kosztów, a ich wysokość będzie zależała tak naprawdę od indywidualnych ustaleń z osobą prowadzącą bloga, uzyskiwanego ruchu, widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Skorzystaj z recyklingu treści

Recykling treści to wykorzystanie przygotowanej już treści w nowy sposób. Przy okazji dystrybucji możemy mówić o zamianie artykułu w dłuższy plik PDF rozsyłany w mailingu lub przygotowany do pobrania bezpośrednio ze strony internetowej. Dobrze sprawdzi się także infografika podsumowująca przygotowany tekst. Pamiętaj, aby w nowych formach treści umieścić link do artykułu „bazowego”.

Komentuj wpisy o podobnej tematyce

Promowanie własnych treści można także oprzeć na komentowaniu treści innych twórców. Rób to jednak umiejętnie, wypowiadaj się merytorycznie i w sposób bardzo nienachalny przemycaj linki lub chociaż tytuły swoich artykułów w publikowanych opiniach. W ostatnim czasie popularny stał się Disqus – system do komentowania tworzący swoistą społeczność. Warto założyć swój profil, opisać się, dodać linki do swoich serwisów. To także pomoże w budowaniu reputacji i dystrybucji stworzonych treści.

Artykuły sponsorowane i wpisy gościnne

Reklama treści opublikowanych na stronie może odbywać się również za pomocą nowej treści – artykułów sponsorowanych i wpisów gościnnych. Pisząc nową treść, podejmujemy kolejny wysiłek oraz inwestycję w content, ale pojawienie się na uznanym portalu branżowym w roli eksperta może przynieść bardzo dużo korzyści, w tym pomóc w wypromowaniu bloga firmowego.

Reklamuj super wpisy za pomocą Google Ads

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads nie służą jedynie do promowania produktów i usług. Sprawdzają się również w przypadku promocji wyjątkowych treści, którymi chcemy podzielić się z innymi użytkownikami. Tutaj jednak musisz nastawić się na koszty, a ich wysokość będzie zależała m.in. od konkurencyjności fraz, które wybierzesz do swojej kampanii.

Obserwuj trendy i podrasowuj swój tekst

Na napisaniu tekstu i jego publikacji na stronie praca nad treścią się nie kończy. Nawet jeśli artykuł został napisany zgodnie z zasadami SEO, odpowiednio zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych oraz wyczerpuje temat, warto obserwować, jakie miejsce zajmuje w wynikach wyszukiwania oraz czy opisany temat zdobywa popularność. Jeśli np. użytkowników o wiele bardziej interesuje zagadnienie, które jedynie zasygnalizowaliśmy, można zastanowić się nad rozbudowaniem treści, aby trafiać w potrzeby naszych potencjalnych klientów.

Dystrybucja tekstów z bloga – wypróbuj różne działania promocji treści

Promowanie tekstów z bloga firmowego zawsze będzie wiązało się z poniesieniem pewnych kosztów, ale uzyskiwane korzyści powinny rekompensować wydane pieniądze lub czas poświęcony na działania reklamowe. W przypadku poszczególnych artykułów różne formy dystrybucji mogą osiągać większą skuteczność. Warto więc testować, co sprawdza się lepiej w przypadku przygotowanego przez nas contentu.

Najnowsze artykuły na blogu:
Jeśli Twoja strona ucierpiała po kolejnym core update'cie, koniecznie sprawdź wskazówki od Google....
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach po September 2019 Core...
Chciałbyś wyciągnąć informacje o widoczności swojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania?...
Copywriterzy nagminnie popełniają 8 podstawowych błędów, pisząc treści SEO. Jesteś ciekawy, czy ich...
Chciałbyś, aby jednorazowi klienci ponownie dokonali w Twoim sklepie zakupu? Poznaj 10 skutecznych...