Dodatkowe historyczne kolumny Wyniku Jakości dostępne w AdWords - Blog Artefakt

Dodatkowe historyczne kolumny Wyniku Jakości dostępne w AdWords

/ SEM
Analizowanie danych

Wynik Jakości pomaga zweryfikować, czy reklamy AdWords zostały poprawnie przygotowane. Od wczoraj reklamodawcy mogą korzystać z danych historycznych dotyczących tego wskaźnika.

Co to jest Wynik Jakości?

Wskaźnik informuje o jakości reklam. W panelu AdWords pojawia się dla każdego słowa kluczowego, a jego wartość podawana jest w przedziale 1-10. Na Wynik Jakości mają wpływ: przewidywany współczynnik klikalności, ocena jakości strony docelowej oraz trafność reklamy. Im wyższa wartość pojawi się w tabeli, tym lepiej – oznacza to, że według systemu AdWords reklama została dobrze przygotowana i dotrze do odbiorców.

Aktualne i historyczne kolumny stanu Wyniku Jakości

Reklamodawcy jeszcze do niedawna mogli analizować jedynie bieżący stan jakości przygotowanych reklam, weryfikując cztery wartości:

  • Wynik Jakości,
  • Ocenę jakości strony docelowej,
  • Trafność reklamy,
  • CTR, czyli przewidywany współczynnik klikalności.

W kolumnach dostępny był jednak jedynie sam Wynik Jakości, a ocenę czynników, które się na niego składają można było sprawdzić jedynie poprzez najechanie kursorem na ikonkę w kolumnie „Stan”, co było dość niewygodne. Obecnie te trzy czynniki mają swoje osobne kolumny.

Wynik Jakości

Poprawa skuteczności przekazu reklamowego wymaga także analizowania archiwalnych danych kampanii. Google postanowiło odpowiedzieć na taką potrzebę użytkowników, wdrażając cztery nowe kolumny prezentujące historyczne dane dotyczące Wyniku Jakości, do których należą:

  • Wynik Jakości (hist.),
  • Ocena jakości strony docelowej (hist.),
  • Trafność reklamy (hist.),
  • Przewidywany CTR (hist.).

Dane historyczne wynik Jakości

W kolumnach historycznych pojawiają się ostatni znany wynik z danego okresu raportowania. W przypadku wybrania segmentu Dzień w raportach słów kluczowych, w wygenerowanej tabeli ukażą się dzienne wartości odpowiadające wynikom reklam osiągniętym pod koniec dnia. W supporcie Google informuje, że dane historyczne są dostępne jedynie do dnia 22 stycznia 2016 r.

Poszczególne aktualne i historyczne kolumny można włączyć opcjonalnie w ustawieniach raportów słów kluczowych.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...