Google Analytics - narzędzie dla e-sklepu - Blog Artefakt

Google Analitycs, czyli analiza ruchu na stronie internetowej

/ Analityka
Google Analytics

Dla osób i firm, które posiadają swoją stronę internetową, Google Analytics to kluczowe narzędzie do zbierania i analizy danych dotyczących osób odwiedzających witrynę. Aby prawidłowo wykorzystać dane zebrane przez to narzędzie, konieczne jest odpowiednie zrozumienie podstawowych pojęć, którymi definiowane są dane, wyświetlane w poszczególnych raportach. Nie zawsze jest to łatwe ze względu na ilość danych i terminów, które możemy znaleźć po zalogowaniu się do Google Analytics.

Google Analytics

Za każdym razem, kiedy użytkownik odwiedzi daną stronę, Google Analytics liczy takie działanie jako nową sesję. Jednak, gdy użytkownik dalej przegląda kolejne podstrony naszej witryny nie jest to już liczone jako nowa sesja, a jako odsłona. Załóżmy, że użytkownik po wejściu na serwis przejrzał jeszcze 3 inne podstrony to Google policzy to jak jedną sesję i 3 odsłony.

Sesje w Google Analytics

Informacje o liczbie sesji i ilości odsłon wyświetlane są w raporcie Odbiorcy / Ogólne – tam też możemy znaleźć inne dane związane z liczbą użytkowników odwiedzających stronę, czasie jaki spędzili na stronie,  stopniu zagłębienia się w witrynę, współczynniku odrzuceń oraz odsetku nowych wizyt w witrynie.

Użytkownicy – w tej sekcji znajdują się informacje o użytkownikach, którzy zanotowali przynajmniej jedną sesję w danym przedziale czasowym. Należy zdawać sobie sprawę, że liczba ta odnosi się raczej do jednej przeglądarki, z której zostały dokonane odwiedziny, zatem pojedynczy użytkownik może wygenerować wiele sesji. Nowa sesja może zostać policzona dla danego użytkownika w kilku przypadkach:

  • gdy użytkownik jest nieaktywny przez 30 minut, jego nowe działania zostaną przypisane do nowej sesji;
  • gdy użytkownik powróci do strony za sprawą innej kampanii;
  • gdy z upływem końca dnia sesja użytkownika trwa (zależnie od ustawionej strefy czasowej widoku, będzie zliczona kolejna sesja o północy).

Wartość Strona/sesję informuje nas o stopniu zaangażowania użytkownika. W tej sekcji zawiera się liczba podstron obejrzanych przez użytkownika podczas jednej sesji.

Średni czas spędzony na stronie to informacja o czasie spędzonej na stronie przez użytkownika podczas jednej sesji.

Współczynnik odrzuceń informuje o użytkownikach, którzy odwiedzili tylko jedną stronę serwisu i porzucili stronę.

% nowych sesji to liczba pierwszych wizyt na stronie.

Jeżeli chcemy dowiedzieć się więcej o ilości sesji powinniśmy zajrzeć do raportu Częstotliwość i czas od poprzednich.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...