Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
04.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak prowadzić bloga firmowego, który pomoże pozyskać klientów?

Jak prowadzić bloga firmowego, który pomoże pozyskać klientów?

Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Dzięki niemu można przekazywać porady związane ze świadczonymi usługami, prezentować aktualności z życia firmy, wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami i zachęcać ich do zapoznania się z ofertą. Blog wspiera także proces pozycjonowania serwisu i uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak blogować na stronie firmy, aby inwestycja poniesiona na przygotowanie nowych treści przyniosła realne korzyści?

Kwestie techniczne prowadzenia bloga

Zanim zatrudnisz copywriterów lub poprosisz działu marketingu o tworzenie angażujących treści, przemyśl techniczną stronę prowadzenia bloga. Nie zapomnij w szczególności o takich kwestiach jak:

Blog w katalogu czy w subdomenie?

Bloga firmowego możesz prowadzić w subdomenie (np. https://www.blog.domena.pl) lub w katalogu (np. https://domena.pl/blog). Każde z rozwiązań ma swoje plusy, jak i minusy, o czym piszemy w osobnym artykule. Ze względu na wpływ na pozycjonowanie rekomendujemy prowadzenie bloga w katalogu. Dodawanie kolejnych tekstów nasyconych słowami kluczowymi wzmocni cały serwis i pomoże zająć stabilną pozycję w rankingu Google.

Kategorie na blogu

Zastanów się nad segregacją artykułów na blogu. Dzięki kategoryzacji wpisów potencjalny klient z łatwością trafi do tekstów poruszających interesujące go kwestie. Np. nasz blog firmowy podzielony jest na 6 kategorii: SEO, SEM, Analityka, ePR, Web design oraz Słownik SEO. Uważaj, aby nie przesadzić z liczbą zakładek i nie tworzyć zbyt wielu podkategorii. Struktura bloga powinna być przejrzysta i logiczna, aby użytkownik mógł się w niej odnaleźć.

Przyjazne adresy URL

Jeśli napiszesz dobry tekst, istnieje szansa, że będzie on szerowany w social media, na forum lub stronie internetowej influencera. Aby link prezentował się dobrze, warto zadbać o generowanie przyjaznych adresów URL. Pamiętaj o zamieszczaniu słów kluczowych, unikaniu znaków specjalnych, polskich liter. Link może prezentować ścieżkę artykułu (np. Jak stworzyć przyjazne adres url?) , dzięki czemu użytkownik z łatwością wróci do głównej strony bloga lub kategorii tematycznej wpisu.

Wygląd tekstu i jego przystępność

Ułatw użytkownikom i klientom czytanie treści opublikowanych na Twojej stronie – zwróć uwagę na wdrożenie czytelnej czcionki (najlepiej bezszeryfowej) o odpowiedniej wielkości. Zadbaj o kontrast między kolorem liter a tłem, żeby layout nie męczył wzroku internauty. Przemyśl także wygląd nagłówków (śródtytułów), aby podczas publikacji móc wdrożyć poprawną hierarchię znaczników H1-H6. Wszystkie elementy związane z formatowaniem tekstu powinny zostać zaimplementowane w pliku CSS, dzięki czemu zamieszczenie wpisu w przejrzystej formie nie będzie stanowiło większego problemu.

Wygląd głównej strony blogowej

Przemyśl także design głównej strony blogowej. Najczęściej składa się ona z jednej lub dwóch kolumn, w których wyświetlają się tytuły i zajawki najnowszych artykułów. Nie przytłaczaj użytkownika zbyt dużą porcją informacji. Zadbaj o ciekawe leady, które zachęcą do zapoznania się z całym tekstem.

Strategia content marketingowa a blog firmowy

Po ustaleniu kwestii technicznych bloga firmowego kolejnym etapem jest opracowanie planu działań, czyli jakiego rodzaju treści, w jakiej formie i jak często będą publikowane. Należy zastanowić się, kto będzie odpowiedzialny za redakcję artykułów – pracownicy firmy, agencja marketingowa lub copywriter. Przygotowując strategię content marketingową, zwróć uwagę na takie aspekty jak:

Cel bloga uwzględniający potrzeby Twoich klientów

Postaw sobie pytania: dla kogo prowadzisz bloga i jakie cele chcesz dzięki niemu uzyskać? Jeśli dostajesz wiele zapytań mailowych z prośbą o doprecyzowanie pewnych kwestii związanych z Twoimi produktami lub usługami, przygotuj tekst, w którym wyjaśnisz wszystkie wątpliwości. Polecamy opracowywanie artykułów poradnikowych, recenzji produktów, tutoriali lub rankingów, czyli treści evergreen – żyjącej długo, wartościowej i posiadającej potencjał do pozyskiwania ruchu w długim okresie.

Optymalizacja tekstów pod SEO

Przygotowując artykuły na bloga firmowego, pamiętaj o ich optymalizacji pod wyszukiwarkę. Dzięki temu wspomożesz proces pozycjonowania strony internetowej, a także będziesz miał szansę pozyskać użytkowników poszukujących produktów lub usług w Google. Zwróć uwagę na:

  • Równomierne rozmieszczenie pozycjonowanych fraz i ich odmian w tekście,
  • Przygotowanie znacznika Title (tytuł strony) oraz metatagu Description z uwzględnieniem słów kluczowych i tematyki tekstu,
  • Ustawienie tytułu tekstu w nagłówku H1, pamiętając o frazach,
  • Stosowanie śródtytułów oznaczonych nagłówkami H2-H3 – dobrze, aby zawierały odmiany słów kluczowych i były np. skonstruowane w formie pytań, które użytkownicy mogą wpisać do wyszukiwarki (Dlaczego warto skorzystać z usługi pozycjonowania?),
  • Zamieszczanie tematycznych obrazków, uzupełnionych o atrybuty „alt”,
  • Wdrożenie linkowania wewnętrznego – kieruj użytkowników oraz roboty wyszukiwarki do tematycznie powiązanych podstron (np. prowadzących do oferty),
  • Formatowanie tekstów – stosuj justowanie, pogrubienia, kursywę, wypunktowania. W ten sposób zadbasz o wizualną jakość tekstu, którą ocenia zarówno wyszukiwarka, jak i użytkownik.

Różne formy contentu

Google lubi treść na stronie, ale użytkowników bardziej angażuje ciekawa grafika i materiały wideo. Jeśli chcesz przekazać kompleksową wiedzę, wykorzystaj w tym celu e-booka. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś łączył różne formy contentu w publikowanych wpisach. Wzbogacając artykuł o tematyczne obrazki, sprawisz, że stanie się on chętniej czytany. W treści zamieść także film lub infografikę, za pomocą których przekażesz część informacji.

Systematyczność i aktualizacja treści

Podejmując się prowadzenia bloga firmowego, musisz pamiętać o ciągłym rozwoju treści. Staraj się jak najczęściej publikować nowe artykuły. Bądź systematyczny i codziennie poszukuj pomysłów na tematy do opracowania. Inspiracją mogą być pytania klientów, aktualne wydarzenia, trendy lub nowości w branży. Nie zapomnij także o aktualizacji treści. Co jakiś czas zweryfikuj, czy na blogu nie znajdują się zdezaktualizowane artykuły. Jeśli tak jest, dokonaj ich modyfikacji.

Poprawność językowa

Edytor tekstowy wykryje błędy ortograficzne, ale Ty i Twój zespół musicie popracować nad poprawnością stylistyczną i interpunkcyjną. Uważaj na literówki, powtórzenia i zdania wielokrotnie złożone, aby nie zgubić sensu wypowiedzi. Teksty zamieszczone na stronie internetowej stanowią wizytówkę firmy i wpływają na wizerunek marki. Poprawne językowo artykuły pokazują profesjonalne podejście do tematu redagowania tekstów na bloga firmowego.

Zwiększenie zaangażowania użytkowników na blogu firmowym

Dobre teksty posiadają potencjał do pozyskania ruchu na stronę i generowania konwersji. Wykorzystaj wszystkie możliwości zwiększenia zaangażowania użytkowników, które daje blog firmowy. W tym celu skorzystaj z takich rozwiązań jak:

Newsletter

Blog to dobre miejsce do zdobycia adresów mailowych potencjalnych klientów. Przygotuj odpowiedni przycisk np. na końcu artykułu, zachęcający do zapisania się do bazy mailingowej w celu otrzymywania najnowszych tekstów poradnikowych lub informacji o promocjach. Nie polecamy stosowania wyskakujących na cały ekran pop-upów, których nie można pominąć. Są zbyt nachalne i zniechęcają użytkowników do wejścia w interakcje ze stroną.

Komentarze

Pozwól użytkownikom wypowiedzieć się na temat poruszanego przez Ciebie tematu. Zaimplementuj sekcję z komentarzami. Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań, np. z komentarzy Facebooka, Google+, Disqus lub wdrożyć własny system. Jeśli obawiasz się negatywnych wpisów, możesz na swojej stronie wprowadzić mechanizm wymagający akceptacji każdej opinii przez administratora przed jej opublikowaniem. Komentarze to źródło cennych rekomendacji, pomysłów, a nawet wskazówek dotyczących rozwoju firmy.

Social media

Wykorzystaj obecność w social media do dystrybucji treści z bloga firmowego. Pod każdym artykułem ustaw ikonki umożliwiające jego udostępnienie lub polubienie np. na Facebooku. Na swoim fanpage’u publikuj wpisy z linkami do swojej strony i zachęcaj fanów do przeczytania najnowszych tekstów z bloga. Im więcej reakcji i aktywności zbierzesz pod danym postem, tym większa szansa na zwiększenie ruchu na stronie z artykułem, co pozytywnie wpłynie na statystyki całego serwisu.

Wykorzystaj przestrzeń w sidebarach

Sidebar to doskonałe miejsce do zamieszczenia przycisków call to action, poinformowania o najnowszych tekstach lub komentarzach, udostępnienia formularza zapisu do newslettera oraz przemycenia danych o usługach, produktach lub promocjach w Twojej ofercie. Boczne menu pomoże zwiększyć zaangażowanie i skierować ruch na inne podstrony, dzięki którym być może osiągniesz zamierzony cel.

Połączenie bloga ze stroną firmową

Pomyśl o tym, aby użytkowników trafiających na bloga wprost z wyszukiwarki lub social media przekierować do sklepu albo podstrony ofertowej. Sposobów może być kilka – wspomniane wcześniej linki wewnętrzne w treści, przyciski zachęcające do przejścia na stronę firmową (np. Przejdź do sklepu, Zapoznaj się z naszą ofertą, Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy), nienachalne banery. Nie przesadzaj jednak z elementami reklamowymi, ponieważ blog ma przede wszystkim przekazywać wartościowe informacje, a przy okazji zachęcać do skorzystania z usług, które świadczysz.

Blog firmowy powinien być częścią strategii marketingowej

Zastanawiając się nad prowadzeniem bloga firmowego, nie zapominaj, że tworzenie treści na stronę internetową powinno zostać uwzględnione w strategii marketingowej. Jeśli blog będzie elementem większego planu obecności firmy w Internecie, zdecydowanie łatwiej osiągniesz korzyści z pracy nad treściami – wspomożesz proces pozycjonowania strony, zwiększysz zaangażowanie użytkowników, a także wesprzesz generowanie konwersji, a tym samym uzyskanie zadowalających wyników biznesowych.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt