Stolica Polski zapewnia dostęp do szerokiego grona konsumentów. Codziennie przyciąga rodzimych i zagranicznych turystów, a także osoby podróżujące w interesach, które na miejscu szukają rozmaitych produktów oraz usług. Od wielu lat pomagamy naszym klientom z województwa mazowieckiego zaistnieć w internecie. W tym celu rekomendujemy działania, które skupiają się na local SEO.
Pozycjonowanie na frazy ogólne w Warszawie nie przyniesie wymiernych rezultatów, a jedynie sprawi, że witryna zginie w gąszczu tysięcy podobnych wyników. Lokalne SEO pozwoli natomiast lepiej uwidocznić działalność firmy w wybranym regionie. Internauci szukający usług w większych miastach posługują się najczęściej hasłami typu: usługa + konkretna dzielnica, które umożliwią odnalezienie konkretnej rzeczy w najbliższej okolicy.
I tak np. klientom prowadzącym kwiaciarnie w Warszawie, zalecamy wybór następujących fraz:
- Kwiaciarnia Warszawa – 9 900 wyszukiwań miesięcznie;
- Kwiaciarnia Warszawa centrum – 1 000 wyszukiwań miesięcznie;
- Kwiaty Warszawa – 720 wyszukiwań miesięcznie;
- Kwiaciarnia Mokotów – 720 wyszukiwań miesięcznie.
Aby dokładniej sprecyzować profil prowadzonej działalności i ułatwić użytkownikom uzyskanie odpowiedzi na dokładniejsze zapytania, warto również zdecydować się na tzw. frazy „long tail”. Na przykład dla kwiaciarni realizującej zamówienia online w Warszawie można wybrać słowa kluczowe:
- Kwiaciarnia internetowa Warszawa – 320 wyszukiwań miesięcznie;
- Poczta kwiatowa Warszawa – 4 400 wyszukiwań miesięcznie.
Internauci coraz częściej poszukują pobliskich usługodawców bezpośrednio z poziomu Google Maps. Oprócz odpowiedniej optymalizacji serwisu pozycjonowanie lokalne dobrze jest wesprzeć szczegółową wizytówką w Google Moja Firma, która wyświetla się w mapach oraz w głównym widoku wyników wyszukiwania. Firmy mogą zaprezentować tam konkretne informacje: m.in. godziny otwarcia, numer telefonu, adres, a także opinie klientów.